  • 31. Data: 2011-08-21 11:18:56
    Temat: Re: NASI !!!! :) Porąbali i podpalili fotoradar ;)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 20 Aug 2011 09:21:30 +0200, megrims napisał(a):
    > Biorąc pod uwagę wymagania testów psychologicznych dla kandydatów
    > na policjantów oraz nadgorliwość "młodzieży" w Policji, to nie
    > ma chuja. Od 10 lat nie dostałem pouczenia i nie idzie się już
    > z nimi dogadać. A stare pokolenie na emeryturze. Dzisiaj to
    > zachowują się bardziej jak gestapo niż policja.

    W przeciągu ostatnich 4-5 lat dwa razy pomarudziłem - raz przy przekroczeniu
    prędkości policjant dał pouczenie i na do widzenia stwierdził "i niech pan
    wolniej jedzie", a drugi raz strażnik miejski w CKMK po krótkiej dyskusji
    też dał tylko pouczenie za parkowanie. To drugie odbiło się czkawką, bo na
    początku roku mnie wezwała policja by się dopytać czy w łapę nie dawałem...

    A co do pouczeń to przypomina mi się historia z połowy lat 80. Znajomy moich
    rodziców pracował na zagranicznym kontrakcie - miał mnóstwo (jak na tamte
    czasy) pieniędzy, jeździł pięknym mercedesem, obnosił się jak obcokrajowiec
    - biały garniturek, przyklejony uśmiech na twarzy itd. Jak pewnie
    pamiętacie, wysokości mandatów były wedy śmieszne nawet dla mieszkających
    w Polsce, a dla takiego człowieka to w ogóle szkoda gadać.
    Pewnego dnia sobie śmigał Wisłostradą - i zdaje się przejechał na
    ciemnożółtym. Na następnych światłach dogonił go radiowóz na sygnale,
    wysiadła pani policjantka i wytłumaczyła że popełnił wykroczenie. On od razu
    uśmiech i "ależ nie ma problemu, ile płacę?". W odpowiedzi usłyszał taką
    tyradę o tym jakie wprowadza zagrożenie, o tym że przepisy są po to by
    ludzie byli bezpieczni a on ma o za nic itd... Zrobił się taaki malutki,
    a na koniec został dobity tekstem: "aha, i nie daję panu mandatu, tylko
    pouczenie!" :) Jak sam twierdzi, od tego czasu już mniej szarżował bo jakoś
    głupio mu było... czyli te pouczenia to nie taki pic na wodę :D

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 32. Data: 2011-08-21 11:24:15
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?

    > Swoją drogą ciekawe jak wygląda sprawa fotoradarów w krajach, gdzie
    > dostęp do broni palnej wygląda nieco inaczej niż u nas? Wersje
    > opancerzone, czy raczej nie kalkuluje się stawiać takich drogich
    > urządzeń? ;-)

    w Polsce obudowy są kuloodporne (pociski z broni krótkiej).

  • 33. Data: 2011-08-21 11:25:51
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?> Oddanie strzału z zarejestrowanej broni to tak samo, jakbyś zostawił na
    > miejscu własną wizytówkę...

    tak, spaloną lub strawioną wizytówkę.
    ślady na pocisku to możesz analizować ale nieuszkodzonym, a nie takim co
    trafił w blachę.

  • 34. Data: 2011-08-22 08:36:26
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-20 22:47, Marek Dyjor pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=SGyAnXfd4Yg
    Teraz przynajmniej się dowiedziałem, z jakiego powodu ich nie chcą
    wpuścić na koncert w Płocku. I słusznie, stop promocji bandytyzmu, nie
    ważne pod jaką przykrywką.
    --
    MZ

  • 35. Data: 2011-08-22 08:39:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz przynajmniej się dowiedziałem, z jakiego powodu ich nie chcą
    > wpuścić na koncert w Płocku. I słusznie, stop promocji bandytyzmu, nie
    > ważne pod jaką przykrywką.

    Znaczy co, odbieramy państwu zabawki fotoradarowe?
    Jestem za.

    A każdego kto popiera taki bandytyzm, tymi batogami.

  • 36. Data: 2011-08-22 08:51:12
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-08-22 08:39, Cavallino pisze:

    > Znaczy co, odbieramy państwu zabawki fotoradarowe?
    > Jestem za.

