  • 11. Data: 2010-01-11 11:21:48
    Temat: Re: Myśl o żarówkach...
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-01-11 00:54, Stefan Szczygielski pisze:
    > Wydawało mi się, że stacja
    > benzynowa jako instytucja pożytku publicznego (tak to się nazywa?)

    Może za komuny, teraz to normalna działalność komercyjna.

    > raczej nie powinna sprzedawać przedmiotów mogących potencjalnie stanowić
    > zagrożenie dla klienta i innych użytkowników drogi (o namawianiu do
    > popełnienia przestępstw i wykroczeń już nie wspomnę), a jednak... Ech. :/
    Czy Ty wiesz ile krzywdy można wyrządzić kluczem do odkręcania kół albo
    linką holowniczą...

  • 12. Data: 2010-01-11 11:22:40
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Stefan Szczygielski"

    > Zatrzymałem się dzisiaj na stacji benzynowej, żeby kupić do
    > samochodu
    > najzwyklejszą w świecie żarówkę do świateł mijania typu H7. I co się
    > okazuje - usilnie próbuje mi się sprzedać żarówkę 80W

    Ehe a ja kiedyś widziałem takie Chińskie radyjko z dwoma
    głośniczkami - działało nawet na baterie - o mocy podawanej przez
    producenta 1200 W, no naprawdę bez ściemy tak było jak wół napisane
    1200W - jednak Chińczyki to potrafią z takiego maleństwa wycisnąć taką
    MOC, moje altusy 140 mogą się schować pod szafe.

  • 13. Data: 2010-01-11 11:41:40
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    WIHEDCNF pisze:
    > moje altusy 140 mogą
    > się schować pod szafe.

    Szafy to masz na wysokich nóżkach ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2010-01-11 12:00:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "WIHEDCNF" <2...@h...nl> wrote in message

> [...]
    > potrafią z takiego maleństwa wycisnąć taką MOC, moje altusy 140 mogą się

    O ile w 1200W na chinskie radyjkach z bazarow nikt nie wierzy, o tyle
    zarowki 80W nie sa czyms nieosiagalnym, albo co najmniej zaskakujacym.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 15. Data: 2010-01-11 13:00:07
    Od: szymo <s...@w...pl>

    kml pisze:

    > Użytkownik "Jurek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No, żadne inne nie oślepiają reszty świata tak dobrze jak te 100W.

    Spoko, za pół roku nie będzie oślepiać bo zwierciadła wypali.

  • 16. Data: 2010-01-11 14:09:40
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    O ile w 1200W na chinskie radyjkach z bazarow nikt nie wierzy, o tyle
    zarowki 80W nie sa czyms nieosiagalnym, albo co najmniej zaskakujacym.

    A więc poprosze linka do żarówki 80W 12V...
    100W to żaden problem, ale 80???

    Pozdrawiam - Darek

  • 17. Data: 2010-01-11 14:22:21
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 11-01-2010 o 14:09:40 Darek. <n...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > zarowki 80W nie sa czyms nieosiagalnym, albo co najmniej zaskakujacym.
    >
    > A wiec poprosze linka do ?arówki 80W 12V...

    Philips H7 taką produkuje.

  • 18. Data: 2010-01-11 14:31:04
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > A więc poprosze linka do żarówki 80W 12V...
    > 100W to żaden problem, ale 80???

    Kwestia naciąganej interpretacji wydajności świetlnej z mocy żarówki.

    Zwykłe H4 to 55/60W, jeśli kupisz jaśniej świecącą wersję +50% to masz
    55W + 22,5W :)

  • 19. Data: 2010-01-11 14:49:22
    Od: "Tomek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" napisał
    > O ile w 1200W na chinskie radyjkach z bazarow nikt nie wierzy
    to zapewne PMPO. często jest podawana w sprzęcie 'bazarowym' i ma niewiele
    wspólnego z mocą rzeczywistą czy muzyczną, zo to jest świetna marketingowo,
    bo laik jak zobaczy radyjko o mocy 2 W (RMS) i 1000 W (PMPO) to wybierze to
    drugie, bo przecież skoro ma czegoś więcej to jest lepsze :P

  • 20. Data: 2010-01-11 14:50:14
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Zwykłe H4 to 55/60W, jeśli kupisz jaśniej świecącą wersję +50% to masz 55W +
    > 22,5W :)

    +50% światła, a nie mocy. Uzyskuje się to w ten sposób, że żarnik podgrzewany
    jest do wyższej temperatury i tym sposobem więcej promieniowania mieści się w
    zakresie światła widzialnego. Nie potrzeba do tego większej mocy. Wystarczy inna
    długosć i grubość żarnika (ewentualnie można jeszcze kombinować coś ze sładem
    żarnika i atmosfery ochronnej). Efektem ubocznym jest znacznie mniejsza trwałość
    takich żarówek.

    Pozdrawiam
    Wojtek