  • 61. Data: 2010-05-12 18:12:54
    Temat: Re: Muszę zganic forda :)
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Katanka !:
    > Przejechałem około 30.000 km od 1 lipca 2009r. Niestety zawieszenie jest
    > już cąłkowicie do wymiany. Telepie się, luzy na każdym kole, jest
    > głosne, przenosi juz na kierownicę telepanie. Ogólnie zawieszenie nie na
    > nasze grogi.

    A ja chwalę Forda ;-) !

    Na poprzednim Scorpio wykręciłem 458 000 km, tylko raz wymienione
    wahacze i amorki z przodu, po 130 tys km (jeździło po ... Niemczech, ale
    DDR).

    Teraz też mam Scorpio, i po 292 tys km wymieniłem wahacze, amorki i gumy
    w wahaczach. Przy czym prawy wymieniałem już, po 160 tys km. I jeszcze
    wymieniałem łożysko w przednim kole, i oba tylne, niestety po 1/4 mln km
    się wysypują ;-) !

    I po co narzekać na Forda ?????

    Tylko trzeba kupić to, co trzeba :-P !!!

    Albo jeździć szybciej ;-) !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 62. Data: 2010-05-12 18:17:32
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Hello Katanka !:

    > Ok, nie wykluczam. A jakies wskazówki jak jeździć, aby zawieszenie
    > dłużej wytrzymało? Oczywiście hasło "omijac dziury" to znam i je staram
    > sie skutecznie omijać. Co jeszcze robić, aby oszczędzić zawieszenie
    > podczas normalnej jazdy?

    NIC !!!!

    Ja jeżdżę tak gdzi9e trzeba, raczej szybko, mam Scorpio Coswortha i 292
    tys km. Dopiero teraz wymieniłem oba wahacze. Przy czym prawy wytrzymał
    "tylko" 140 tys km.

    Opony 225/50R16. I to ciężkie auto, prawie 1700 kg.

    I jeździ. Paski, Pugi i inne badziewie musiałbym co roku remontować, nie
    stać mnie na taki szajs. Dlatego mam Scorpio :-) !

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 63. Data: 2010-05-12 18:33:55
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 12.05.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:

    > "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Chcesz 1.5-tonowym, krowiastym FWD z ponad 200KM pomykac sprawnie po mokrym?
    > W fachowych rekach nawet cudow nie bedzie..

    Patrz Pan a Ci co jeździli mówili, że się ...

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 64. Data: 2010-05-12 18:36:05
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Grzegorz wrote:

    > Tylko trzeba kupić to, co trzeba :-P !!!
    >
    > Albo jeździć szybciej ;-) !

    Hehe, przypomina mi sie kumpel, który miał starego Passata z 1996 roku. Jak
    jechał po dziurach wolno, to sie wkurzał, że autem telepie i szkoda mu było
    zawieszenia. No ale dziurawe drogi były takie, że nie dało się nie jechać po
    dziurach. No to się rozpędzął i telepania nie czuł, bo "przelatywał" nad
    dziurami ;)

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 65. Data: 2010-05-12 18:50:02
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Adam 'Chloru' Drzewososki wrote:

    > Patrz Pan a Ci co jeździli mówili, że się ...

    Dac się da, ale nie poszalejesz. Niestety ... wystarczy mocniej gazu dodać,
    szczególnie na skręconych kołach i auto stoi, a koła mielą. Ciężko jest.
    Natomiast bardzo jestem zadowolony z opon continental contoSport. Świetnie
    trzymają na zakrętach zarówno na suchym jak i na mokrym. Praktycznie wielkiej
    różnicy nie ma.

  • 66. Data: 2010-05-12 22:28:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 12 May 2010 18:36:05 +0200, Katanka wrote:
> [...]
    >dziurach. No to się rozpędzął i telepania nie czuł, bo "przelatywał" nad

    Sierra to doskonale znosila, tylko niestety Ford nie robi opon.

    Ja tu kiedys liczylem o ile opada kolo jak sie odpowiednio szybko
    jedzie .. im szybciej tym lepiej :-)

    J.

  • 67. Data: 2010-05-12 22:36:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 12 May 2010 00:45:16 +0200, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Fotele są z plastiku?

    Fotele też wpływają w jakiś sposób na cenę i są elementem
    wykończenia wnętrza. A przy okazji wyglądają jak sto baksów i
    nie obraziłbym się na takie w swoim aucie (a mam mpasztetową
    pół-świnię, więc poprzeczka jest już całkiem wysoko ustawiona).

    r.
    _____________

  • 68. Data: 2010-05-12 22:36:32
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 12 May 2010 10:17:22 +0100, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Chcesz 1.5-tonowym, krowiastym FWD z ponad 200KM pomykac sprawnie po mokrym?
    > W fachowych rekach nawet cudow nie bedzie..

    Całkiem fachowe ręce (2:00.29 pucharowym Pro-Ceedem w Poznaniu)
    poganiały ten wózek przez Col de Turini. I głowa, która rządzi
    tym rękoma, twierdzi, że auto prowadzi się rewelacyjnie i
    produkuje banana ograniczonego wyłącznie uszami.

    Zresztą: http://www.fastestlaps.com/track59.html -- RS MkII na
    mokrym stracił sekundę na mokrej próbie w stosunku do Evo X
    FQ300 SST (notabene na tej próbie najlepszy czas wykręciła inna
    mocna ośka -- R26.R).

    r.
    _____________

  • 69. Data: 2010-05-12 22:36:40
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 12 May 2010 09:00:57 +0200, Katanka
    <k...@i...pl> wrote:

> [...]
    > omijać. Co jeszcze robić, aby oszczędzić zawieszenie podczas normalnej jazdy?

    a) fantazjować,
    b) jeździć służbową galaretą i uważać, że nadal wszystko jest OK
    (bo służbowe).

    :)

    r.

  • 70. Data: 2010-05-13 00:34:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 May 2010 09:00:57 +0200, Katanka napisał(a):

> [...]
    > omijać. Co jeszcze robić, aby oszczędzić zawieszenie podczas normalnej jazdy?

    To proste, przelatywać nad dziurami. Zbyt wolno jeździsz ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl