  • Data: 2014-01-24 10:21:47
    Temat: Re: NAS z klientem VPN/PPTP
    Od: Poldek <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krystek wrote:

    > Problem w tym, że w sposobie, który podałem (i na którym mi zależy) mogę
    > wywoływać połączenie tunelu do routera z podłączonym serwerem zza NAT-a,
    > na łączach operatorów, które nie obsługują przekierowania, bez
    > rekonfiguracji routera albo w ogóle nie ma tam routera (np. UPC albo
    > Vectra). Nie jest powiedziane, że ten backup będzie cały czas chodził w
    > jednej lokalizacji.

    Przyznam, że nie bardzo rozumiem ten ustęp. W UPC każdy klient ma
    zewnętrzny adres IP. IP jest teoretycznie zmienne, ale praktycznie
    zmienia się tylko wtedy, kiedy zmieni się MAC WANu urządzenia klienta.
    Więc jeśli nie zmieniasz routera, to w praktyce IP jest zewnętrzne i
    stałe. Najlepiej mieć modem UPC (nie router od UPC) i własny router z
    Tomato i wtedy wszystko można. Dla bezpieczeństwa, gdyby jednak IP miało
    się zmienić, na routerze ustawiasz usługę kojarzenia aktualnego IP z
    adresem domenowym. Nie wyobrażam sobie, że stawiasz NASa bezpośrednio na
    łączu typu UPC bez NATa (firewalla itp.) po drodze.