    From: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci?
    Date: Sun, 08 Mar 2009 18:06:13 +0100

    Użytkownik Kefir napisał:

    > Jezdzil moze kolega czy tak sobie domniema?

    Jeździłem jeździłem. Niezależnie od pory roku i dystansu :) Jeszcze
    czasem jeżdzę ze względu właśnie na jego ładowność i wygodę przy
    transporcie różnych rzeczy.

    > Bylem sporym niedowiarkiem
    > co do mozliwosci skuterowego dwusuwa 50 ccm dopoki nie zobaczylem
    > wywiezienia na czyms takim trzech osob (kolezki,jego malzonki i mnie,
    > czyli ponad 250 kilogramow) stromym wyjazdem z garazu podziemnego
    > calkiem przy tym niezle przyszpieszajac. Fakt ze maszyna odblokowana,

    Ale ja nie neguję możliwości skuterów. Wręcz przeciwnie.

    > lecz o blokadzie, jak widze, Pan doradca ma raczej srednie pojecie. Nie
    > bym mial sporo wieksze, lecz: typowa blokada nie dopuszcza przelozenia
    > osiagalnych po jej zdjeciu. Ma wplyw na predkosc max, nie ma kompletnie
    > na zdolnosc pokonywania wzniesien.

    No nie wiem kto tu nie ma pojęcia. Radzę się przyjrzeć bliżej paru
    typowym współcześnie sprzedawanym skuterkom przed głoszeniem opinii.
    Sporo firm w ogóle nie blokuje wariatora. Praktycznie wszystkie
    zakładają blokady w gaźniku, większość także na wydechu. W przypadku
    całej chińszczyzny i sporej części markowych skuterów stwierdzenie że
    blokada nie ma wpływu na pokonywanie wzniesień jest całkowicie błędne.

    > Inna sprawa ze dobor pierdopedzika tez jest wazny - czesc ma jeszcze
    > dodatkowe blokady na gaznikach lub modulach.

    Z moich obserwacji wynika że na gaźnikach blokady ma większość, za to
    blokada na wariatorze traktowana jest jak opcjonalna (w moim np. nie było)

    > Ostatnie wreszcie: w ruchu miejskim jazda z blokada moze byc bardziej
    > niebezpieczna poniewaz puszki poruszaja sie sporo szybciej.

    Ano właśnie. Szybciej i bez zachowania odstępu. Nie wiem dlaczego ale
    przeważnie kierowcy większych pojazdów wierzą że skuter nie zajmuje
    miejsca i są bardzo zdziwieni że czasem skuter i samochód obok siebie
    się nie mieszczą.