  • 21. Data: 2012-04-13 11:44:36
    Temat: Re: Możecie się powymądrzać.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:34, J.F pisze:
    > Sprawca juz mandat przyjal, czy na razie obaj twierdza ze mieli zielone ?

    Nikomu nawet nie proponowali. Poza tym tam takich "na zielonym" tam było
    od momentu założenia sygnalizacji w dziesiątkach.

  • 22. Data: 2012-04-13 11:49:21
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:27, The_EaGle pisze:
    > Tzn twierdzisz że miałeś zielone i on miał zielone? ;) Wiesz że do
    > każdej takiej sytuacji jak jedzie policja zawsze się tak wszyscy
    > tłumaczą...zieeeeww ;)

    Ale jak widzisz tubylców na zielonym, którzy prawie zatrzymują się przed
    wjazdem na skrzyżowanie i rozglądają to zapala się czerwona kontrolka w
    głowie. Jak burmistrz mówi Ci, że boi się jeździć przez to skrzyżowanie,
    jak widzisz kilkanaście pism do GDDKiA z prośba o kontrolę bo
    sygnalizacja działa źle, w końcu gdy przygodnie napotkani ludzie, jeden
    po drugim mówią o samochodach przed maską na zielonym centymetry przed
    nimi, jak w 10 min znajdujesz kilka osób które miały tam kolizje na
    zielonym i gościa który ma mandat za wjazd na skrzyżowanie na zielonym i
    spowodowanie kolizji to chyba to już nie jest normalne. Jak to samo
    mówią strażacy, lokalna policja (bezsilnie rozkładając ręce) i osoby
    które mieszkają od skrzyżowania 50m, czy 100m, nadal twierdzisz, że
    wszyscy się tak tłumaczą?

  • 23. Data: 2012-04-13 12:02:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello anacron,

    Friday, April 13, 2012, 11:49:21 AM, you wrote:

> [...]
    > mówią strażacy, lokalna policja (bezsilnie rozkładając ręce) i osoby
    > które mieszkają od skrzyżowania 50m, czy 100m, nadal twierdzisz, że

    Ja widze na filmie, że wpadasz z prędkością solidną na skrzyzowanie.
    Twoim błędem jest niezachowanie szczególnej ostrożności - nie mając
    widoczności prujesz bez zwalniania przez skrzyzowanie na samym
    początku zielonego (jak twierdzisz). Trafiłes na dżigita, który
    wjechał na ciemnozielonym i teraz płaczesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2012-04-13 12:04:27
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:49, anacron pisze:

> [...]
    > mówią strażacy, lokalna policja (bezsilnie rozkładając ręce) i osoby
    > które mieszkają od skrzyżowania 50m, czy 100m, nadal twierdzisz, że

    Zaraz zaraz - jakie są cykle świateł? Chyba normalnie jest tak że włącza
    się zielone w momencie jak włączy się czerwone dla kierunku
    prostopadłego. Natomiast w nocy z tego co widzę tam jest jeszcze pętla
    indykcyjna. Światła zmieniły się bardzo szybko z czerwonych na zielone.
    Jeżeli to jest przyczyną problemu to można to udowodnić.

    Masz kamerkę? To jej użyj i udowodnij. Postaw dwie kamery i filmuj.
    Względnie możesz filmować z jednej ale przed drugim sygnalizatorem
    ustawić jakieś lustro do sprawdzenia.

    A poważnie jeżeli tak jest jak piszesz to należy zlecić niezależne
    badanie sygnalizacji i jeżeli faktycznie działa źle to wystąpić o
    odszkodowanie do GDDKiA. Jeżeli było masę wypadków GDDKiA o tym
    wiedziała i są na to dowody to wygraną masz w kieszeni. Tym bardziej że
    obecnie są firmy które bez kosztowo i bardzo skutecznie sie za takie
    roszczenia biorą.

    Rafał

  • 25. Data: 2012-04-13 12:17:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 12:04, The_EaGle pisze:

> [...]
    > indykcyjna. Światła zmieniły się bardzo szybko z czerwonych na zielone.
    > Jeżeli to jest przyczyną problemu to można to udowodnić.

    W wielki piątek po drugiej kolizji w jednym tygodniu, ktoś był ci coś
    zmieniał przy światłach.

