eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNa przejściach › Re: Na przejściach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!htFT3fj3w
    TtzLLQn3O6wOw.user.46.165.242.91.POSTED!not-for-mail
    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Na przejściach
    Date: Wed, 27 Jul 2022 09:36:45 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Message-ID: <tbqpud$4j4$1@gioia.aioe.org>
    References: <62de69fb$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <62de856c$0$480$65785112@news.neostrada.pl>
    <62de9381$0$562$65785112@news.neostrada.pl> <u...@m...org>
    <62dedade$0$565$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62dfca18$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <62e00aa5$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbp3ce$1ffk$1@gioia.aioe.org>
    <62e01c8f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbp733$141d$1@gioia.aioe.org> <tbqjd7$1qi5$1@gioia.aioe.org>
    <tbqjvs$8pv$1$Cav@news.chmurka.net> <tbqlip$h9q$1@gioia.aioe.org>
    <tbqmio$ag2$1$Cav@news.chmurka.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: gioia.aioe.org; logging-data="4708";
    posting-host="htFT3fj3wTtzLLQn3O6wOw.user.gioia.aioe.org";
    mail-complaints-to="a...@a...org";
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.11.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2705637
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 27.07.2022 o 08:39, Cavallino pisze:
    > W dniu 27-07-2022 o 08:22, Kviat pisze:
    >> W dniu 27.07.2022 o 07:55, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 27-07-2022 o 07:45, Kviat pisze:
    >>>
    >>>> Czy zbliżając się do skrzyżowania (gdy masz pierwszeństwo)
    >>>> zatrzymujesz się przed, patrzysz w lewo, patrzysz w prawo i potem
    >>>> znowu patrzysz w lewo i dopiero wtedy ruszasz? Albo wyciągasz rękę
    >>>> przez szybę i machasz żeby samochody na drodze podporządkowanej
    >>>> widziały, że chcesz wjechać na skrzyżowanie (bo i takie pomysły -
    >>>> żeby piesi machali rękami widziałem)?
    >>>>
    >>>> Nie robisz tak? To dlaczego tego wymagasz od pieszego,
    >>>
    >>> Bo pieszy potrafi stanąć na chodniku przed przejściem w celach innych
    >>> niż przejście.
    >>> Np. na pogawędkę lub obejrzenie smartfona.
    >>
    >> Wszyscy piesi tak robią?
    >> Trudno. Raz na jakiś czas zatrzymam się przed przejściem na daremno.
    >
    > Dobrze wytresowany pies jednak posłuszny jest....

    Dobrze wytresowany i posłuszny pieszy lepszy?

    >>> No i schodzi ze swojego chodnika na nieswoją jezdnię.
    >>
    >> Schodzi na swoje przejście.
    >
    > I musi koniecznie pod samochód, tak?

    Nie musi.
    Za to koniecznie kierowca musi w pieszego.
    Tak pokazują badania.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/raport-o-bezpieczens
    twie-pieszych-na-drogach-w-polsce/ez9kgbw

    "Tylko jeden na dziesięciu kierowców nie przekracza dozwolonej prędkości
    w rejonie przejść dla pieszych. Mitem są piesi zapatrzeni w smartfony i
    piszący SMS-y. Ministerstwo Infrastruktury ujawniło wreszcie ukrywany od
    kilku miesięcy przed opinią publiczną zatrważający raport."

    "Wyniki raportu ITS dają prostą odpowiedź na pytanie, dlaczego tak jest.
    Jeździmy zdecydowanie za szybko. - Pomiary terenowe prędkości pojazdów
    wykazały, że w obszarach o dopuszczalnej prędkości 50 km/h, czyli w
    obszarach zlokalizowanych w miastach i małych miejscowościach, ok. 85
    proc. zbadanych kierowców przekracza dozwoloną prędkość, a poza
    obszarami zabudowanymi o dopuszczalnej prędkości 70 km/h, aż 90 proc.
    zbadanych kierowców przekracza dozwolony limit prędkości - czytamy w
    dokumencie."

    "Ciekawe natomiast są wnioski dotyczące zachowań pieszych. Przeczą one
    powtarzanym od lat stereotypom o "zapatrzonych w smartfony i piszących
    wiadomości". Okazało się, że z telefonami w rękach chodzi jedynie 5
    procent pieszych. A tylko jeden procent cokolwiek w tym czasie pisze. -
    Nie stwierdzono znacznych problemów związanych z nieprawidłowymi
    zachowaniami pieszych. Co prawda 7 proc. zbadanych pieszych przekraczało
    jezdnię na czerwonym świetle, ale takie zachowanie w większości
    przypadków wystąpiło przy bardzo niesprzyjających warunkach dla
    pieszych, np. przy długim czasie oczekiwania na zielone światło przy
    jednoczesnym braku pojazdów. Nieznaczna grupa pieszych rozmawiała przez
    telefony komórkowe (5 proc.), pisała wiadomości tekstowe (1 proc.) czy
    słuchała muzyki (1 proc.). Przechodzenie w miejscach niedozwolonych (8
    proc.) występowało przede wszystkim na ulicach osiedlowych o małych
    natężeniach ruchu pojazdów - głosi raport."

    >>> W końcu zebra to przejście przez jezdnię, a nie przejazd przez chodnik.
    >>
    >> To przejście, jak sama nazwa wskazuje, jest dla pieszych.
    >
    > Ano.
    > Ale nadal to jezdnia.

    I nadal to przejście dla pieszych.
    >> To nie jest jezdnia dla kierowców, tylko przejazd przez przejście dla
    >> pieszych.
    >
    > Bzdura.

    Ale co jest bzdurą?
    Zapytaj milicjanta ile kosztuje jazda po przejściu dla pieszych.

    https://www.autocentrum.pl/publikacje/porady/taryfik
    ator-mandatow-2022-dla-kierujacych-i-uczestnikow-ruc
    hu-drogowego/

    "Naruszenie zakazu jazdy wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych -
    1500/3000 zł"
    "Zatrzymywanie pojazdu:
    (...)
    2.na przejściu dla pieszych lub na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem, a na
    drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu - także za nimi - 100-300 zł"

    Kierowca może zgodnie z przepisami jedynie przejechać przez przejście
    dla pieszych.

    >> U mnie przejść dla pieszych jest dużo i te samochody (a raczej
    >> kierowcy, którzy nie przestrzegają przepisów) dezorganizują ruch
    >> pieszych.
    >
    > LOL !!!!

    Dlaczego uważasz, że dezorganizacja ruchu pieszych jest ważniejsza od
    dezorganizacji ruchu kierowców? Kierowcy to jakiś lepszy sort?

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: