  • 11. Data: 2010-02-26 12:25:47
    Temat: Re: NIKON D5000
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Feb., 12:02, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Nas wyzywa?a od "geniuszy matematyczno fizycznych" ;)

    nasza pani po klasowce najczesciej plakala.

  • 12. Data: 2010-02-26 12:57:32
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 04:25:47 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > nasza pani po klasowce najczesciej plakala.

    Widząc co i jak piszesz, to mnie to zupełnie jakoś nie dziwi.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 13. Data: 2010-02-26 13:22:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 26 Feb., 13:57, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Widząc co i jak piszesz, to mnie to zupełnie jakoś nie dziwi.
    >
    > --

    Wszyscy tutaj bylibysmy zaskoczeni gdybys sie dziwil , gdyz to by
    oznaczalo ze posiadasz swiadomosc.

  • 14. Data: 2010-02-26 14:50:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 26 Feb 2010 05:22:32 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > Wszyscy tutaj bylibysmy zaskoczeni gdybys sie dziwil , gdyz to by
    > oznaczalo ze posiadasz swiadomosc.

    Pluralis majestaticus, grupa udzieliła ci mandatu żeby się wypowiadać w ich
    imieniu, czy po prostu zwyczajnie nie potrafisz określić ile ciebie
    właściwie jest?

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 15. Data: 2010-03-01 22:59:12
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Radoskór wrote:
    > Witam,
    > potrzebuję obiektywu do Nikona D5000.
    > Ma on służyć do robienia zdjęć małych przedmiotów z bliska (kilka
    > centymetrów). Cena około 1000 złotych.

    af-s 60 mm f2.8 cie zasadniczo interesuje, ale czy za 1000 zl znajdziesz
    to nie wiem. pomysl kupienia kompaktu za ten 1000 nie jest wcale taki glupi

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 16. Data: 2010-03-02 21:55:33
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radoskór wrote:
    > Witam,
    > potrzebuje obiektywu do Nikona D5000.
    > Ma on s?u?yae do robienia zdjeae ma?ych przedmiotów z bliska (kilka
    > centymetrów). Cena oko?o 1000 z?otych.

    Musisz sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie:
    - chcesz dużej skali odwzorowania, czy ostrzenia z niewielkiej odległości?
    Zarówno obiektywami krótko jak i długoogniskowymi można bez problemu
    ostrzyć od przedniej soczewki przy pomocy pierścieni pośrednich i
    mieszków makro.
    Z reguły mała (2-5cm) odległość fotografowania nie jest najlepsza, bo
    zasłaniasz sobie światło. Za duża odległość też nie jest dobra. Jeśli
    fotografujesz małe przedmioty i potrzebujesz bardzo dużej skali
    odwzorowania, to tanim rozwiązaniem są obiektywy manualne (m42) +
    mieszek makro. Od razu proponuję obiektywy o ogniskowej większej niż
    50mm (najlepiej 100-135mm przy dużych skalach odwzorowania, wtedy
    przedmiot fotografowany i oświetlenie sceny są w zasięgu ręki, a sprzęt
    nie zasłania dopływu światła).
    Ale o makro musisz sobie trochę poczytać, bo samo hasło "ostrzy od 1cm",
    to nie jest definicja makrofotografii.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Histerektomia - zwalcza przyczynę, a nie wyłącznie objawy miesiączki.
    (odnośnie głupich reklam środków przeciwbólowych).