  • 1. Data: 2009-03-07 19:07:01
    Temat: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci?
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Witam,

    Wprawdzie tu glownie o motocyklach ale na skuterach tez sie znacie :).
    W sumie pytanie chyba skierowane glownie do tych, ktorzy znaja Krakow.
    Otoz moja corka ma potrzebe codziennego "wdrapywania" sie na zamek w
    Przegorzalach (jest tam wydzial UJ). Niby mozna podjechac busikiem ale
    nie zawsze. Wymyslila sobie skuter. No i zastanawiam sie, czy skuter o
    poj. 50cm (prosze o niesugerowanie zdejmowania blokad, te 45km/h jej
    wystarczy :) ) da rade wjechac na te gore w Przegorzalach?
    Nie mam zadnego doswiadczenia w skuterach, ale gora wydaje mi sie spora
    jak na mozliwosci pojazdu o poj. 50cm. Myslem o honda zoomer (bo mi sie
    podoba, czy jej sie spodoba tego jeszcze nie wiem :) )
    Co mysla o tym ci, ktorzy wiedza o jaka gorke chodzi?

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 2. Data: 2009-03-07 22:17:06
    Temat: Re: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci?
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Laphroaig napisał:

> [...]
    > podoba, czy jej sie spodoba tego jeszcze nie wiem :) )
    > Co mysla o tym ci, ktorzy wiedza o jaka gorke chodzi?

    Ja myślę że masz sprzeczne wymagania. Bez zdejmowania blokad 50cm jej
    nie starczy.
    Weź pod uwagę że tak naprawdę nie da się na sztywno ustalić prędkości
    maksymalnej, szczególnie w skuterach, w końcu nie mają skrzyni biegów.
    Więc blokada odbija się głównie na mocy, a to ma ogromne znaczenie przy
    jeździe pod górkę.

    Ps. Skąd awersja do zdejmowania blokad? Przecież zablokowanym
    praktycznie nie da się jeździć. Tzn da się, ale zapomnij o jakimkolwiek
    bezpieczeństwie w ruchu miejskim. Każde skrzyżowanie grozi kolizją,
    wyprzedzać nie da rady, za to samemu jest się wyprzedzanym i często
    trzeba uciekać na pobocze bo wyprzedzający nagle odkrył że się nie
    mieści i odbija w prawo. Ogólnie koszmar.

    Ps2. Odblokowaną 50 też się bedzie wlokła pod tą górkę, ale nadrobi w
    drodze powrotnej :)

  • 3. Data: 2009-03-07 23:42:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Asmodeusz pisze:

    > Weź pod uwagę że tak naprawdę nie da się na sztywno ustalić prędkości
    > maksymalnej, szczególnie w skuterach, w końcu nie mają skrzyni biegów.

    Da się, da się - blokada na wariatorze, żeby zbyt duże przełożenie się
    nie robiło, plus odcięcie zapłonu z limitem obrotów i voila.

    Pomijam przypadki szczególne typu jazda z górki, kiedy można się
    rozpędzić i bez działającego zapłonu ;)

    > Więc blokada odbija się głównie na mocy, a to ma ogromne znaczenie przy
    > jeździe pod górkę.

    W innych krajach limit obejmuje tez moc, więc moc też dławią.

> [...]
    > trzeba uciekać na pobocze bo wyprzedzający nagle odkrył że się nie
    > mieści i odbija w prawo. Ogólnie koszmar.

    Się zgadzam.

    W dzikich polskich warunkach paradoksalnie zdławiony motorower jest dla
    jeźdźca bardziej niebezpieczny, niż odblokowany.

  • 4. Data: 2009-03-08 04:15:07
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Wymyslila sobie skuter. No i zastanawiam sie, czy skuter o
    > poj. 50cm (prosze o niesugerowanie zdejmowania blokad, te 45km/h jej
    > wystarczy :) ) da rade wjechac na te gore w Przegorzalach?

    A po co zdejmowac blokady ?
    Mam dla Was radosna wiadomosc skutery o pojemnosci 250 czy 500cc nie sa
    zadna rzadkoscia :) Jesli koniecznie chce skuter to niech robi prawko i
    bierze taki, da rade spoko i do Wloch na wakacje szybciutko smignie :)
    No chyba ze chodzi jej wylacznie o motorower, to niezaleznie czy wyglada
    jak skuter czy jak scigacz to powolutku jakos tam sie wdrapie, a i wazne
    jeszcze ile corka wazy :)
    Daj nam fotke na poczatek i to radzic bedzie prosciej :)

    pozdrawiam, leszek

  • 5. Data: 2009-03-08 09:27:27
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    cpt. Nemo wrote:
    > Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci

    > Daj nam fotke na poczatek i to radzic bedzie prosciej :)

    hahaha, wazy tyle, zeby bylo dobrze :), z 50?
    A myslalem o 50cm zeby mi sie corka na samym poczatku nie poobijala,
    strachliwy ze mnie ojciec. Zeby miala taki rower z napedem.

    Uzytkowosc tego ma byc taka jak pisalem, zadne wypady na wakacje
    czytakie tam nie sa wymagane. Jesli kiedys jej sie zachce to to juz
    bedzie inna opcja. Na razie chodzi o dojazd na zajecia.

    Ale z tego co piszecie, to te 50cm moze nie wystarczyc :(. a jesli nawet
    wystarczy zeby sie wspiac na gorke to z trudem , w tempie zolwia.

