  • 1. Data: 2009-10-20 09:28:56
    Temat: NAS jako serwer (częściplików)
    Od: m...@p...onet.pl

    Mam w małej firmie "serwer" na winodws XP pro, ale i licencji brakuje (mam
    kilkanaście ludków w sieci) i zarządza sie tym niewygodnie. Serwer usostępnia
    pliki do kilku aplikacji w FOX-PRo i ma bazę na SQL EXpress, na której pracuje
    kila osób. Ilość osób, które współdzielą pliki aplikacji jest poniżej 10,
    pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i
    własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

    Chcę kupić windows serewer 2008 bo zarzadza się tym dobrze, ale jak bym nie
    dostał pieniędzy, to zastanwaiam się na ile NAS sprawdzi się jako serwer
    plików w zastosowaniu jak powyżej (pliki office na dyskach sieciowych, pliki
    aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?

  • 2. Data: 2009-10-22 00:03:11
    Temat: Re: NAS jako serwer (częściplików)
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    > pozostali potrzebują dostępu do współnych (współny dla wszystkich dysk) i
    > własnych (dyski userów) danych typu xls, doc itp.

    To akurat mozna ominac... pierwszy z brzegu link:
    http://www.speedguide.net/read_articles.php?id=1497
    A jesli mowisz o niewygodnym zarzadzaniu w Windows XP, to nie bardzo
    rozumiem, jak tym zarzadzasz :)
    chociaz to pewnie temat niekoniecznie na grupe pecet.

> [...]
    > pliki
    > aplikacji księgowych na serwerze z XP) ? Jaki NAS może mi ktoś polecić ?

    Moze nie jestem na czasie, ale jak ja szukalem, to nie bylo NASow z obsluga
    NTFS.
    Takze moga byc pewne problemy z ustaleniem kontroli dostepu do plikow.. ale
    moze cos sie zmienilo...

    Pozdrawiam
    Michal