    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Na przejściach
    Date: Wed, 27 Jul 2022 08:22:17 +0200
    <62de9381$0$562$65785112@news.neostrada.pl> <u...@m...org>
    <62dedade$0$565$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62dfca18$0$461$65785112@news.neostrada.pl>
    <62e00aa5$0$464$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbp3ce$1ffk$1@gioia.aioe.org>
    <62e01c8f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <tbp733$141d$1@gioia.aioe.org> <tbqjd7$1qi5$1@gioia.aioe.org>
    <tbqjvs$8pv$1$Cav@news.chmurka.net>

    W dniu 27.07.2022 o 07:55, Cavallino pisze:

    > Bo pieszy potrafi stanąć na chodniku przed przejściem w celach innych
    > niż przejście.
    > Np. na pogawędkę lub obejrzenie smartfona.

    Wszyscy piesi tak robią?
    Trudno. Raz na jakiś czas zatrzymam się przed przejściem na daremno.

    > No i schodzi ze swojego chodnika na nieswoją jezdnię.

    Schodzi na swoje przejście.

    > W końcu zebra to przejście przez jezdnię, a nie przejazd przez chodnik.

    To przejście, jak sama nazwa wskazuje, jest dla pieszych.
    To nie jest jezdnia dla kierowców, tylko przejazd przez przejście dla
    pieszych.

    > Na tej samej zasadzie samochód na przejazdach kolejowych ustępuje
    > pociągowi.

    Nie jestem przekonany, że te same zasady dotyczą pociągów.
    Pociągu nie zaparkujesz na przejściu dla pieszych, albo na trawniku...
    Wręcz nie uważam, że powinny takie same zasady obowiązywać.
    Najwyraźniej ustawodawca też tak uważa.

    > Do tego tych przejazdów jest mało, więc w mniejszym stopniu
    > dezorganizuje to ruch.

    U mnie przejść dla pieszych jest dużo i te samochody (a raczej kierowcy,
    którzy nie przestrzegają przepisów) dezorganizują ruch pieszych.

    Pozdrawiam
    Piotr