  • 26. Data: 2012-04-13 12:21:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
    >50m przed miałem 60 (przejeżdżałem obok fotoradaru i zerknąłem na
    >licznik), potem pod górkę i na skrzyżowaniu nie wiem, bo po
    >fotoradarze
    >jeszcze noga na gazie nie była (było czerwone), a potem dostałem
    >zielone.

    spojrz od 1:30. Ciezarowka, za nia dwa osobowe.
    Oba od kreski w "04/01" do konca napisu przejezdzaja w 3s.
    Tobie to zajmuje 2s.
    Bez stopklatki policzyc trudno, no i mogli jechac 40.

    Druga rzecz - po takim uderzeniu teoretycznie macie obaj 30km/h w
    twoim pierwotnym kierunku.

    Przy zalozeniu wspolczynnika tarcia 0.5 droga zatrzymania powinna
    wynosic 7m. Po tej kamerze wnioskowac nie bede, ale tyle bylo, czy
    wiecej ?
    Moze byc spory blad jesli masy sie mocno roznily, nie hamowales, i
    trafiles w przod.

    A teraz spojrz od 4:10 filmu - o 21:04:24 jakis samochod jest pod
    trzecia latarnia przed skrzyzowaniem. Sytuacja drogowa jest
    niewyrazna, ale on juz chyba nie zwalnia - o po 6 sekundach jest na
    skrzyzowaniu.
    Twojemu oponentowi zajmuje to 7 sekund. Czyli predkosc mial podobna -
    przypuszczam ze ~50, bo kto wolniej u nas jezdzi ?
    Co prawda z tego fragmentu nalezaloby wnioskowac ze wjechal juz na
    czerwonym, bo podejrzewam ze tak z faz swiatel wyniknie, ale ....
    jaki byl wektor po zderzeniu ?
    Znow po tej kamerze nie mozna wyciagac wnioskow, ale podejrzewam ze
    jechales prawym pasem, a zatrzymaliscie sie gdzies na prawym
    krawezniku, po drugiej stronie skrzyzowania. Co prawda po takim
    uderzeniu w kolo to roznie moze byc, ale na pierwszy rzut oka to
    jechales co najmniej dwa razy szybciej od niego.

    Wiec 60 czy 90 ? :-)

    >Cały czas V bieg, benzyna, która od dołu się nie zbiera raczej
    >super szybko.

    Twoje autko w ogole pojedzie 60 na V biegu ?

    J.

  • 27. Data: 2012-04-13 12:25:02
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:44, anacron pisze:

    > Nikomu nawet nie proponowali. Poza tym tam takich "na zielonym" tam było
    > od momentu założenia sygnalizacji w dziesiątkach.

    Jeżeli dobrze widzę na filmie to przed twoim wjazdem to jemu zapala się
    zielone...

    Rafał

  • 28. Data: 2012-04-13 12:26:28
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 12:17, anacron pisze:

    > W wielki piątek po drugiej kolizji w jednym tygodniu, ktoś był ci coś
    > zmieniał przy światłach.

    Czyli usunął dowód... winy bądź niewinności. Przecież jak tam wydarzył
    by się wypadek to policja powinna zabezpieczyć automatykę do czasu
    wyjaśnienia...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 29. Data: 2012-04-13 12:45:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Nikomu nawet nie proponowali.

    Tak kompletnie nie ? Wysluchali i pojechali stwierdzajac ze nic nie
    moga stwierdzic ?
    Czy powiedzieli ze beda dalej wyjasniac ... albo ze zloza dwa wnioski
    do sadu ?

    Czyzby teraz lepiej wygladaly w statystykach dwa wnioski niz jeden
    mandat ? :-)

    >Poza tym tam takich "na zielonym" tam było
    >od momentu założenia sygnalizacji w dziesiątkach.

    A kto ci sie przyzna ze na czerwonym przejechal :-)

    J.

  • 30. Data: 2012-04-13 12:59:17
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 13.04.2012 The_EaGle <g...@d...pl> napisał/a:

> [...]
    > wiedziała i są na to dowody to wygraną masz w kieszeni. Tym bardziej że
    > obecnie są firmy które bez kosztowo i bardzo skutecznie sie za takie

    Jeśli światła są niesprawne, a GDDKiA była o tym informowana to śmierdzi
    sprawą karną.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski