    From: tyran <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: NAS jako mały serwer
    Date: Thu, 20 Sep 2012 11:14:30 +0200

    On 2012-09-19 22:15, PK wrote:
    > Witam,
    > Od razu zaznaczam, że NASa nigdy nie miałem i nie bardzo się orientuję
    > (tematem zainteresowałem się 3 dni temu).
    >
    > Czy ktoś może mi wyjaśnić, ile da się zrobić na tych linuxach wgranych
    > do NASów? Czy da się coś instalować, pisać skrypty, korzystać z takich
    > dobrodziejstw jak cron? :) I czy każdy NAS ma otwarte konto root czy
    > można się naciąć? Nie boli mnie ani ARM ani nędzne parametry - boję
    > się jakichś upierdliwych ograniczeń software'owych.
    >
    > Jakiś konkret. Chciałbym zrobić w domu bardzo klasyczną konfigurację:

> [...]

    Ja moge polecic Western Digital My Book Studio II. Posiadam, uzywam.
    Sam NAS udostepnia pliki, drukarke, DLNA. Ma jedno USB, ale mozna
    podpiac HUB-a (ja do swojego mam wpiety inny dysk zewnetrzny na USB).

    U mnie w domu infrastruktura IT wyglada nastepujaco:

    internet .... router, drukarka ... 2xlaptop, ps3, nas_wd, ipad,
    android_tablet. Z zewnatrz dostaje sie po vpn.

    Dzieki dlna na nas_wd moge ogladac filmy na ps3, ipad, android_tablet
    ... dodatkowo dostep do muzyki, ksiazek i filmow. Dziala rowniez
    drukowanie, ktore udostepnia router (TPLink TL-WR1043ND + drukarka na
    usb, dzieki temu, ze jest laserowa i sama sie wlacza/wylacza .. moge
    drukowac nawet nie bedac w domu, potem tylko archiwizuje dokumenty w
    teczkach).

    Sam nas_wd ma 2x1TB zrobione w mirror 1TB, dodatkowo wazniejsze dane sa
    backupowane na drugi dysk, ktory jest po usb podpiety do wd_nas.

    --
    tyran