-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!news.unit0.net!eternal-sep
tember.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!
not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NURD
Date: Thu, 9 May 2019 20:31:45 -0500
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 1
Message-ID: <qb2k9k$9av$1@dont-email.me>
References: <e...@g...com>
<qavaho$bso$1@dont-email.me> <5cd32fbd$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<qb15dr$k43$1@dont-email.me> <5cd452f9$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
<qb1na4$7ng$1@dont-email.me> <5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 10 May 2019 01:31:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
posting-host="65151595d3926225fb1afcec13e66cdc"; logging-data="9567";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX1/k4gqIhZT7RulRB6MAexPd"
Cancel-Lock: sha1:Z77oFYuDu0T5q1qBl/TAu+hmT9E=
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
In-Reply-To: <5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656089
[ ukryj nagłówki ]"Shrek" <...@w...pl> wrote in message
news:5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 09.05.2019 o 19:17, Pszemol pisze:
>
>>> No oczywiście - ale jak sam słusznie zauważasz, ilość obywateli się
>>> kurczy ilość pieszych wsród obywateli też (skoro ilość samochodów
>>> rośnie, a nie można być w tym samym czasie kierowcą lib paxem i
>>> pieszym), a ilość wypadków rośnie.
>>
>> Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
>
> Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)
Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
robisz zestawienie danych. Ta sama osoba może jednocześnie
być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
w roku 2018 na pasach jako pieszy i ta sama osoba może kogoś
potrącić na pasach jadąc autem jako kierowca... Jednocześnie
znaczy w tym przypadku w roku 2018 - rozumiesz to?
>> W końcu dane są za okres roku, a więc w czasie danego roku
>> każdy z nas jest JEDNOCZEŚNIE kierowcą jak i pieszym.
>
> Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
> to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.
Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
czasu w autach ani nie znaczy to wcale że ubywa pieszych...
>> Ja każdego dnia jestem kierowcą i jednocześnie pieszym dochodząc
>> do parkingu, a dni w każdym roku jest ponad 350...
>
> Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym (statystycznie), a
> od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się odpowiednio
> prawdopodobieństwo wypadku:P
Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.
>>> Przede wszystkim jedyny trend jaki widać, to że doszliśmy do linni w
>>> miarę poziomej (z lekkimi odchyleniami w granicach błędu
>>> statystycznego).
>>>
>>> A "normalizowanie" danych to zabieg statystyczny - jak wiadomo
>>> statystyka to wielkie kłamstwo - zależnie co chcesz uzyskać mogę ci tak
>>> "znormalizować dane", że najbezpieczniejszym środkiem transportu będzie
>>> albo samolot albo winda - co tam zamawiający opracowanie sobie życzy:P
>>
>> Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
>> bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe kłamstwo.
>
> No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać na
> tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz normalizować do
> ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z dupy, bo z cepiku).
No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
podałem porównując Niemcy i Słowację. A to, że liczba wypadków na
pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne. Wystarczy
zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.19 06:52 Shrek
- 10.05.19 15:09 Pszemol
- 10.05.19 15:25 SW3
- 10.05.19 15:29 SW3
- 10.05.19 15:38 p...@g...com
- 10.05.19 15:50 J.F.
- 10.05.19 19:41 Shrek
- 10.05.19 19:42 Shrek
- 10.05.19 19:43 Shrek
- 10.05.19 19:44 Shrek
- 11.05.19 08:34 p...@g...com
- 11.05.19 08:53 Shrek
- 12.05.19 15:58 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
- 12.05.19 16:00 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-16 odpowiedzialnosc powodz
- 2024-12-16 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-16 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli