  • 51. Data: 2017-07-26 11:28:34
    Temat: Re: NOM - co się z tym stało?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A nie przydziela się? W Sferii od 10 lat mam "stacjonarny" i łażę z
    >nim.

    IMO - nie przydziela sie, a Sferia to inna bajka.

    >Wracając do tematu - myślę o wzięciu swojego domowego od lat numeru
    >jeszcze za PJO PPTiT (rok 1974), jako komórkę, na zasadzie
    >przeniesienia się ze stacjonarkil, byle było można formalnie, bo
    >fizycznie na pewno się da.

    Przeniesc do VoIP i zainstalowac program na komorce.

    >A Sferia? Niech tylko przestanie uznawać za nadmierne przemieszczenie
    >się (6 najbliższych stacji BTS) drogę telefonu między głową, a
    >stołem, przy którym się siedzi, powiedzmy, że pół metra...

    Cos mi chodzi po glowie, ze nie moze.
    Bo ma koncesje na stacjonarne, nie na komorkowe :-)

    >I SMSy niech nie przychodzą jako poczta głosowa i przepadają po
    >odczytaniu,

    No widzisz, kolejny problem.
    Niby najprostszy do zlikwidowania ... razem z ta cala debilna usluga,
    ale na czym wtedy telekomy zarobia :-)

    J.

  • 52. Data: 2017-07-26 11:35:39
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Mniej więcej tak jak ja płacę za wychodzące (mam miesięczną pulę
    > 44640 darmowych minut w abonamencie).

    Ale nie o abo chodzi, tylko o opłatę za każde połączenie, jakąś niewielką,
    ale opłatę.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 53. Data: 2017-07-26 11:46:55
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > ALe kiedys bylo inaczej.
    >
    > Za to rozmowa na komorke potrafila byc po cenie lokalnej.
    >
    > A u nas nie placilo sie za przychodzace ? W poczatkach centertela.

    Ale to ci z Centka płacili.
    Szczegółów nie pomnę po 25 latach... Hmm... to była jedna z ostatnich
    relacji, którą uruchomiliśmy na mojej centrali, przelewem przez ACMM-E10A.
    Więc kto pamięta pierwsze dzwonienia na NMTi, to najpierw długa marszruta
    E10A, bo ona brała połączenia tzw. tandemem (większość), a wyrażało się tym,
    że przyjmowała cały numer i dopiero wydawała do kolejnej centrali. Choć przy
    niektórych relacjach tranzytowała - przyjmowała tyle z numeru ile trzeba, i
    stawiała łącze na wprost, jak trzeba, z dyspozycją cofnięcia o potrzebną
    ilość cyfr. No więc, tamdem, długA marszruta E10A, a potem jeszcze (niekiedy
    bardzo) długa marszruta centrali NMTi i albo połaczenie, albo komunikat
    (znów, po tylu latach mogę przekręcić) Jerzego Magnetofona "Wybrany abonent
    jest poza zasięgiem naszych stacji, lub ma wyłączony aparat, w związku z tym
    nie możemy zrealizować połączenia", potem powtórzenie komunikatu po
    angielsku, chyba dwukrotnie całość.
    Momentu przerzucenia NMT spod E10A na Siemensa EWSD, nie kojarzę.

  • 54. Data: 2017-07-26 12:23:23
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > IMO - nie przydziela sie, a Sferia to inna bajka.

    Tak, ja wiem, że to tak psim swędem nieco, ale mam i ludzie sie dziwią, jak
    podaję to jako komórkę.

    > Przeniesc do VoIP i zainstalowac program na komorce.

    Możliwie nie chcę być aż tak uzależniony od netu w okolicy.

    > Cos mi chodzi po glowie, ze nie moze.
    > Bo ma koncesje na stacjonarne, nie na komorkowe :-)

    No, ja wiem, że oni kombinują, aby ich to za dużo nie kosztowało, takie
    tam... Ale na litość boską, wypieprzanie połaczenia, bo ruszyłem telefonem
    między uchem lewym a prawym, siedząc na krześle...

    > No widzisz, kolejny problem.

    Tylko, że za sieci CDMA poprzedniej, nie było zadnego problemu, by SMSy
    dochodziły tekstowo. A przecież centrala została, tylko punkt styku z radiem
    się zmienił...

    > Niby najprostszy do zlikwidowania ... razem z ta cala debilna usluga, ale
    > na czym wtedy telekomy zarobia :-)

    Ja nie mam zdrowia do tego, a Sferii, mam wrażenie, niespecjalnie zależy na
    klientach. Hmm... firmie, która ma kapitał 3-krotnie większy (ok. 300 MPLN),
    niż mój bank (mBank, ok 100MPLN)... Siedzę, bo abo mam bardzo tani (ok. 6
    PLN miesięcznie), a telefon w sumie całkiem nieźle działa. Dla mnie problem
    jest w tym, że jakkolwiek lokalnie się przekierowuje między numerem
    stacjonarnym i komórkowym (tak, mam do Sferii numer komórkowy, z którego
    korzystam, wyjeżdżając poza strefę 22, dają za darmo i przekierowanie,
    włączane osobnym, dedykowanym kodem, normalnym bym zapłacił, też za darmo),
    niestety, nie przekierowują poczty i SMS-ów. A nie zawsze mogę odebrać, czy
    w ogóle, rozmawiać.
    Nie lubię formalności, mocno nie lubię. Ja lubię technikę, jak to działa.

