  • 11. Data: 2002-08-08 20:43:23
    Temat: Re: NASK
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl.invalid>

    Użytkownik Pawel Sikora napisał:

    > Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
    > a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???

    Lepszy numer - rejestruję własnie 3 domeny i przyszedł mail po 3 dniach,
    ze adres wnioskodawcy nie zgadza sie z tym, co maja w bazie.
    Każą wypełnic formularz do zmian adresu...
    A faktury za dotychczas zarejestrowane domeny jakos przychodza prawidlowo...

    Ech...

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 12. Data: 2002-08-08 22:10:50
    Od: "Andrzej Kosmala" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej Wierzbicki" <v...@k...p.lodz.pl>
    napisał w wiadomości news:3D5235B2.6CDC01A6@kis.p.lodz.pl...

    > A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    Tak.

    Faktury i upomnienia za domeny jednego z moich klientów z uporem maniaka
    wysyłali do Szwecji (do zupełnie innej firmy), a nie do Warszawy, gdzie jest
    siedziba dysponenta domeny jak byk wpisana we wniosku rejestracyjnym.
    Wyjaśnienie pani z NASK cyt. "Tak nam się skojarzyło..." (podobne nazwy). O
    ponagleniach dowiedzieliśmy się dopiero od tej Szwedzkiej firmy, która
    spytała z jakiej paki przychodzi to do nich. :)

    --

    Pozdrawiam,
    Andrzej Kosmala

  • 13. Data: 2002-08-10 09:20:33
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Bartlomiej Jung wrote:

    > Ja moge opisac taki przypadek, bo dotknal firme w ktorej pracuje.
    > 3 domeny zostaly przejete przez moja firme na zasadzie cesji domen.
    > Firma na ktora byly od poczatku zarejestrowane wkrotce po cesji
    > zmienila adres (poinformowala o tym NASK wysylajac list polecony).
    > NASK po wiecej niz 2 latach od momentu cesji wylaczyl domeny.

    Do zmiany abonenta domeny służy specjalny formularz dostępny na
    odpowiednich stronach, o czym można przeczytać w odpowiednim
    regulaminie, a nie list _polecony_. Ponadto :

    3. Przed wypełnieniem prosimy o sprawdzenie aktualności danych abonenta
    posiadanych przez NASK w bazie WHOIS. W przypadku rozbieżności należy
    przesłać wniosek uaktualniający dane adresowe.

    Więc błąd nie leżał po stronie NASK.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 14. Data: 2002-08-11 19:08:53
    Od: Jan Srzednicki <w...@n...303.krakow.pl>

    Dnia pewnego, Thu, 8 Aug 2002 12:27:26 +0000 (UTC), niejaki(a)
    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisał(a) w wielce ciekawym
    artykule <3...@k...p.lodz.pl>, co następuje:

    > A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    Głośna była sytuacja zniknięcia domen z.pl i w.pl, gdy NASK słał faktury
    na stary adres. Tak to było, nie przekręciłem?

    --
    #- Winfried -------- wrzask@IRCNet -||- GG# 3838383 -||- JS500-RIPE -#
    #- ...@d...vg ---- ...@3...krakow.pl -||--- http://violent.dream.vg ---#

  • 15. Data: 2002-08-11 19:09:03
    Od: wladek <w...@m...pl>

    Dnia 02-08-08 15:43, Użytkownik Lukasz Komsta napisał:

    > Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
    > bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
    > wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    > terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.

    Przykro mi, mój drogi Pinokio, ale Twój długi nos wystaje mi z ekranu.

    Trudny do opanowania bałagan w systemie wystawiania faktur NASK jeszcze
    zimą 2001/2002 był dla NASK poważnym problemem.

    W szczególności:
    1. faktury były rutynowo wysyłane na przypadkowe adresy lub wcale nie
    były wysyłane.

    2. systemy i zespoły obługujące faktury i rejestrację domen nie były
    powiązane, a więc adresy i dane podawane w formularzu zamówienia lub
    WHOIS były ręcznie przepisywane do systemu fakturującego, co generowało
    liczne błędy w nazwach firm, adresach, a nawet dacie wystawienia. Wiele
    faktur z takimi błędami sam otrzymałem (lub nigdy nie otrzymałem...) lub
    widziałem u innych.

    W szczególności programowo ignorowano wskazówki podane przez użytkownika
    w polu 'adres do korespondencji'. Osoba odpowiedzialna za ten problem
    zbyła go mniej więcej w tym stylu: 'zajmowanie się z tymi adresami jest
    zbyt kłopotliwe, a firma powinna odbierać listy pod adresem, na który
    NASK je wysyła (!)'

    3. NASK z zasady nie poprawiał nawet oczywistych błędów w fakturach (na
    przykład w nazwie lub adresie odbiorcy faktury lub jej dacie), gdyż
    podobno wystawienie faktury korygującej jest zbyt kłopotliwe 'przy tylu
    klientach zawracających nam o to głowę'.

