  • Data: 2021-08-27 22:40:29
    Temat: Re: Myjka ultradźwiękowa, pytanie praktyczne.
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest> szukaj wiadomości tego autora

    Mały update.
    Dorwałem się do troszkę mocniejszej myjki. W efekcie:

    - Dziurki w foli alu wypadają po paru sekundach.

    - Jest bardzo nieprzyjemna dla uszu. Znaczy piszczy tak jak poprzednia,
    ale jakoś tak ostro i moduluje przydźwiękiem z sieci.

    - Płytki PCB z kalafoni (cynel) umyłem w wodzie z małą ilością płynu do
    naczyń. Być może bez tego płynu też by poszło, sprawdzę następnym razem.
    Płytka śliczna, bez żadnych zacieków, zdmuchnięta powietrzem wygląda jak
    prosto z porządnej fabryki. Niestety trwa to dobre 30 minut jak gdzieś
    jest grubo kalafoni (np. poprawiane piny).
    To tak w temacie w czym myć PCB, przede wszystkim w porządnej myjce, a
    nie w mieszadełku do wody :)

    - z przetworników (w wodzie) biją na różne strony gejzery bąbelków, ale
    znikają po około 4cm i nie produkują piany na powierzchni.

    - Same ultradźwięki (lub ciepło z przetworników) podgrzało mi około 7
    litrów wody z 23C do 42C w/g wskazań, ale wskazania są do bani (mam
    uszkodzone grzanie i odczyt najwyraźniej), woda była bardzo gorąca, na
    granicy parzenia i widać było parowanie z powierzchni, nawet przy
    wyłączonej myjce. Myłem kilka razy po 5 minut, dwa razy po 10 minut,
    szacuję że łącznie jakieś 60 minut.

    Irek.N.