  • 51. Data: 2017-08-25 15:17:37
    Temat: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nikt nie zbankrutowal bo zastapiono jeden malo skomplikowany podzespol rownie malo
    skomplikowanym innym podzespolem. Gwozdz programu czyli zebatka listwa itp sa takie
    same. Kiedys nieliczne samochody mialy wspomaganie teraz nieliczne nie maja
    wspomagania. Straty na jednym nadrobili iloscia na innym. Sa w necie filmy jak
    nawijaja silniki. Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.
    Fakt ze najpierw na prasie musza byc wyciete ksztaltki. Ale akurat wycinanie
    powtarzalnych detali na prasie jest opanowane. Material idzie z rolki a prasa wycina
    trzy albo i wiecej detali na sekunde. Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich
    pras. Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy
    piecdziesieciu silnikach elektrycznych. A dodatek w silniku elektrycznym z
    gatunkowych stali sa robione tylko lozyska kulkowe.

  • 52. Data: 2017-08-25 15:19:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Fabryka silnikow do mercedesa moze swiadczyc ze mam racje i na
    >powszechnosc elektrykow przyjdzie poczekac dziesiatki lat.

    Albo zaswiadczy, ze Mercedes przespal rewolucje :-)
    Nie mialy to byc "najnowoczesniejsze silniki Diesla" ? :-)

    No dobra, tak szybko tych spalinowych nie zlikwiduja, fabryka zdazy
    sie zwrocic.
    W Rosji chyba jeszcze dlugo bedzie mozna sprzedawac ...

    A budowa dopiero rozpoczeta, to moga jeszcze zmienic zdanie co tam w
    halach produkowac :-)

    J.

  • 53. Data: 2017-08-25 16:52:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Sa w necie filmy jak nawijaja silniki.
    >Jeden czlowiek w dwie minuty robi kompletny stojan duzego silnika.

    Jak oni to robia, ze im sie izolacja nie pozdziera przy tym to tez
    ciekawe ...

> [...]
    >Jeden czlowiek obsluzy ze dwadziescia takich pras.
    >Oceniam ze koszt robocizny silnika spalinowego jest taki jak przy

    Z tym, ze tych ksztaltek moze byc potrzebnych kilkaset.
    Prasa moze wyciac i kilkaset naraz, ale wykrojniki sie jednak zuzywaja
    i trzeba czasem nowe zrobic.

    A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie
    tak znow duzo kosztuje :-)

    J.

  • 54. Data: 2017-08-25 17:19:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie zbankrutowali bo te same firmy zaczely robic wiecej tanszych.

  • 55. Data: 2017-08-25 17:21:57
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25-08-2017 o 11:40, J.F. pisze:

    > Hybryda :-)

    > Moze wcale nie opor przeciw, tylko mozliwosci wykonawcze.
    > Najpierw sam wodor - jak go przechowywac, duze zbiorniki i straszne
    > cisnienia wychodza, a ponoc jeszcze lubi przeciekac.
    >
    > Dalej ... ogniwo paliwowe by sie przydalo. Wodorowe akurat chyba dobrze
    > sobie radza, to moze dalyby rade.
    > Ale czy te, ktore dobrze sobie radza nie sa zbyt drogie ?

    Auta już są, więc te problemy są opanowane.
    Chyba.

  • 56. Data: 2017-08-25 17:24:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wykrojnik wytrzymuje do ostrzenia kilka milionow ciec. Wykrojniki dzisiaj tanie.
    Wstawiaja klocka na drutowke cnc potem na szlifierke cnc i w trzy dni maja zrobione.
    Kiedys ze dwa tygodnie frezowania, szlifowania itp. Kolejne miejsce w ktorym ubylo
    ludzi.

  • 57. Data: 2017-08-25 22:30:59
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 sierpnia 2017 16:52:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > i trzeba czasem nowe zrobic.
    >
    > A silniki spalinowe tez sie robi na automatach i robocizna ludzka nie

    Zrobienie bloku silnika to jednak spory ból tyłka.
    Odlewanie. Juz samo robienie formy to makabra.
    Frezowanie cnc wcale nie poprawia humoru inzynierowi co planuje obróbke. Trwa to
    czasu mase, prąd kosztuje...
    Blacha jest bardzo fajna. Wycina sie latwo i szybko, narzedzia do jej ciecia tak jak
    Zenek pisze wystarczaja na sporo więcej niz frez.
    Gnie sie łatwo, jedynie spawanie jest upierdliwe. Ale i tu spawa sie szybciej niz
    frezuje albo przynajmniej tak samo szybko (posuwy).

    Taniej niz z blachy to sie tylko plastikiem wytwarza.

    Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatoróoe nam brak.
    reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.

  • 58. Data: 2017-08-26 03:15:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy masowej produkcji nie korzysta sie z obrabiarek cnc. Masowke taka jak czesci
    samochodowe robi sie na specjalizowanych obrabiarkach. Detal zamocowany i sie obraca.
    Z boku noz. Tokarka jak sie patrzy. Ale ta tokarka tylko tloki umie toczyc. A na
    szlifierce do zaworow nic innego niz zawor nie da sie szlifowac.

  • 59. Data: 2017-08-26 06:58:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.08.2017 o 22:30, s...@g...com pisze:

    > Samochody elektryczne to przyszlosc i w _naprawde_ tylko akumulatoróoe nam brak.
    > reszta juz jest i reszty sie poprawic wiele nie da.

    To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)

    Z tym że jednak sporo się poprawić dało jak popatrzeć z perspektywy
    czasu, ale rewolucji nie było.

  • 60. Data: 2017-08-26 13:44:51
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 26 sierpnia 2017 06:58:02 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > To z grubsza tak samo jak 30 lat temu;)
    >
    > Z tym że jednak sporo się poprawić dało jak popatrzeć z perspektywy
    > czasu, ale rewolucji nie było.

    No 30 lat temu to melexy byly i polska byla przodownikiem w ich produkcji. I to nie
    jest info fałszywe :)

    Feler z akumulatorami poza tym ze ich nie ma (w sensie pojemnych) jest tez taki ze
    same sie nie moderuja w uwalnianiu energii.

    Ropa, benzyna, gaz skroplony tak długo jak nie zmieszany z powietrzem to relatywnie
    spokojnie sie pali. No i jak nie jest rozlany po dużej powierzchni.

    Akumulator niestety ma bardzo wielka chec sie sprawnie i szybko rozładować.

    Ciekawe kiedy tesle zaczna miec problemu takie jak niektóre laptopy czy komórki -
    gwałtowne spalanie...