  • 41. Data: 2017-08-25 11:18:21
    Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Ale juz wspomaganie kierownicy nie bedzie hydrauliczne.
    > I paru bedzie sie musialo przekwalifikowac ... na handel czesciami ze
    > zlomu :-)
    >
    > No chyba, ze opanuja naprawy tych elektrycznych.
    >
    > J.

    Czy jeszcze jakieś firmy produkują auta ze wspomaganiem hydraulicznym?
    Chyba jest już tylko w samochodach ciężarowych i autobusach, a i tego
    nie jestem pewny... Świat cichcem przerzucił się na wspomaganie
    elektryczne. Mamy w Polsce dwie fabryki - jedne z największych w
    Europie. Dostarczają układy na cały świat.
    T.

  • 42. Data: 2017-08-25 11:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jesli proces elektryfikacji transportu osobowego bedzie trwal 150 lat
    >to odbedzie sie bez szkod spolecznych.

    Na tyle, to ropy nie starczy :-)

    Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
    Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.

    >Odwolywanie sie do rewolucji technicznej jest bledem. W osiemnastym
    >wieku w Europie zylo cirka jebalt 200 milionow ludzi.
    >W calej Europie. W krajach w ktorych nastapi szybki wzrost produkcji
    >wskutek mechanizacji zylo ok 100 milionow ludzi.
    >W przemysle pracowalo nie wiecej niz 25 milionow.

    No bo rewolucja przemyslowa to sie dopiero zaczela ..

    >Produkowali paciorki i perkal dla koloni czyli dla jakis szesciuset
    >milionow ludzi.

    O karabinach zapominasz.

    >Najwieka w Europie fabryka akumulatorow do tych samochodow ponoc juz
    >sie w Polsce buduje.
    >Nas ze wzgledow oczywistych problemy spoleczne zwiazane z
    >zaprzestaniem produkcji silnikow spalinowych nie dotkna.

    No jak nie ?
    A ta fabryka silnikow Mercedesa, ktora tak sie chwali Morawiecki ?

    >Robimy troche samochodow osobowych, ale to obce montownie sa.
    >U nas ludzi ktorzy by stracili prace przy spalinowcach da sie upchnac
    >przy produkcji podzespolow i wyposazenia do elektrykow,

    Pod warunkiem, ze fabryke tych podzespolow otworza u nas, a nie np na
    Ukrainie czy w Indiach (bo Chiny ponoc robia sie juz za drogie).

    >i jeszcze troche zabraknie zeby obsadzic wolne etaty. Problem w tym
    >ze nie zyjemy w prozni.
    >Polskie elektryki trzeba bedzie gdzies sprzedac.
    >Jak sprzedac jak potencjalny klient na zachodzie Europy bedzie mial
    >za malo pieniedzy bo pracowal przy produkcji silnikow spalinowych i
    >go zwolnili z pracy.

    Nie pracowal, bo byl zbyt drogi, zastapili go Turkiem, robotem,
    Polakiem, czy Chinczykiem.

    J.

  • 43. Data: 2017-08-25 11:40:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 24-08-2017 o 11:46, J.F. pisze:

    >Albo elektrownia na pokładzie...

    Hybryda :-)

    >Ciekawe o co chodzi z tym oporem przeciwko wodorowi - przecież
    >infrastrukturę która jest najłatwiej byłoby przestawić właśnie na to
    >paliwo, ludzi przekonać do takich aut również, bo nie trzeba zmieniać
    >przyzwyczajeń.....

    Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
    Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne
    cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.

    Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba
    dobrze sobie radza, to moze dalyby rade.
    Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?

    Dalej ... ktos to kiedys liczyl - ile powietrza trzeba przez takie
    ogniwo przepompowac, zeby uzyskac te 20kW ... i wracamy do pytania,
    czy takie ogniwa sa, i jakie duze.

    J.

  • 44. Data: 2017-08-25 11:46:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.08.2017 o 11:31, J.F. pisze:

    > Na tyle, to ropy nie starczy :-)

    Starczy. Oil peak był przesuwany tyleż razy co koniec świata, a
    udokumentowane rezerwy (mimo rosnącego zużycia) wyrażone w latach cały
    czas rosną (i przekraczają pół wieku).

    > Pare panstw zaklada, ze potrwa to znacznie krocej.
    > Holandia chce zakazac sprzedazy spalinowych juz w 2025.

    Tym dłużej dla reszty wystarczy:P

    Shrek

  • 45. Data: 2017-08-25 12:18:46
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Shrek"

    > Bo co tak naprawdę się zmieni dla firmy produkującej np. klocki hamulcowe,

    Akurat klocki to moga się mniej zużywać przez rekuperację;)
    ---
    Skoro tak to zostawią cieńsze, które ....

  • 46. Data: 2017-08-25 12:29:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.08.2017 o 12:18, re pisze:

    > Akurat klocki to moga się mniej zużywać przez rekuperację;)
    > ---
    > Skoro tak to zostawią cieńsze, które ....

    Będą robić z ekologicznego gipsu;)

    Shrek

  • 47. Data: 2017-08-25 12:43:39
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 09:11:42 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    technicznym a nie krachami finansowymi?

> [...]
    > jeden człowiek nudzi się, naciskając kilka przycisków na dniówkę pracy.
    > Kilka tysięcy ludzi zwolniono.
    >
    > Kombinat Igloopol - kilkanaście tysięcy osób w samym zakładzie
    > macierzystym pracowało, do tego kilka mniejszych zakładów w okolicach.
    >
    > Zakłady WUCH (Wytwórnia Urządzeń Chłodniczych) - kilka tysięcy w samym
    > zakładzie macierzystym.
    >
    > Do tego mniejsze zakłady: farby, lakiery, mechaniczne.
    >
    > Były hotele, w tym wysokiej klasy, były Pewexy i Baltony, były ośrodki
    > wypoczynkowe, były przyzakładowe stołówki, szpitale, szkoły, domy

    Majster, ja o statystyce a ty o detalach.

    Oczywiste jest to co napisales ale to nie odnosi sie do tego co napisalem i tego co
    tem wyżej było próbowane wmówić.

    Inaczej:
    Ile % bezrobocia jest w tych miejscach? Skoro ten stomil sie zmniejszyl z
    kilkadziesiąt do 1 to znaczy ze powinno byc tam pi*oko 70% bezrobocie. Jest?

    Rozumiesz ze rozmawiamy o zupełnie róznych sprawach?

  • 48. Data: 2017-08-25 13:49:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Czy jeszcze jakieś firmy produkują auta ze wspomaganiem
    >hydraulicznym?

    Z tym, ze ja o mechanikach.
    To elektryczne da sie jeszcze naprawic, czy juz nierozbieralne ?

    Ale jak widac, jedna czesc sie zelektryfikowala, a jakos nikt nie
    zbankrutowal.

    J.

  • 49. Data: 2017-08-25 14:21:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup
    > Zaklady Marchlewskiego zatrudnialy w szczytowym okresie ok 18
    > tysiecy pracownikow. Teraz jest tam jedno z wiekszych w Europie
    > centrow handlowo rozrywkowych. Jak jest tam zatrudnionych 2000 ludzi
    > to maks.

    >jestem sporo młodszy więc nie wiem - ile wtedy osób pracowało na
    >swoim, a ile teraz? te 16.000 ludzi nie ma od tego czasu pracy?

    Ma, bo zasilek dla bezrobotnych nie jest wieczny :-)

    Tylko ze czesc z nich ma prace w Londynie :-)

    J.

  • 50. Data: 2017-08-25 15:06:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na powszechnosc
    elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.