  • 1. Data: 2010-06-18 16:09:35
    Temat: Możliwość zamiany opon?
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Wymiary i kompatybilność opon z felgami, to jest coś, czego chyba nigdy
    nie zgłębię. Dlatego proszę o podpowiedź czy możliwe są nw. zmiany:

    letnie letnie
    180/60 R14 <---> 175/65 R14

    letnie zimowe
    180/60 R14 <---> 185/60 R14

    Wiem, że jest możliwa zmiana:

    letnie zimowe
    175/60 R14 <---> 185/60 R14

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2010-06-18 16:17:57
    Temat: Re: Możliwość zamiany opon?
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-18 16:09, Big Jack pisze:
    > Wymiary i kompatybilność opon z felgami, to jest coś, czego chyba nigdy
    > nie zgłębię. Dlatego proszę o podpowiedź czy możliwe są nw. zmiany:
    >
    > letnie letnie
    > 180/60 R14 <---> 175/65 R14

    180 nie 185?

    > letnie zimowe
    > 180/60 R14 <---> 185/60 R14

    J. w.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2010-06-18 16:18:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Big Jack pisze:
    > Wymiary i kompatybilność opon z felgami, to jest coś, czego chyba nigdy
    > nie zgłębię. Dlatego proszę o podpowiedź czy możliwe są nw. zmiany:
    >
    > letnie letnie
    > 180/60 R14 <---> 175/65 R14
    >
    > letnie zimowe
    > 180/60 R14 <---> 185/60 R14
    >
    > Wiem, że jest możliwa zmiana:
    >
    > letnie zimowe
    > 175/60 R14 <---> 185/60 R14

    tak wszystko bez problemu będzie pasowało, ale na zimę proponuje wyższy
    profil. (wiadomo jakie są drogi)

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-06-18 16:20:14
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    krzysiek82 pisze:
    > tak wszystko bez problemu będzie pasowało, ale na zimę proponuje wyższy
    > profil. (wiadomo jakie są drogi)

    a są opony 180 ? Chyba miałeś na myśli 185 :)

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-06-18 16:25:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał
    > Wymiary i kompatybilność opon z felgami, to jest coś, czego chyba
    > nigdy
    > nie zgłębię. Dlatego proszę o podpowiedź czy możliwe są nw.
    > zmiany:

    Bo kombinujesz za bardzo :-)

    Dziura jak wiadomo musi pasowac do felgi, wiec jak ma byc R14 to
    musi byc 14.

    Szerokosc opony powinna pasowac do szerokosci felgi, ale opona jest
    z gumy, wiec spore roznice sa akceptowalne.

    A wysokosc profilu .. bez wiekszego znaczenia. Dopoki sie w nadkolu
    miesci lub nie masz taksowki z zaplombowanym taksometrem.
    A ile masz miejsca to nikt ci z pamieci nie powie.

    > Wiem, że jest możliwa zmiana:
    > letnie zimowe
    > 175/60 R14 <---> 185/60 R14

    Z tym ze tu masz wlasnie 6mm roznice wysokosci i promienia

    > letnie letnie
    > 180/60 R14 <---> 175/65 R14

    a tu 180*60% = 108mm , 175*65% = 113.75mm. Tez prawie 6mm.

    A w praktyce - o 6mm to ci sie bieznik zetrze w czasie jazdy.

    J.

  • 6. Data: 2010-06-18 16:31:59
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.interia.pl
    *Grejon* napisał(-a):

    > 180 nie 185?

    Prawda że dziwoląg? Osobiście widziałem. I jeszcze znalazłem takie na
    allegro.

  • 7. Data: 2010-06-18 16:49:47
    Od: Grejon <g...@i...pl>

    W dniu 2010-06-18 16:31, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    ws.interia.pl

    > Prawda że dziwoląg? Osobiście widziałem. I jeszcze znalazłem takie na
    > allegro.

    E, to luz. I tak i tak zamiana się uda. Prędkościomierz może
    przekłamywać ale można to olać.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 8. Data: 2010-06-19 10:44:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Big Jack pisze:

    > Prawda że dziwoląg? Osobiście widziałem. I jeszcze znalazłem takie na
    > allegro.

    Pewnie gosciowi sie porypało na tym allegro.
    180/60 to rozmiar motocyklowy.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2010-06-19 12:46:25
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *DoQ* napisał(-a):

    > Pewnie gosciowi sie porypało na tym allegro.
    > 180/60 to rozmiar motocyklowy.

    Ale ja też takie widziałem, i to wcale nie na kołach motocyklowych. BTW,
    czy motocyklowe miałyby oznaczenie 180/60 R14?

  • 10. Data: 2010-06-19 18:13:26
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Big Jack pisze:

    > Ale ja też takie widziałem, i to wcale nie na kołach motocyklowych. BTW,
    > czy motocyklowe miałyby oznaczenie 180/60 R14?
    Gdzie widziales?

    Pozdrawiam
    Paweł