  • 11. Data: 2009-03-08 22:35:41
    Temat: Re: Mozliwosci skutera, ile trza pojemnosci?
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sat, 07 Mar 2009 20:07:01 +0100, na pl.rec.motocykle, Laphroaig
    napisał(a):

    > poj. 50cm (prosze o niesugerowanie zdejmowania blokad, te 45km/h jej
    > wystarczy :) ) da rade wjechac na te gore w Przegorzalach?

    Zalezy jakie sa blokady. Powiem na przykladzie mojego osobistego
    Benneli 2T. Ma dwie fabryczne blokady - max prdekosc blokowana jest za
    pomoca tuleji na multiwariatorze. Tarczki nie moga sie zejsc na max i
    pasek nie wchodzi na najwieksze przelozenie. Ta blokada moze zostac.
    Natomiast zwezke w tlumiku trzeba bezwzglednie wyciac bo ogranicza
    moc. I tak z blokadami skuter leci licznikowe 50 km/h po dluzszym
    pilowaniu, a bez zwezki osiaga 55km/h duzo sprawniej. Po zdjeciu
    jeszcze owej tulejki zasuwa 65-70km/h. Ale to wymaga tez dluzszego
    czasu. Zwawo rozpedza sie do ok. 55-60km/h.

    W polskich realich skuter z blokadami to samobojstwo. I twierdze to z
    pelna odpowiedzialnoscia...

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 12. Data: 2009-03-08 22:38:37
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sun, 08 Mar 2009 10:27:27 +0100, na pl.rec.motocykle, Laphroaig
    napisał(a):

    > Ale z tego co piszecie, to te 50cm moze nie wystarczyc :(. a jesli nawet
    > wystarczy zeby sie wspiac na gorke to z trudem , w tempie zolwia.
    >
    > No to musze myslec dalej co z tym fantem zrobic. A jak to jest z tymi
    > blokadami? Domyslam sie, ze niektore skutery potencjalnie moga dac wiece
    > mocy inne nie. Skad wiadomo ktory podda sie modyfikacjom? (w prosty
    > sposob)?

    to jest proste - skuter 50ccm only 2T - raz ze przy tej pojemnosci
    jest mocniejszy od 4T, to ma latwiejsze w demontazu blokady. Wskazane
    aby byl to 2T z gaznikiem bo wowczas nie ma magicznych blokad modulu
    zaplonowego i takich tam. Polecilbym Benelli 49x - zgrabny, smukly i
    latwy w odbezpieczeniu. 50ccm spokojnie corce styknie.

  • 13. Data: 2009-03-08 22:43:36
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Dysiek wrote:

    > Moze w ta strone poszukasz? W miescie jak dla mnie byl super.

    To moglby byc nastepny krok, najpierw chodzi o to, by dalo sie jezdzic
    bez koniecznosci robienia prawa jazdy. Zeby dziewczyna nie musiala tluc
    sie komunikacja miejska ale tez nie musiala robic PJ bo to potrwa. A na
    skurerze 50 moze jezdzic od prawie zaraz

    ale dzieki za sugestie

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 14. Data: 2009-03-08 22:46:19
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    PB wrote:
    > Sat, 07 Mar 2009 20:07:01 +0100, na pl.rec.motocykle, Laphroaig
    > napisał(a):
    >
    > W polskich realich skuter z blokadami to samobojstwo. I twierdze to z
    > pelna odpowiedzialnoscia...

    Widze, ze musze temat bardziej rozeznac w kwestii blokad (jakie skutery,
    jakie blokady, jakie moce). Przkonuje mnie tez opinia, ze zbyt wolno to
    tez niedobrze. Jednak glowny problem to moc, pozwalajaca wjezdzac na
    spore wzniesienia.

    Dzieki za wszystkie uwagi i rady.

    --
    pozdr
    laphroaig

  • 15. Data: 2009-03-08 22:47:24
    Od: PB <p...@b...pl>

    Sun, 08 Mar 2009 23:46:19 +0100, na pl.rec.motocykle, Laphroaig
    napisał(a):

> [...]
    > jakie blokady, jakie moce). Przkonuje mnie tez opinia, ze zbyt wolno to
    > tez niedobrze. Jednak glowny problem to moc, pozwalajaca wjezdzac na

    Dodam jeszcze - Benelli Pepe - zblokowany ma ok. 2-2,5KM. Po
    ekstrakcji odzyskuje fabryczne 5KM. I to naprawde zasuwa nawet w 2
    osoby.

  • 16. Data: 2009-03-08 22:47:43
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    PB wrote:
> [...]

    > zaplonowego i takich tam. Polecilbym Benelli 49x - zgrabny, smukly i
    > latwy w odbezpieczeniu. 50ccm spokojnie corce styknie.

    O!, bardzo konkretnie :), dzieki.

    --
    pozdr
    Laphroaig

  • 17. Data: 2009-03-08 23:25:24
    Od: "ArtekGS" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kefir" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pees Starczy jest uwiąd. Jesli "za malo" to "nie WYstarczy".

    *** LOL ;-)

  • 18. Data: 2009-03-09 00:02:56
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

    > jak na mozliwosci pojazdu o poj. 50cm. Myslem o honda zoomer (bo mi sie
    > podoba, czy jej sie spodoba tego jeszcze nie wiem :) )

    Szok - nie wiedzialem , ze znajdzie sie ktos komu podoba sie zoomer :-)

    --

    DarkDaro
    ZX-6R `02 w kolorze blue

  • 19. Data: 2009-03-09 08:17:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    PB pisze:

> [...]
    > jest mocniejszy od 4T, to ma latwiejsze w demontazu blokady. Wskazane
    > aby byl to 2T z gaznikiem bo wowczas nie ma magicznych blokad modulu

    Bo gaźnikowe to są samozapłonowe, tak? ;->

  • 20. Data: 2009-03-09 08:22:51
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    DarkDaro wrote:

    > Szok - nie wiedzialem , ze znajdzie sie ktos komu podoba sie zoomer :-)

    No ja juz mam taki skrzywiony gust :), podoba mi sie rocker (A Kuczu
    twierdzi, ze to najbrzydszy softail), podoba mi sie PTCruiser i wile
    innych dziwnych rzeczy :)

    --
    pozdr
    Laphroaig