    From: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: NAS jako serwer (częściplików)
    Date: Thu, 22 Oct 2009 02:03:11 +0200

    news:1738.00000067.4add82d8@newsgate.onet.pl...
    > Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam
    > kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer
    > usostępnia
    > pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której
    > pracuje
    > kila osób. Ilość osób, które współdzielą pliki aplikacji jest poniżej 10,
    > pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i
    > własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

    To akurat mozna ominac... pierwszy z brzegu link:
    http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497
    A jesli mowisz o niewygodnym zarzadzaniu w Windows XP, to nie bardzo
    rozumiem, jak tym zarzadzasz :)
    chociaz to pewnie temat niekoniecznie na grupe pecet.

    > Chcę kupić windows serewer 2008 bo zarzadza się tym dobrze, ale jak bym
    > nie
    > dostał pieniędzy, to zastanwaiam się na ile NAS sprawdzi się jako serwer
    > plików w zastosowaniu jak powyżej (pliki office na dyskach sieciowych,
    > pliki
    > aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?

    Moze nie jestem na czasie, ale jak ja szukalem, to nie bylo NASow z obsluga
    NTFS.
    Takze moga byc pewne problemy z ustaleniem kontroli dostepu do plikow.. ale
    moze cos sie zmienilo...

    Pozdrawiam
    Michal