    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: NAS jako mały serwer
    Date: 20 Sep 2012 19:05:18 GMT

    On 2012-09-20, Chris <c...@s...pl> wrote:
    > Mam Qnapa tylko że na 4 dyski i spisuje się rewelacyjnie jako serwer plików.
    > Druga firma godna polecenia do Synology potem dalej NetGear i chyba potem to
    > już nie warto szukać. Zależy co potrzebujesz ? ja bym brał docelowo 2
    > dyskowy wtedy masz większe możliwości z dyskami i nie trzeba kupować
    > następnej sztuki jak się miejsce skończy.

    Chwilę dziś czytałem o QNAP i Synology. Generalnie bardziej podoba
    mi się ten pierwszy (interfejs i chyba generalnie większa przyjazność
    - np. ipkg bez kombinowania). Z drugiej strony podobno jest głośniejszy
    - szczególnie w idle, bo nie zatrzymuje wiatraków. Tu plus dla 212j,
    bo ustrojstwo będzie stało w mojej sypialni. Nie wiem jak głośny jest
    QNAP, ale mój spokojny sen jest wart te 150 zł.

    > Co do dysków to bierz od razu RED są niewiele droższe niż GREEN.

    W tej chwili mam Green (aktualnie jako awaryjny w desktopie, potem
    jako wymieniony na schemacie dodatkowy backup na USB). On pewnie
    trafi do NAS, jeśli szybko zdecyduję się na zakup. Na coś klasy
    RED przerzucę się przy pierwszej okazji.

    pozdrawiam,
    PK