  • Data: 2021-08-29 01:40:31
    Temat: Re: Myjka ultradźwiękowa, pytanie praktyczne.
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo fajna, mocna, ale głośna. Skubańce (Chińczycy) zrobili zasilanie
    > generatora bez wygładzania napięcia wyprostowanego z sieci. W efekcie
    > moduluje ultradźwięki 100Hz. Grzałka... to w zasadzie nie grzałka,
    > ultradźwiękami nagrzejesz szybciej :)

    Grzałka podgrzewa 20L płynu do 60 stopni w 30 minut mniej więcej. To
    zdecydowanie jest solidna grzałka.

    > Acha, jak chcesz aby była cichsza, to odizoluj wylew płynu od blachy
    > bocznej. Można wcisnąć nawet kawałek szmatki, czy chusteczki do nosa pod
    > okrągłą osłonkę osłaniającą otwór w blasze.

    nie ma potrzeby, hałas nie jest na tyle uciążliwy żeby to mi
    przeszkadzało. Zresztą mycie nie trwa godzinami, więc...

    > Nie zauważyłem Twojego posta i opisałem w osobnym.
    > Teraz też uważam że sama woda jest słaba, ale z innego powodu. Płytkę i
    > tak należało by przepłukać po myciu, no chyba że w 30 litrowej myjesz
    > małą płytkę. :)

    W dużej myją całą partię ( kilkadziesiąt PCB o rozmiarach 10x10cm ).
    Po umyciu spuszczam płyn i wlewam wodę destylowaną.

    > W firmie sprężone powietrze działa cuda, ale trzeba uważać żeby sobie
    > elementów "nie odfrunąć" z PCB :) Za to żadnych zacieków i sucha w 20
    > sekund. W domu tak się nie da :(

    suszenie nie sprężonym powietrzem, tylko w "komorze" z nadmuchem
    gorącego powietrza i wyciągiem.

    > Koszyki leżą na dnie :)

    Koszyk albo jest oparty na krawędzi zbiornika albo stoi na dnie na 4
    punktowych nóżkach gumowych. Więc nie zaburza za bardzo rozchodzenia się
    dźwięku w zbiorniku.

    Jak położysz coś bezpośrednio na dnie to od razu słychać, że dźwięk jest
    inny - moim zdaniem to jest złe zarówno dla przetworników jak i PCB, bo
    drgania dochodzą wtedy do płytki nie przez ciecz a bezpośrednio.

    > OK. Jasne. Ale u mnie myjka potrzebna jest do innego zadania niż mycie
    > PCB i wierz mi - nie sprawdziła się wtedy. Była za słaba. Teraz
    > wystarczy zwykła "zmiękczona" woda. PCB to tak przy okazji sprawdziłem,
    > trochę przypadkiem i się zdziwiłem skutecznością.

    no rozumiem, ale albo rybka albo pipka - jak chcesz myć PCB to musisz
    się stosować do metod mycia PCB. Inaczej będziesz marnować czas
    niepotrzebnie.

    > Masz porządną myjkę to i efekty są dobre.

    kolejny raz powtórzę - płyn robi robotę. On się zużywa, i jak jest już
    mocno zużyty to jakość mycia spada. Tak że nie należy tego niedoceniać.

    > Acha, szacuję że pobiera 500W z sieci ustawiona na maxa, same
    > ultradźwięki oczywiście. Możesz to dla mnie sprawdzić przy okazji?

    Lada dzień będę robić mycie to sprawdzę, sam jestem ciekaw.

    > Miłego.
    > Irek.N.

    i wice wersal :)