  • 1. Data: 2002-08-05 00:38:03
    Temat: NASK
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    Albo mi się wydaje albo NASK solidnie zabrał się za egzekowanie od klientów
    należności za domeny. Nie ma tygodnia aby z sieci nie znikało na kilka dni
    kilka głównych domen ISP hostujących > 400 domen.

    Co ciekawe wszyscy ustawiają expire na 14 dni. I o ile BIND reaguje na to
    prawidłowo to DJBDNS olewa takie rekordy + domeny które mają ustawione
    primary + secondary w takiej domenie.

    Problem, który mnie najbardziej nutruje to sprawa poczty, która zalega
    mi w kolejce na serwerach i potrafi się rozrosnąć do całkiem sporych rozmiarów.
    Zastanawiam się czy ciąć takie przesyłki czy dać im lezeć w kolejce ? Do tej
    pory ręcznie dopisywałem do dnscache adresy ns dla takich domen, ale po
    miesiącu walki z tym mam już lekko tego dość.

    Inna sprawa, to sposób w jaki NASK prowadzi windykacje :)

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ----------------------------------------------------

  • 2. Data: 2002-08-06 20:13:35
    Temat: Re: NASK
    Od: futszaK <f...@W...irc.pl>

    On Mon, 5 Aug 2002 00:38:03 +0000 (UTC), Tomasz Paszkowski
    <n...@d...kgb.com.ua> wrote:

    >Inna sprawa, to sposób w jaki NASK prowadzi windykacje :)

    NASK dba o swoje interesy

    cos w tym zlego ???

    ...jak sie klienci naucza placic terminowo faktury to sie skonczy cos
    takiego, zas jak jednemu z drugim zniknie troche poczty to sie nauczy
    ze nalezy placic terminowo

    --
    futszaK
    MSISDN 504213565 POTS (59)8339018

  • 3. Data: 2002-08-07 18:39:31
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "futszaK" <f...@W...irc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ...jak sie klienci naucza placic terminowo faktury to sie skonczy cos
    > takiego, zas jak jednemu z drugim zniknie troche poczty to sie nauczy

    Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
    a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???

  • 4. Data: 2002-08-08 12:27:26
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Pawel Sikora wrote:

    > Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
    > a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???

    A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 5. Data: 2002-08-08 13:43:42
    Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl>

    Pawel Sikora wrote:

    > Kurde, jak burdel w Nasku powoduje ze wysylaja sobie faktury na ksiezyc
    > a potem znienacka wylaczaja to jest wszystko w porzadku???

    Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
    bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
    wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.

    --
    * Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
    * http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

  • 6. Data: 2002-08-08 14:20:37
    Od: "Pawel Sikora" <p...@p...WYCIEP-TO.pl>

    "Lukasz Komsta" <l...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    > terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK..

    Nieprawda. Napisalem niedawnoo o co poszlo...
    http://groups.google.com.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-
    8&oe=UTF-8&q=NASK+TDC+fa
    ktur

    P/

  • 7. Data: 2002-08-08 14:46:41
    Od: Bartlomiej Jung <e...@i...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Aug 2002 12:27:26 +0000 (UTC), osoba podpisujaca sie jako
    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> napisal/a:

    >A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    Ja moge opisac taki przypadek, bo dotknal firme w ktorej pracuje.
    3 domeny zostaly przejete przez moja firme na zasadzie cesji domen.
    Firma na ktora byly od poczatku zarejestrowane wkrotce po cesji
    zmienila adres (poinformowala o tym NASK wysylajac list polecony).
    NASK po wiecej niz 2 latach od momentu cesji wylaczyl domeny. Dlaczego
    ? Bo firma (ta poprzednia) nie zaplacila jednej faktury. NASK przez 2
    lata wysylal powiadomienia na stary adres firmy (no i kto mial je
    odebrac ?) i nie bedacej obecnie wlascicielem domen.
    Ktos moglby czasami pomyslec zanim zrobi cos takiego i wyslac
    informacje, do _obecnego_ wlasciciela, ze jest jakas niezaplacona
    faktura przez poprzednia firme. Faktura byla na okolo 900 zl, a nasze
    straty z powodu znikniecia domen kilkadziesiat lub nawet kilkaset razy
    wyzsze (sklep internetowy). I tak dobrze, ze jak ja wylaczyli to po
    dlugich (kilka godzin) naleganiach pozwolili sobie zaplacic gotowka i
    tego samego dnia wlaczyli domeny. Mogli przeciez pojsc do domu o
    12:00. Nie zapomne jak jechalem samochodem lamiac wiekszosc przepisow,
    bo pozwolili sobie zaplacic do 14:00 a byla 13:30 jak o tym
    poinformowali.
    Ja juz nie wnikam, jak NASK mogl dopuscic do zrobienia cesji jak firma
    poprzednia zalegala z platnosciami. To tez swiadczy o burdelu jaki
    maja u siebie :-(((
    --
    Bartłomiej "Maly Mis" Jung
    newsy AT jung.priv.pl ICQ#52329898 GG#14042

  • 8. Data: 2002-08-08 16:17:13
    Od: "WaSyL" <w...@c...pl>

    "Tomasz Paszkowski" <n...@d...kgb.com.ua> wrote in message
> [...]
    > należności za domeny. Nie ma tygodnia aby z sieci nie znikało na kilka dni
    > kilka głównych domen ISP hostujących > 400 domen.

    [..........]

    Stworzyli wlasnie Dzial Windykacje, ktory zabral sie do roboty ;)

  • 9. Data: 2002-08-08 17:02:50
    Od: Cezar Cichocki <c...@p...hq.cs.net.pl>

    VTAM!

    Lukasz Komsta <l...@a...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    > terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.

    OK, żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w NASK że
    w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie poleconym) to niechże
    chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". Jak listonosz przesyłkę w krzaki
    wyrzuci (a nasz to robi permanentnie) to przynajmniej będzie wiadomo że trzeba
    NASK poprosić o kopie (zakładam że w mejlu podeślą numer FV i kwotę żeby można
    było uregulować płatność).

    Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem - co nastraja mnie optymistycznie :)

    --
    Cezar Cichocki CYBER Service

  • 10. Data: 2002-08-08 17:02:54
    Od: Cezar Cichocki <c...@p...hq.cs.net.pl>

    VTAM!

    Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl> wrote:

    > A zdarzył się taki przypadek ? Mógłbyś podać konkrety ?

    Oj, może - pewnie że może ;-)

    --
    Cezar Cichocki CYBER Service