    From: Yakhub <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Musze sie pochwalic...
    Date: Thu, 5 Jan 2017 13:09:45 +0100

    Dnia Wed, 4 Jan 2017 19:22:42 +0100, z napisał(a):

    > Tak [OT]
    > Dużo ostatnio czytam przy różnych dyskusjach o tym że mąż ma swoje
    > pieniądze a żona swoje. :-)
    > Długie macie staże małżeńskie w takich układach?

    ~4 lata w małżeństwie, plus ~rok wspólnego życia wcześniej.
    Jak na razie - sprawdza się.

    Żona zarabia mniej ode mnie, więc na początku miesiąca ustawiłem sobie
    zlecenie stałe, aby przelewać jej określoną kwotę.

    Żona zazwyczaj finansuje codzienne zakupy, typu żywność. Ja finansuję
    rachunki stałe - prąd, gaz, i tym podobne. Z tym, że nie jest to jakiś
    bardzo sztywny i nieruszalny podział.

    Eksploatację samochodów opłacamy każde we własnym zakresie, choć już zakup
    samochodu żony sfinansowałem ja.

    Bywa, że na grubsze zakupy (typu AGD) się składamy, niekoniecznie w równych
    częściach.

    Nikt się nie wygłupiał z intercyzami - to nie o to tutaj chodzi. W konta
    sobie bezpośrednio nie zaglądamy, ale każde z nas wie, jaka kwota z grubsza
    się znajduje u drugiego.

    Co ciekawe - nigdy nie mieliśmy żadnego konfliktu, dotyczącego podziału
    pieniędzy/kosztów.

    > Chyba tylko do ukrywania zaskórniaków a to już kłóci się z tym co
    > się przysięgało/ślubowało ;-)

    Nie chodzi o ukrywanie. Chodzi o to, że ja nie wiem, nie muszę, i nie chcę
    wiedzieć, ile kosztował nowy krem do stóp - ufam żonie na tyle, że wierzę,
    że był jej potrzebny, i wart swojej ceny. Z kolei żona nie wie, ile
    kosztowała gra komputerowa, którą ostatnio sobie kupiłem. Nie musimy się
    wzajemnie kontrolować, aby sobie ufać.

    --
    Yakhub