    4. Osoby odbierające wiosną 2002 telefony (gdy wreszcie ktokolwiek je
    odebrał) wyróżniały się agresywnym i leceważącym traktowania
    interesanta, nie potrafiły natomiast udzielić sensownych informacji.

    Cezar Cichocki:
    " żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w
    NASK że w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie
    poleconym) to niechże chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". (...)
    Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem "

    Dokładnie ten sam pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem rok temu, ale
    podobno w ówczesnych warunkach lokalowych NASK utrzymywanie
    korespondencji elektronicznej wiązało się z ogromnymi trudnościami
    technicznymi. Od dwóch miesięcy NASK urzęduje w nowiutkim biurowcu,
    którego lśniący front ozdobiony dwoma wielkimi neonami przyćmiewa gmach
    dawnego PKPG, ale jak dotąd marmurowe podłogi nie usunęły kłopotów z
    obsługą serwera pocztowego.

    Ogólnie NASK zachowuje się nie jak firma usługowa, lecz jak ważny urząd,
    który sam wybiera sprawy, którymi się zajmuje oraz listy, na które
    odpowiada. Z tej perspektywy wyposażenie nowego gabinetu dyrektora NASK
    wymaga więcej uwagi niż klienci i ich problemy.

  • 16. Data: 2002-08-11 21:44:56
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Wed, 7 Aug 2002 18:39:31 +0000 (UTC), "Pawel Sikora"

    >Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
    >a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???

    tak trudno przewidziec wysokosc faktury ???

    ...kurde ja faktury za maj za Centertela do tej pory nie dostalem,
    odpowiedzi na reklamacje tyczaca tego rowniez, a musialem ja zaplacic
    bo tak jest w regulaminie uslug (ktory zaakceptowalem)

    W NASKu jest inaczej ???

    --
    futszaK
    MSISDN 504213565 POTS (59)8339018

  • 17. Data: 2002-08-12 10:40:00
    Od: Bartlomiej Jung <e...@i...w.stopce>

    Dnia Sat, 10 Aug 2002 09:20:33 +0000 (UTC), osoba podpisujaca sie jako
    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisal/a:
> [...]
    >posiadanych przez NASK w bazie WHOIS. W przypadku rozbieżności należy
    >przesłać wniosek uaktualniający dane adresowe.

    Dane w WHOIS byly poprawne caly czas. Zaraz po cesji zostaly zmienione
    informacje na temat abonenta.
    Poprzednia firma wyslala poczte tylko z dobrych checi, mogli nic nie
    wysylac, ich juz nie obchodzily te domeny. Byla cesja, pozbyli sie
    domen, NASK zaakceptowal cesje. Koniec, kropka.
    NASK mogl zrobic 2 rzeczy:
    1. Nieakceptowac cesji dopoki nie zaplaca, ale mieli (i chyba ciagle
    maja) taki burdel, ze nie potrafia szybko sprawdzic czy firma
    przypadkiem nie zalega z oplatami.
    2. Wyslac informacje o niezaplaconej fakturze do _obecnego_
    wlasciciela domeny i sprobowac sie z nim dogadac.

    Ale NASK jak widac ma gleboko w ... swoich klientow. Skoro to byl ich
    ewidentny blad, bo nie powinno dojsc do cesji jesli wczesniejszy
    wlasciciel zalegal z oplatami, to powinni anulowac ta zalegla oplate.
    Zupelnie jakbym kupil samochod, ktory rok wczesniej byl w warsztacie i
    wlasciciel nie zaplacil rachunku i teraz ten warsztat domaga sie,
    zebym im oddal samochod. Czysta paranoja.
    --
    Bartłomiej "Maly Mis" Jung
    newsy AT jung.priv.pl ICQ#52329898 GG#14042

  • 18. Data: 2002-08-12 11:23:01
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Bartlomiej Jung wrote:

    > Dane w WHOIS byly poprawne caly czas. Zaraz po cesji zostaly zmienione
    > informacje na temat abonenta.

    Ahia - źle zrozumiałem (że była cesja, ale dane zostały stare). Sorry.

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 19. Data: 2002-08-13 22:12:42
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> wrote:

    > A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    Tak. Zanioslem wniosek na Bartycka osobiscie w grudniu
    a w maju dostalem fakture poczta.

    --
    Filip.

  • 20. Data: 2002-08-14 11:23:00
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    wladek wrote:

    > [...]

    Smutne. Nic dodać. I pomyśleć, że korzeniami NASK była... ;-(

    Pozdrawiam - Nuta
    (Remove 'da' from my address. Usuń 'da' z mego adresu)
    --
    Lokalizacja programu Hamster 1.3.23.191 oraz przydatne skrypty wraz z
    opisami działania i instalacji: http://republika.pl/hamster_classic/