  • 11. Data: 2012-04-13 09:29:30
    Temat: Re: Możecie się powymądrzać.
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-04-13 02:11, anacron pisze:
    [...]

    To ja może pierwszy w temacie.

    Co prawda sygnalizator jest dość mocno zasłaniany "zegarkiem", ale
    jednak da się zobaczyć, że dla kierunku "z dołu" od 21:04:45 jest
    nadawany sygnał zielony, a wypadek ma miejsce 10 sekund później.
    Niestety nie widać, czy to jest sygnalizator kierunkowy, czy jedyny
    (chyba jedyny, bo wyznaczony jest jeden pas ruchu bez osobnych skrętów),
    ale jaki by nie był, to można IMO śmiało założyć, że równocześnie
    sygnalizator dla "tego z lewej" (czyli dla ciebie, jak rozumiem?) nie
    daje mu zezwolenia na wjazd na skrzyżowanie. Światło zmienia się dopiero
    cztery-pięć sekund po zdarzeniu. Owszem - można założyć, że sygnalizacja
    była zepsuta i zezwalała na ruch kolizyjny, ale czy to prawda i jak to
    udowodnić?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2012-04-13 10:52:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup
    >http://www.youtube.com/watch?v=64GTMaIgbFg
    >To zapis mojej kolizji. Miłego flame'a. Ten z lewej to ja, nie nie
    >umarłem, mam tylko dwa siniaki.

    I to tak trudno napisac ze akcja ciekawa jest od 4 minuty ?
    Co zreszta mozna od razu do linka dodac, #t=4m40s

    >Auta niestety nie uda się reanimować. :)
    Nie przestrzegalo sie ograniczen predkosci, to teraz sa skutki :-)

    To kto jechal w BMW - obaj ? I kto wjechal na poznym zoltym ?

    Czekamy na ciag dalszy :-)

    J.

  • 13. Data: 2012-04-13 11:02:56
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 09:29, LEPEK pisze:
> [...]
    > jednak da się zobaczyć, że dla kierunku "z dołu" od 21:04:45 jest
    > nadawany sygnał zielony, a wypadek ma miejsce 10 sekund później.

    Dokładnie, gość zeznawał, że ruszał spod świateł jak mu się zaświeciło
    zielone, ale filmik pokazuje że nie ruszał. Pokazuje też, że zielone dla
    jego kierunku świeci się od niecałych 10s. Zauważ jednak, że nie
    zwalniam, oczywiście można zarzucić mi ślepotę lub skłonności
    samobójcze, można przyjąć tezę, że skrzyżowanie nawiedzane jest przez
    ufo lub zbudowano je na żyle wodnej a co najmniej połowa mieszkańców
    Trzemeszna z burmistrzem na czele oddaje się z radością zbiorowej i
    kompletnie nieuzasadnionej histerii, ale... no właśnie.

    > Niestety nie widać, czy to jest sygnalizator kierunkowy, czy

    Jak widzi się z tej samej kamery w dzień, to wiesz, że to zielone na wprost.

    > można założyć, że sygnalizacja
    > była zepsuta i zezwalała na ruch kolizyjny, ale czy to prawda i jak to
    > udowodnić?

    Dzieje się to nieregularnie, próbujemy to nagrać. Do akcji włączył się
    tvn24. W poniedziałek w trójce reportaż "Śmierć tez może mieć zielone"
    posłuchaj. Tego samego dnia na stornie emil-tv kulisy powstania, bo to
    też ciekawe.

  • 14. Data: 2012-04-13 11:05:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 10:52, J.F pisze:
    > Nie przestrzegalo sie ograniczen predkosci, to teraz sa skutki :-)
    Przed skrzyżowaniem jakieś 50m jest fotoradar, więc się przestrzegało.

    > Czekamy na ciag dalszy :-)
    Poniedziałek, 3 program Polskiego Radia i strona emil-tv.pl (tam będzie
    coś czego w reportażu nie słychać).

  • 15. Data: 2012-04-13 11:10:13
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 09:28, Potocki Passion & Adventure pisze:
    > Ciekawe ... ile było na liczniku na skrzyżowaniu. Kto miał zielone? Jak
    > krótkko przed samym uderzeniem zobaczyłęś, że dojdzie do kolizji? Ile
    > miałeś czasu na reakcję (czy w ogóle zauważyłeś)?