    A może stawiamy je na stałe, dobrze oznaczając, w miejscach gdzie
    faktycznie jest to umotywowane statystyką wypadków? Zamiast na każdej
    większej prostej i w każdej nadmorskiej i mazurskiej wiosce, która
    przychody z fotoradarów kwotowo uwzględnia w budżecie (za takie coś
    powinni odwoływać burmistrza).

    Niech ktoś mi wytłumaczy jak to jest, że uchwalają poprawkę do ustawy,
    ustalane są dość klarowne zasady (pomalowany, oznakowany foto, zdjęte
    atrapy i puste skrzynki) a jeden ciołek z wierchuszki ITD stwierdza, że
    wcale tak nie będzie bo oni mają 3 letni okres przejściowy a poza tym to
    "tak jak teraz jest dobrze bo to zwiększa bezpieczeństwo". To ja się
    uprzejmie zapytowywyję: po kiego grzyba zmieniać ustawę skoro jeden
    trochęmogący facet wie lepiej i będzie według jego widzimisię.

    --
    MZ

  • 37. Data: 2011-08-22 08:56:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A może stawiamy je na stałe, dobrze oznaczając, w miejscach gdzie
    > faktycznie jest to umotywowane statystyką wypadków?

    Nie.
    W takich miejscach przebudowujemy drogę.
    Np. zamiast kolizyjnego skrzyżowania stawiając rondo, lub bezkolizyjne.

    Niech państwo wykonuje swoje obowiązki, a nie próbuje zrzucać je na
    kierowców.

  • 38. Data: 2011-08-22 10:31:24
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Sat, 20 Aug 2011 09:21:30 +0200) ktos podajacy sie za megrims
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > z nimi dogadać. A stare pokolenie na emeryturze. Dzisiaj to
    > zachowują się bardziej jak gestapo niż policja.

    A ja wczoraj dostalem pouczenie za 100/50, jechalem motocyklem.
    Nigdy nie dalem lapowki a pouczenia dosc czesto mi sie zdarzaja.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 39. Data: 2011-08-22 10:35:54
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-22 06:51:12 +0000, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> said:

    > A może stawiamy je na stałe, dobrze oznaczając, w miejscach gdzie
    > faktycznie jest to umotywowane statystyką wypadków?

    Skoro w danym miejscu dochodzi do większej liczby wypadków, niż stanowi
    średnia, to oznacza tylko jedno - droga jest źle zbudowana
    (zaprojektowana).
    Postawienie budki, znaku, policjanta czy absolutnie zbędnego
    śmierdzącego lenia niczego tam nie zmieni.

    > Zamiast na każdej
    > większej prostej i w każdej nadmorskiej i mazurskiej wiosce, która
    > przychody z fotoradarów kwotowo uwzględnia w budżecie (za takie coś
    > powinni odwoływać burmistrza).

    Nie za takie coś, bo takie cosie nie istnieją w przyrodzie.
    Ale wystarczyłby jeden przepis - że _wszystkie_ sumy uzyskane z
    mandatów trafiają do NBP...

> [...]
    > atrapy i puste skrzynki) a jeden ciołek z wierchuszki ITD stwierdza, że
    > wcale tak nie będzie bo oni mają 3 letni okres przejściowy

    Bo teraz te pieniądze bierze rząd.
    Po to były te zmiany.

    > a poza tym to
    > "tak jak teraz jest dobrze bo to zwiększa bezpieczeństwo".

    ...bezpieczeństwo budżetowe państwa".
    Czasem nie kończy się zdania...

    > To ja się
    > uprzejmie zapytowywyję: po kiego grzyba zmieniać ustawę skoro jeden
    > trochęmogący facet wie lepiej i będzie według jego widzimisię.

    Bo debile - jak zwykle zajęci dyskusją "który złodziej jest lepszy:
    ten z naszej partii, czy ten z waszej" nie rozumieją tego, co robią. Po
    czym jeden w miarę kumaty wytłumaczył im (prawie po fakcie), że znowu
    zrobili z siebie idiotów i uchwalili coś, co nie będzie działać, więc
    dopisano: "lub czasopism", tfu! "okres przejściowy - trzy lata, bo
    kurwa tak!".

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2011-08-22 20:15:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 08:51:12 +0200, MZ napisał(a):

    > A może stawiamy je na stałe, dobrze oznaczając, w miejscach gdzie
    > faktycznie jest to umotywowane statystyką wypadków?

    Jaką statystyką? W większosci wypadków likwidacja znaków ograniczajacych
    prędkość daje lepsze rezultaty, tylko musi być masowa.
    To powoduje, że kierujący zaczynają jechać tyle ile widzą.

    --