-
11. Data: 2002-08-08 20:43:23
Temat: Re: NASK
Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>
Użytkownik Pawel Sikora napisał:
> Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
> a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???
Lepszy numer - rejestruję własnie 3 domeny i przyszedł mail po 3 dniach,
ze adres wnioskodawcy nie zgadza sie z tym, co maja w bazie.
Każą wypełnic formularz do zmian adresu...
A faktury za dotychczas zarejestrowane domeny jakos przychodza prawidlowo...
Ech...
--
TOM @ HOME
GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE
FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl
-
12. Data: 2002-08-08 22:10:50
Temat: Re: NASK
Od: "Andrzej Kosmala" <a...@w...pl>
Użytkownik "Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl>
napisał w wiadomości news:3D5235B2.6CDC01A6@kis.p.lodz.pl...
> Pawel Sikora wrote:
>
> > Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
> > a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???
>
> A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?
>
Tak.
Faktury i upomnienia za domeny jednego z moich klientów z uporem maniaka
wysyłali do Szwecji (do zupełnie innej firmy), a nie do Warszawy, gdzie jest
siedziba dysponenta domeny jak byk wpisana we wniosku rejestracyjnym.
Wyjaśnienie pani z NASK cyt. "Tak nam się skojarzyło..." (podobne nazwy). O
ponagleniach dowiedzieliśmy się dopiero od tej Szwedzkiej firmy, która
spytała z jakiej paki przychodzi to do nich. :)
--
Pozdrawiam,
Andrzej Kosmala
-
13. Data: 2002-08-10 09:20:33
Temat: Re: NASK
Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>
Bartlomiej Jung wrote:
> >A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?
>
> Ja moge opisac taki przypadek, bo dotknal firme w ktorej pracuje.
> 3 domeny zostaly przejete przez moja firme na zasadzie cesji domen.
> Firma na ktora byly od poczatku zarejestrowane wkrotce po cesji
> zmienila adres (poinformowala o tym NASK wysylajac list polecony).
> NASK po wiecej niz 2 latach od momentu cesji wylaczyl domeny.
Do zmiany abonenta domeny służy specjalny formularz dostępny na
odpowiednich stronach, o czym można przeczytać w odpowiednim
regulaminie, a nie list _polecony_. Ponadto :
3. Przed wypełnieniem prosimy o sprawdzenie aktualności danych abonenta
posiadanych przez NASK w bazie WHOIS. W przypadku rozbieżności należy
przesłać wniosek uaktualniający dane adresowe.
Więc błąd nie leżał po stronie NASK.
Pozdrawiam
--
* Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE
-
14. Data: 2002-08-11 19:08:53
Temat: Re: NASK
Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>
Dnia pewnego, Thu, 8 Aug 2002 12:27:26 +0000 (UTC), niejaki(a)
Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
artykule <3...@k...p.lodz.pl>, co następuje:
>> Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
>> a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???
>
> A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?
Głośna była sytuacja zniknięcia domen z.pl i w.pl, gdy NASK słał faktury
na stary adres. Tak to było, nie przekręciłem?
--
#- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
#- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#
#- Never underestimate the power of stupid people in large numbers. -#
-
15. Data: 2002-08-11 19:09:03
Temat: Re: NASK
Od: wladek <w...@m...pl>
Dnia 02-08-08 15:43, Użytkownik Lukasz Komsta napisał:
> Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
> bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
> wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
> terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.
Przykro mi, mój drogi Pinokio, ale Twój długi nos wystaje mi z ekranu.
Trudny do opanowania bałagan w systemie wystawiania faktur NASK jeszcze
zimą 2001/2002 był dla NASK poważnym problemem.
W szczególności:
1. faktury były rutynowo wysyłane na przypadkowe adresy lub wcale nie
były wysyłane.
2. systemy i zespoły obługujące faktury i rejestrację domen nie były
powiązane, a więc adresy i dane podawane w formularzu zamówienia lub
WHOIS były ręcznie przepisywane do systemu fakturującego, co generowało
liczne błędy w nazwach firm, adresach, a nawet dacie wystawienia. Wiele
faktur z takimi błędami sam otrzymałem (lub nigdy nie otrzymałem...) lub
widziałem u innych.
W szczególności programowo ignorowano wskazówki podane przez użytkownika
w polu 'adres do korespondencji'. Osoba odpowiedzialna za ten problem
zbyła go mniej więcej w tym stylu: 'zajmowanie się z tymi adresami jest
zbyt kłopotliwe, a firma powinna odbierać listy pod adresem, na który
NASK je wysyła (!)'
3. NASK z zasady nie poprawiał nawet oczywistych błędów w fakturach (na
przykład w nazwie lub adresie odbiorcy faktury lub jej dacie), gdyż
podobno wystawienie faktury korygującej jest zbyt kłopotliwe 'przy tylu
klientach zawracających nam o to głowę'.
4. Osoby odbierające wiosną 2002 telefony (gdy wreszcie ktokolwiek je
odebrał) wyróżniały się agresywnym i leceważącym traktowania
interesanta, nie potrafiły natomiast udzielić sensownych informacji.
Cezar Cichocki:
" żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w
NASK że w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie
poleconym) to niechże chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". (...)
Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem "
Dokładnie ten sam pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem rok temu, ale
podobno w ówczesnych warunkach lokalowych NASK utrzymywanie
korespondencji elektronicznej wiązało się z ogromnymi trudnościami
technicznymi. Od dwóch miesięcy NASK urzęduje w nowiutkim biurowcu,
którego lśniący front ozdobiony dwoma wielkimi neonami przyćmiewa gmach
dawnego PKPG, ale jak dotąd marmurowe podłogi nie usunęły kłopotów z
obsługą serwera pocztowego.
Ogólnie NASK zachowuje się nie jak firma usługowa, lecz jak ważny urząd,
który sam wybiera sprawy, którymi się zajmuje oraz listy, na które
odpowiada. Z tej perspektywy wyposażenie nowego gabinetu dyrektora NASK
wymaga więcej uwagi niż klienci i ich problemy.
-
16. Data: 2002-08-11 21:44:56
Temat: Re: NASK
Od: futszaK <f...@W...irc.pl>
On Wed, 7 Aug 2002 18:39:31 +0000 (UTC), "Pawel Sikora"
<p...@p...WYCIEP-TO.pl> wrote:
>> >Inna sprawa, to sposób w jaki NASK prowadzi windykacje :)
>> NASK dba o swoje interesy
>> cos w tym zlego ???
>> ...jak sie klienci naucza placic terminowo faktury to sie skonczy cos
>> takiego, zas jak jednemu z drugim zniknie troche poczty to sie nauczy
>> ze nalezy placic terminowo
>Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
>a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???
tak trudno przewidziec wysokosc faktury ???
...kurde ja faktury za maj za Centertela do tej pory nie dostalem,
odpowiedzi na reklamacje tyczaca tego rowniez, a musialem ja zaplacic
bo tak jest w regulaminie uslug (ktory zaakceptowalem)
W NASKu jest inaczej ???
--
futszaK
MSISDN 504213565 POTS (59)8339018
GDYBY ALEKSANDER GRAHAM BELL PRZEWIDZIAL
ISTNIENIE TPSA, TO NIGDY NIE WYNALAZLBY
TELEFONU
-
17. Data: 2002-08-12 10:40:00
Temat: Re: NASK
Od: Bartlomiej Jung <e...@i...w.stopce>
Dnia Sat, 10 Aug 2002 09:20:33 +0000 (UTC), osoba podpisujaca sie jako
Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisal/a:
>Do zmiany abonenta domeny służy specjalny formularz dostępny na
>odpowiednich stronach, o czym można przeczytać w odpowiednim
>regulaminie, a nie list _polecony_. Ponadto :
>
>3. Przed wypełnieniem prosimy o sprawdzenie aktualności danych abonenta
>posiadanych przez NASK w bazie WHOIS. W przypadku rozbieżności należy
>przesłać wniosek uaktualniający dane adresowe.
>
>Więc błąd nie leżał po stronie NASK.
Dane w WHOIS byly poprawne caly czas. Zaraz po cesji zostaly zmienione
informacje na temat abonenta.
Poprzednia firma wyslala poczte tylko z dobrych checi, mogli nic nie
wysylac, ich juz nie obchodzily te domeny. Byla cesja, pozbyli sie
domen, NASK zaakceptowal cesje. Koniec, kropka.
NASK mogl zrobic 2 rzeczy:
1. Nieakceptowac cesji dopoki nie zaplaca, ale mieli (i chyba ciagle
maja) taki burdel, ze nie potrafia szybko sprawdzic czy firma
przypadkiem nie zalega z oplatami.
2. Wyslac informacje o niezaplaconej fakturze do _obecnego_
wlasciciela domeny i sprobowac sie z nim dogadac.
Ale NASK jak widac ma gleboko w ... swoich klientow. Skoro to byl ich
ewidentny blad, bo nie powinno dojsc do cesji jesli wczesniejszy
wlasciciel zalegal z oplatami, to powinni anulowac ta zalegla oplate.
Zupelnie jakbym kupil samochod, ktory rok wczesniej byl w warsztacie i
wlasciciel nie zaplacil rachunku i teraz ten warsztat domaga sie,
zebym im oddal samochod. Czysta paranoja.
--
Bartłomiej "Maly Mis" Jung
newsy AT jung.priv.pl ICQ#52329898 GG#14042
"All those moments will be lost... in time...
like tears... in rain."
-
18. Data: 2002-08-12 11:23:01
Temat: Re: NASK
Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>
Bartlomiej Jung wrote:
> Dane w WHOIS byly poprawne caly czas. Zaraz po cesji zostaly zmienione
> informacje na temat abonenta.
Ahia - źle zrozumiałem (że była cesja, ale dane zostały stare). Sorry.
Pozdrawiam
--
* Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE
-
19. Data: 2002-08-13 22:12:42
Temat: Re: NASK
Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>
Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> wrote:
> Pawel Sikora wrote:
>> Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
>> a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???
> A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?
Tak. Zanioslem wniosek na Bartycka osobiscie w grudniu
a w maju dostalem fakture poczta.
--
Filip.
-
20. Data: 2002-08-14 11:23:00
Temat: Re: NASK
Od: --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>
wladek wrote:
> [...]
Smutne. Nic dodać. I pomyśleć, że korzeniami NASK była... ;-(
Pozdrawiam - Nuta
(Remove 'da' from my address. Usuń 'da' z mego adresu)
--
Lokalizacja programu Hamster 1.3.23.191 oraz przydatne skrypty wraz z
opisami działania i instalacji: http://republika.pl/hamster_classic/
Dla miłośników TheBat! zaawansowane filtry spamu dla wszystkich kont.