    50m przed miałem 60 (przejeżdżałem obok fotoradaru i zerknąłem na
    licznik), potem pod górkę i na skrzyżowaniu nie wiem, bo po fotoradarze
    jeszcze noga na gazie nie była (było czerwone), a potem dostałem
    zielone. Cały czas V bieg, benzyna, która od dołu się nie zbiera raczej
    super szybko. Nie wiem, ale nie dużo, bo dosłownie nic mi się nie stało.
    Nic.

  • 16. Data: 2012-04-13 11:15:03
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:10, anacron pisze:
> [...]
    > dostałem zielone. Cały czas V bieg, benzyna, która od dołu się nie
    > zbiera raczej super szybko. Nie wiem, ale nie dużo, bo dosłownie nic
    Ok, to teraz napisz na jak długo przed uderzeniem zobaczyłeś tamten
    samochód? Miałeś jakikolwiek czas na reakcję? Interesuje mnie sam
    odruch, sam moment przed, czy czas wtedy zwalnia, czy serce przyspiesza,
    zmysły się wyostrzają. Nigdy nie miałem kolizji i nie wiem :) Wyglądało
    to mocno!

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 17. Data: 2012-04-13 11:27:55
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:05, anacron pisze:
    > Przed skrzyżowaniem jakieś 50m jest fotoradar, więc się przestrzegało.

    Fotoradar nie robi zdjęć po 1km/h więcej ale min 10 a często +20 wiec
    mogłeś jechać teoretycznie te +20...

    > Poniedziałek, 3 program Polskiego Radia i strona emil-tv.pl (tam będzie
    > coś czego w reportażu nie słychać).

    Tzn twierdzisz że miałeś zielone i on miał zielone? ;) Wiesz że do
    każdej takiej sytuacji jak jedzie policja zawsze się tak wszyscy
    tłumaczą...zieeeeww ;)

    Rafał

  • 18. Data: 2012-04-13 11:32:49
    Temat: Odp: Możecie się powymądrzać.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:

> [...]
    > się wyostrzają. Nigdy nie miałem kolizji i nie wiem :) Wyglądało to mocno!

    Ja kiedyś zgarnąłem na prostej drodze, czołowo, przy szybkości pewnie ze 100
    km/h, Malucha z pijaczkiem za kółkiem, który zjechał na lewą stronę drogi.
    Widziałem go kilkanaście sekund, ale wiedziałem, że w niego strzelę jakieś
    ułamki sekundy przed zderzeniem, wcześniej zdążyłem tylko zbliżyć się do
    pobocza, gdyby nie zjeżdżał coraz bardziej w lewo to pewnie by wystarczyło.
    Przez te ułamki sekund jedyne co sobie myślisz to nieuchronność tego co ma
    nadejść, co na końcu skutkuje swego rodzaju pogodzeniem się z losem,
    uświadamiasz sobie swoją bezradność i to, że już Ci wszystko jedno.

    Całe szczęście, że jechałem autem dużo większym i cięższym niż ten maluch,
    bo pewnie byśmy dzisiaj nie gadali.
    A tak u nas skończyło się na potężnych siniakach i obrażeniach od pasów,
    plus opuchliźnie na twarzy dzieciaka (mimo że był w foteliku, to i tak
    uderzył głową w zagłówek fotela przed nim).

  • 19. Data: 2012-04-13 11:34:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Poniedziałek, 3 program Polskiego Radia i strona emil-tv.pl (tam
    >będzie
    >coś czego w reportażu nie słychać).

    Nie reportarze, i to od iepismiennych dziennikarzyn, tylko na
    orzeczenia policji, sadu, ubezpieczyciela, czy kto tam jeszcze bedzie
    w sprawe zamieszany :-)

    Sprawca juz mandat przyjal, czy na razie obaj twierdza ze mieli
    zielone ?

    J.

  • 20. Data: 2012-04-13 11:41:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-13 11:15, Potocki Passion & Adventure pisze:
> [...]
    > odruch, sam moment przed, czy czas wtedy zwalnia, czy serce przyspiesza,
    > zmysły się wyostrzają. Nigdy nie miałem kolizji i nie wiem :) Wyglądało

    Niecała sekunda, tam jest skarpa, nasyp, nie wiem jak to nazwać, bardzo
    ogranicza widoczność. Tak jak napisałem w linku poniżej "Ułamki sekund i
    pamiętam każdy z tych ułamków.". Widziałem nawet twarz tej kobiety zanim
    uderzyłem, praktycznie co noc śni mi się to, i co noc przeżywam wypadek
    od nowa i od nowa znów.

    http://emil-tv.pl/skrzyzowanie-smierci/

    Tu masz opis, pierwszy akapit to pisałem jeszcze w telefonie po kolizji
    jak już był czas.