  • Data: 2011-11-22 15:26:22
    Temat: Re: Można to kupić w Polsce?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@i...pl wrote:

    > W porównaniu do tradycyjnych choć by najlepszych łańcuchów, pomysł z tym
    > wydaje się genialny.

    Łoj... Ja tu widzę parę problemów...

    1. Upierdliwe zakładanie:
    -- czyszczenie rowka -- zapewne zaraz będziesz upaćkany w brei.
    -- staranne wtykanie łańcucha -- jak się przy czyszczeniu nie upaćkałeś, to
    teraz ci się już "uda" na pewno
    -- plastykowe tymczasowe zapinki -- przewlekamy przez koło w ciasnym błotniku
    -- noo, teraz to już się po łokcie uwalisz. Zresztą, po niechybnej walce (patrz
    -> p.3) będzie Ci już wszystko jedno.
    -- czynności powtarzamy dla drugiego koła
    -- trzeba się przetoczyć o ok metr -- zatem strzepujesz z siebie błoto,
    wsiadasz do kabiny, odpalasz i przejeżdżasz
    -- trzeba założyć do końca -- powrót do zabawy w błocie. Rękawiczki już pewnie
    przemoczone, o ile były na tyle cienkie żeby dało się w nich walczyć z
    czortostwem, więc rąk nie czujesz. Jeśli miałeś dobre nieprzemakalne narciarskie
    to pewnie je zdjąłeś bo robota okazała się zbyt precyzyjna-- wtedy już rąk nie
    czujesz. A może masz w samochodzie gumowe, żeby przynajmniej rąk nie uwalić?
    wtedy ręce masz suche ale i tak ich nie czujesz :).
    -- a teraz gwóźdź programu! Zakładamy naciągacze! Rąk już nie czuć, a tu
    trzeba jakąś śrubką kręcić (żeby naciągacz nie zeskoczył).
    -- w końcu zakładasz tę "klamkę", naciągasz, pomagasz wskoczyć ostatniej
    zaczepce, zdejmujesz naciągacz (pamiętaj(!) o tym mimo wqrwu, uświnienia i
    przemarzniętych łap ;) )
    -- jeszcze tylko zdjęcie ty tymczasowych zapinek. Miejmy nadzieję że po
    przetoczeniu stanąłęś tak, że żadna nie jest przyciśnięta kołem do drogi ;).
    Pozostaje tylko wrzucić narzędzia do bagażnika, ponownie otrzepać się, zdjąć
    przemoczone rękawiczki, założyć suche (jak jakieś są), wsiąć do kabiny, odpalić
    silnik, włączyć ogrzewanie, położyć łapy na nawiewie i poczekać 5min na poerót
    czucia ;)

    2. Nieco upierdliwe zdejmowanie
    -- wszystko uwalone w słonej brei a tu (znowu) trzeba ten element naciągający
    zakładać i jakąś śrubeczką regulować.

    3. Mam podejrzenie graniczące z pewnością, że w realnej sytuacji (czyt.
    zaśnieżone pobocze gdzieś przy wjeździe na boczną oblodzoną drogę, zimno, łapy
    grabieją, śnieg na głowę pruszy) to ten łańcuch będzie miał tendencję do
    rozdzielania się na czynniki pierwsze (osobne ogniwka). Jeśli od razu nie oakże
    się, że w pudełku leżał porozdzielany.

    > Chętnie bym takie coś na zimę zawinął. A opony
    > trzeba takie dobrać, aby to pasowało.

    Elegancko rozwiązane klasyczne łańcuchy robił wrocławski Panek. Zapinane nie na
    jakieś "samonaciągające" gumki badziewki tylko na solidny mimośrodowy zamek --
    genialnie prosty a równocześnie pewny i skuteczny. Całość tak skonstruowana, że
    można założyć bez przytulania się do koła (klasyczny łańcuch z naciągaczem ma
    zwykle obręcz z plecionki którą trzeba zapiąć po wewnętrznej stronie koła --
    sama radość przy -3C klęcząć w słonym błotku przylulać się do koła ;) ). Łańcuch
    zakładasz bez zapiania czegokolwiek od wewnątrz, trzeba tylko za kołem
    przeciągnąć jedną końcówkę -- ale do tego w zestawie jest (bardzo proste)
    narzędzie (kawałek drutu zagięty na końcu w haczyk). Przeciągasz i zapinasz
    wygodnie z przodu. Nie ma żadnego przejeżdżania o metr i dopinania, itd.

    Niestety, nie wiem czy dalej są produkowane -- właściciel podobno zmarł i firma
    przez spadkobierców została sprzedana chyba innemu producentowi łąńcuchów. Czy
    ten nowy stosuje na prawdę genialne patenty Panka -- nie wiem.

    pzdr
    \SK