  • Data: 2012-09-21 13:14:21
    Temat: Re: NAS jako mały serwer
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://www.freenas.org/features

    > Ale z drugiej strony to tylko soft więc potrzebny jest do tego jakiś
    > komuter ? dobrze rozumiem ?

    W sumie tak. Co prawda są tam jakieś gotowe skrzynki wielkości tych
    NASów SOHO, ale ani to tanie ani popularne w PL nie jest (nie widziałem
    w dystrybucji).

    > a to już nie jest takie domowe rozwiązanie

    Większości z nas (nie NAS ;) poniewiera się jakiś zapomniany pecet
    i dyski PATA, których do nowej mobo nawet się nie podłączy. FreeNAS i
    gotowe.

    > bo kiepsko wygląda pecet (nie mówię o dobrym barbone bo to kosztuje
    > majątek) przy sprzęcie RTV a taki Qnap czy Synology 1-bay spokojnie może
    > stać przy sprzęcie i jakoś to wygląda.

    O tym pisałem dziś w innym poście. IMHO NAS na 3,5" HDD nie nadaje się
    do do sypialni ani living roomu do pracy z multimediami - za bardzo
    hałasują. Dlatego właśnie stawia się to w najmniej używanym
    pomieszczeniu (masz w domu garderobę - sprawdza się przednio).

    > Rozwiązania typu FreeNAS i ile widze na szybko to raczej dla małych firm
    > albo domowych serwerowni :) fajne ale czy nie jest to strzelania z
    > działa do muchy ?

    Nie musisz stawiać na tym ZFS na i7 + 16 GB RAM ;)
    Projekt się rozrasta, od prościutkiego parę lat temu, do monstrum FN8.
    Spokojnie możesz postawić pośredni, lżejszy FreeNAS 7.x

    --
    /MB