    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Myjka ultradźwiękowa, pytanie praktyczne.
    Date: Thu, 12 Aug 2021 04:02:14 +0200

    > Nie chodzi o dziadowanie - bardziej w kierunku logistyki zakupu i cen w
    > sklepie za rogiem. To hobbystyka a nie produkcja seryjna. Potrzebuje
    > nagle na jutro. Wydawać 400zł za butelkę i mieć za tydzień, czy jednak
    > męczyć się ze śmierdzącym dentauratem, ale dostepnym w spożywczaku na
    > rogu zużywając 5l na kilka płytek?

    Wszystko zależy od tego, jaki chcesz uzyskać efekt.
    Denaturatem nie uzyskasz tego co uzyskasz płynem - gdyby było inaczej,
    nie kupowałbym tego płynu :)

    > W sensie że aż tak dobre? Na czystym denaturacie płytki wychodzą jak z
    > fabryki. Nie da się chyba lepiej ;) Co najwyżej może być bardziej wydajny.

    Mam inne doświadczenie - ale może też mam bardziej brudne płytki ?
    Ja mam PCB lutowane w piecu i pastę noszoną szablonem. Tego denaturat
    nie zmywa "do czysta". O tym, że denaturat pozostawia osady i nie daje
    tego efektu "pachnącej nowością PCB" nie wspominam

    > Ponoć są. Paweł polecał Kester 2331. Nie miałem przyjemności i jestem
    > raczej sceptyczny, bo taka cyna będzia miała swój topnik, raczej
    > niezmywalny, nie wiem też jak z puszczaniem bąków spod BGA.

    Dawno temu próbowałem i nie byłem zadowolony. Wiele lat temu.
    Moim zdaniem żeby uzyskać porządne PCB potrzeba dobrego topnika, który
    ma dobrze lutować. A potem trzeba to porządnie umyć.

    Półśrodki raczej są do dupy.
    Ale to oczywiście moje zdanie tylko...