    No to musze myslec dalej co z tym fantem zrobic. A jak to jest z tymi
    blokadami? Domyslam sie, ze niektore skutery potencjalnie moga dac wiece
    mocy inne nie. Skad wiadomo ktory podda sie modyfikacjom? (w prosty
    sposob)?

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 6. Data: 2009-03-08 13:09:12
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Asmodeusz wrote:

> [...]
    > maksymalnej, szczególnie w skuterach, w końcu nie mają skrzyni biegów.
    > Więc blokada odbija się głównie na mocy, a to ma ogromne znaczenie przy

    Jezdzil moze kolega czy tak sobie domniema? Bylem sporym niedowiarkiem
    co do mozliwosci skuterowego dwusuwa 50 ccm dopoki nie zobaczylem
    wywiezienia na czyms takim trzech osob (kolezki,jego malzonki i mnie,
    czyli ponad 250 kilogramow) stromym wyjazdem z garazu podziemnego
    calkiem przy tym niezle przyszpieszajac. Fakt ze maszyna odblokowana,
    lecz o blokadzie, jak widze, Pan doradca ma raczej srednie pojecie. Nie
    bym mial sporo wieksze, lecz: typowa blokada nie dopuszcza przelozenia
    osiagalnych po jej zdjeciu. Ma wplyw na predkosc max, nie ma kompletnie
    na zdolnosc pokonywania wzniesien.
    Inna sprawa ze dobor pierdopedzika tez jest wazny - czesc ma jeszcze
    dodatkowe blokady na gaznikach lub modulach.
    Ostatnie wreszcie: w ruchu miejskim jazda z blokada moze byc bardziej
    niebezpieczna poniewaz puszki poruszaja sie sporo szybciej.

    Pees Starczy jest uwiąd. Jesli "za malo" to "nie WYstarczy".

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 7. Data: 2009-03-08 17:06:13
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Kefir napisał:

    > Jezdzil moze kolega czy tak sobie domniema?

    Jeździłem jeździłem. Niezależnie od pory roku i dystansu :) Jeszcze
    czasem jeżdzę ze względu właśnie na jego ładowność i wygodę przy
    transporcie różnych rzeczy.

> [...]
    > czyli ponad 250 kilogramow) stromym wyjazdem z garazu podziemnego
    > calkiem przy tym niezle przyszpieszajac. Fakt ze maszyna odblokowana,

    Ale ja nie neguję możliwości skuterów. Wręcz przeciwnie.

> [...]
    > bym mial sporo wieksze, lecz: typowa blokada nie dopuszcza przelozenia
    > osiagalnych po jej zdjeciu. Ma wplyw na predkosc max, nie ma kompletnie

    No nie wiem kto tu nie ma pojęcia. Radzę się przyjrzeć bliżej paru
    typowym współcześnie sprzedawanym skuterkom przed głoszeniem opinii.
    Sporo firm w ogóle nie blokuje wariatora. Praktycznie wszystkie
    zakładają blokady w gaźniku, większość także na wydechu. W przypadku
    całej chińszczyzny i sporej części markowych skuterów stwierdzenie że
    blokada nie ma wpływu na pokonywanie wzniesień jest całkowicie błędne.

    > Inna sprawa ze dobor pierdopedzika tez jest wazny - czesc ma jeszcze
    > dodatkowe blokady na gaznikach lub modulach.

    Z moich obserwacji wynika że na gaźnikach blokady ma większość, za to
    blokada na wariatorze traktowana jest jak opcjonalna (w moim np. nie było)

    > Ostatnie wreszcie: w ruchu miejskim jazda z blokada moze byc bardziej
    > niebezpieczna poniewaz puszki poruszaja sie sporo szybciej.

    Ano właśnie. Szybciej i bez zachowania odstępu. Nie wiem dlaczego ale
    przeważnie kierowcy większych pojazdów wierzą że skuter nie zajmuje
    miejsca i są bardzo zdziwieni że czasem skuter i samochód obok siebie
    się nie mieszczą.

  • 8. Data: 2009-03-08 17:30:30
    Temat: [OT] calkowicie
    Od: KLOSZ <k...@w...pl>

    Kefir pisze w swoim sigu:

    "To nie forum scigacza lecz na grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle. "

    Ta zdania co znaczyc, bo gupi jestem i nie rozumiec?

    Wyslalem Ci to pytanie na priv, ale albo nie czytasz maila na riders,
    albo nie odpowiadasz, albo tak ma byc.
    To jak to jest? Bo moze wcale nie chcesz tak pisac w swoim sigu, tylko
    tak wyszlo przez pomylke.

    Zdrowko

    --
    Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
    "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

  • 9. Data: 2009-03-08 18:52:54
    Temat: Re: [OT] calkowicie
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    KLOSZ wrote:
> [...]
    >
    > Ta zdania co znaczyc, bo gupi jestem i nie rozumiec?
    >
    > Wyslalem Ci to pytanie na priv, ale albo nie czytasz maila na riders,

    Chetnie objasnie. Odpisze Ci jutro - dzis nie mam tam dostepu.

  • 10. Data: 2009-03-08 19:38:18
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ale z tego co piszecie, to te 50cm moze nie wystarczyc :(. a jesli nawet
    > wystarczy zeby sie wspiac na gorke to z trudem , w tempie zolwia.

    Ostatnio sprzedalem cos takiego:
    http://otomoto.pl/honda-mbx-50-80-M1170766.html

    Moze w ta strone poszukasz? W miescie jak dla mnie byl super.

    Pozdrawiam
    Dysiek