  • 55. Data: 2017-07-26 17:39:22
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 26.07.2017 o 12:23, HF5BS pisze:
> [...]
    > SMS-ów. A nie zawsze mogę odebrać, czy w ogóle, rozmawiać.
    > Nie lubię formalności, mocno nie lubię. Ja lubię technikę, jak to działa.

    Co najmniej W Play, nie wykluczone, że u pozostałych też, również mają
    pakiet dla stacjonarnego na karcie SIM i komórkowego, gdzie
    przekierowanie w obrębie PLAY jest za darmo. Bez tajnego dedykowanego
    kodu. Czyli SIM od stacjonarnego do szafy, a przychodzące z obu
    odbierasz na komórkowym.
    Nie wiem jak działają SMSy wysłane na stacjonarne, bo nie mam Play :)
    --
    Olek

  • 56. Data: 2017-07-26 18:54:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Olek" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w obrębie PLAY jest za darmo. Bez tajnego dedykowanego kodu. Czyli SIM od
    > stacjonarnego do szafy, a przychodzące z obu odbierasz na komórkowym.

    Uściślę z tą Sferią - mam dwa numery, stacjonarny i komórkowy. Z tymi
    przekierowaniami to jest tak, że zachowuje się to jak dwa odrębne numery, a
    kodem jakby je spinam. Mozliwość ich rozłaczenia bywa przydatna.
    Zadeklarowany kodem numer ten, czy ten, jest numerem, pod jakim wychodzę w
    świat, z tym, że jak dzwonię ze stacjonarnego, to 1. muszę zmieścić się w
    strefie 6 okolicznych BTSów, 2. muszę znajdować się w strefie. Na numerze
    komórkowym tych ograniczeń nie ma, natomiast nie działa mi na nim poczta
    głosowa. Jeśli ustawię odpowiednie przekierowanie, to wtedy, jeśli ktoś do
    mnie zadzwoni, to obojętnie na którym numerze jestem, dodzwoni się do mnie.

    > Nie wiem jak działają SMSy wysłane na stacjonarne, bo nie mam Play :)

    Ja jeszcze przebadam tę swoją Sferię, czy da się te SMS-y głosowe jakoś
    obejść... Jakby się pocztę dało jakoś odpalić... Może ma to wszystko
    znaczenie, jak moja Sferia widzi się od sieci, jako będąca w roamingu
    krajowym? Trzeba włączyć, inaczej aparat się nie zaloguje.

  • 57. Data: 2017-07-26 22:30:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > A u nas nie placilo sie za przychodzace ? W poczatkach centertela.

    Płaciło się. Co było bardzo marnym pomysłem -- w chwili wyeliminowania
    tej opłaty operator odnotował znaczący wzrost przychodu (i dochodu).

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2017-07-26 22:32:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Ale nie o abo chodzi, tylko o opłatę za każde połączenie, jakąś
    > niewielką, ale opłatę.

    Gdy ostatnio sprawdzałem (jednostkowo, pytając tambylca o jego
    fakturę), wyglądało tak, jak opisałem. W abonamencie miał pulę
    darmowych rozmów przychodzących. Może nie aż 44640, ale jego
    zdaniem nie do przegadania.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2017-07-26 22:33:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Olek napisał:

> [...]
    > przekierowanie w obrębie PLAY jest za darmo. Bez tajnego dedykowanego
    > kodu. Czyli SIM od stacjonarnego do szafy, a przychodzące z obu

    Z tym że ma to istotną wadę: abomament za stacjomarny. Trochę głupio
    by mi było płacić ze dwie dychy miesięcznie za kaprys możliwości
    odbierania stacjonarnego "za darmo" na komórce. Raz czy dwa razy
    w roku powiedzmy. Stacjonarny w VoIP to złotówka rocznie. Płatne
    przekierowanie i tak w większości przypadków będzie tańsze od
    abonamentu.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2017-07-26 23:31:19
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Z tym że ma to istotną wadę: abomament za stacjomarny. Trochę głupio
    > by mi było płacić ze dwie dychy miesięcznie za kaprys możliwości

    Ja 6 zyla płacę.

    > odbierania stacjonarnego "za darmo" na komórce. Raz czy dwa razy
    > w roku powiedzmy. Stacjonarny w VoIP to złotówka rocznie. Płatne

    Ja częściej, tak się poukładało, że powinienem być pod telefonem, jak i sam
    muszę zadzwonić. (I nie może to być VoIP, przynajmniej, nie jako główny
    dostęp, absolutnie nie mogę sobie pozwolić na uzależnienie się od obecności
    netu w danym miejscu, najwyżej, jako numer dodatkowy, niekonieczny)

    > przekierowanie i tak w większości przypadków będzie tańsze od
    > abonamentu.

    Sporadycznie - wiadomo. Mam darmowych 60 minut i rzadko je przegaduję.
    Chodzi mi także o to, abym... np. w Virgin Mobile (mam i jest 5 zyla do
    końca lutego '18, MVNO Play'a ZTCP) mając prepaida nawet za 5 PLN na rok, bo
    tak jest, nie stanął nagle przed sytuacją, że wygadam te 5 złotych i nagle
    mi powie wała, uzupełnij konto i odetnie rozmowę. Dlatego zdecydowałem się
    jednak mieć normalny abo, 6 złotych przeżyję.