  • 1. Data: 2002-09-03 18:04:29
    Temat: NASK, akceptacja listu elektronicznego z podpisem
    Od: Tomasz Kopacz <t...@n...idg.com.pl>

    Czy ktoś wie dlaczego instytucja zajmująca się bądź co bądź "rzeczami
    elektronicznymi" przy zmianie delegacji wymaga potwierdzającego faxu z
    pieczątką, a nie wystarczy list z podpisem elektronicznym (nawet przecież
    mamy ustawę).

    Jednak znajomemu NASK wyraźnie powiedział, że potwierdzeniem zmiany jest
    FAX a nie jakiś tam list podpisany nawet "kupionym" certyfikatem. Dziwne w
    sumie, prawda?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-09-04 07:26:08
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Tomasz Kopacz na pl.internet.polip:
    > Jednak znajomemu NASK wyraźnie powiedział, że potwierdzeniem zmiany jest
    > FAX a nie jakiś tam list podpisany nawet "kupionym" certyfikatem. Dziwne w
    > sumie, prawda?

    a ktoś już wydaje certyfikaty zgodne z rygorami ustawy o podpisie? (w
    sesnie: umożliwiające złożenie bezpiecznego podpisu?, są już w ogóle
    rozporządzenia?).

  • 3. Data: 2002-09-04 19:32:30
    Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kopacz" <t...@n...idg.com.pl> napisał w wiadomości
    .243...

> [...]
    > FAX a nie jakiś tam list podpisany nawet "kupionym" certyfikatem. Dziwne w

    ZTCP instytucje maja 2 lata na przystosowanie sie

    Zaslav

  • 4. Data: 2002-09-04 21:08:43
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >elektronicznymi" przy zmianie delegacji wymaga potwierdzającego faxu z
    >pieczątką, a nie wystarczy list z podpisem elektronicznym (nawet przecież

    Tak? A u kogo masz wykupiony certyfikat? :P

    januszek

  • 5. Data: 2002-09-04 21:15:46
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "januszek" <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl> napisał w
    wiadomości news:ldrcnu8csa8aqt3g86e2829c4aksi3cjf9@4ax.com...

    > Tak? A u kogo masz wykupiony certyfikat? :P

    Niby racja, ale skoro np. z takim ZUSem można się w ten sposób komunikować,
    to dlaczego nie możnaby z NASKiem ?

    Pix

  • 6. Data: 2002-09-05 06:57:26
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Niby racja, ale skoro np. z takim ZUSem można się w ten sposób komunikować,
    >to dlaczego nie możnaby z NASKiem ?

    Zanim zaczniesz korzystac z ich wewnetrzenj autoryzacji musisz
    wczesniej OSOBISCIE zalatwic certyfikat. NASK-u o ile mi wiadomo, nie
    musisz odwiedzac osobiscie.

    btw. zyczylbym sobie, zeby ZUS dzialal chociaz w polowie tak sprawnie
    jak NASK :P

    btw. oczywiscie zyczylbym sobie zeby NASK dzialal chociaz w polowie
    tak sprawnie jak np goddady.com :P

    januszek

  • 7. Data: 2002-09-05 22:14:34
    Od: "Mateusz Kierepka" <k...@s...pl>

    Witam!
    januszek wrote:

    > Tak? A u kogo masz wykupiony certyfikat? :P
    Moze sie wtrace:
    W thawte :)
    Wiem, wiem nie zgodne z ustawą - ale jest to już lepszy certyfikat niż
    papierowy fax - który drukuje z komputera :P
    Przecież ta sławetna pieczątka i podpis do kwestia 2 min i skanera... A jak
    ktos ma modem to... Jakas zaszlosc okropna z czasow PRL gdzie pieczatka byla
    ponad wszystko. No i np ja nie mam modemu i musze drukowac leciec do fax-u
    i wysylac... (EKOLOGIA?? ;)
    Choroba przeciez jak podam:
    NIP, REGON, nazwę firmy, i telefon i wysle e-mail to juz _powinno_
    wystarczyc. A tak to tylko czas stracony i niepotrzebne koszta.

    A tak calkiem offtopic to NASK chyba stac na wprowadzenie autoryzacji na
    podstawie NIP-u i REGONU? Przeciez urzedy statystyczne udostepniaja takie
    dane? No chyba, ze sie myle albo cos sie pozmienialo. Firmy udzielajace
    kredyt nie takie dane wyciagaja ;)

    No coz, ale komu by sie chcialo - lepiej dodac dotkowy pkt w regulaminie. I
    tak sa monopolistami...

    pzdroOfka
    M.Kierepka

  • 8. Data: 2002-09-06 10:30:08
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "Mateusz Kierepka" <k...@s...pl> writes:

> [...]
    > podstawie NIP-u i REGONU? Przeciez urzedy statystyczne udostepniaja takie
    > dane? No chyba, ze sie myle albo cos sie pozmienialo. Firmy udzielajace

    A mnie się podoba to co RIPE zrobił. Podajesz raz klucz publiczny PGP
    a potem wszystkie zmiany dotyczące twoich danych podpisujesz pgp i po
    sprawie. Tym piękniejsze, że nie napędzające innym biznesu - nie
    zmusza nikogo do kupowania czegoś gdzieś.

    A NASK mógłby część operacji dzięki takiej autoryzacji zautomatyzować.

    Jacek

  • 9. Data: 2002-09-06 19:55:54
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > a ktoś już wydaje certyfikaty zgodne z rygorami ustawy o podpisie? (w
    > sesnie: umożliwiające złożenie bezpiecznego podpisu?, są już w ogóle
    > rozporządzenia?).

    nie ma jeszcze zadnego certyfikatu wydanego na podstawie ustawy (wedle mojej
    najlepszej wiedzy, ale bylem przez 10 dni w Bieszczadach wiec moze sie cos
    zmienilo); co do rozporzadzen: http://www.vagla.pl/podpis/ tam sa teksty

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 10. Data: 2002-09-06 20:10:14
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:alb0h9$8kt$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    mojej
    > najlepszej wiedzy, ale bylem przez 10 dni w Bieszczadach wiec moze sie cos

    Za Rzeczpospolitą z 23.08.2002:
    "Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych jako jedyna złożyła wniosek o
    certyfikowanie podpisu elektronicznego."
    (http://arch.rp.pl/a/rz/2002/08/
    20020823/200208230117.html?k=on&t=2002080720020906)

    Jak widać zainteresowanie jest delikatnie mówiąc "nikłe", co chyba niezbyt
    dobrze
    rokuje na najbliższą przyszłość.
    Chyba, że od tego czasu coś się zmieniło (w co raczej wątpię).

    Pix