  • 221. Data: 2011-09-18 23:46:56
    Temat: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT do OT]
    Od: Padre <P...@n...net>

    > stwierdzenie że nie działa to już (moim zdaniem) zbyt daleko posunięte
    > domysły.

    Brak dowodów naukowych i eksperymentalnych, działanie biorezonansu
    potwierdzają jedynie ci którzy na nim pośrednio lub bezpośrednio zarabiają.

    > A czy krewniak prowadzi jakąś kartotekę/statystyki. Może dałby jakieś
    > ogólne dane żeby zorientować się jaka jest skuteczność tej metody.
    Przestał stosować bo marne efekty spowodowały u niego wątpliwości natury
    etycznej.

    > W końcu w Polsce takie gabinety działają od ponad 10 lat, rynek miał
    > dość czasu żeby zweryfikować sens takiego leczenia.
    Tak samo jak wróżki i radiesteci

    > No i jak tu wierzyć naukowcom :/ Z tego co piszesz wynika że albo
    > naukowcy/lekarze to tacy sami oszuści jak inni
    procentowo tak

    (czyli naukowy dowód o
    > niczym nie świadczy)

    nieliczny i niezweryfikowany we właściwy sposób o niczym nie świadczy,
    to tylko początek długiej drogi do potwierdzenia lub wykluczenia.

    Poza tym badanie skuteczności metodą statystyczną to nie dowód, dowód to
    dopiero naukowe wyjaśnienie mechanizmu działania.

    Dam taki przykład, biedni murzyni chorowali masowo na ciężką chorobę
    (zapomniałem już jaką), podejrzenia padło na dietę więc robiono badania
    na psach i te wykluczyły dietę jako przyczynę. Tak długo dopóki nie
    poznano mechanizmu powstawania choroby nie dostrzeżono, że podczas
    doświadczenia na psach dodawano im niewielka ilość drożdży do jedzenia
    bo murzyńskie menu im nie odpowiadało i już ta niewielka ilość drożdży
    wystarczyła żeby psy nie chorowały i ten z pozoru drobny błąd w
    metodologii badania odsunął na wiele lat rozwiązanie tego problemu.

    Badania skuteczności leku/terapii to zwieńczenie badan naukowych a nie
    ich pierwszy etap bądź co gorsza jedyny.

    Jeszcze raz zapytam, czy masz pewność, że biorezonans skoro wg ciebie
    działa (czyli faktycznie oddziałuje z organizmem na poziomie
    fizycznym/molekularnym bo przecież nie duchowym) nie powoduje na
    przykład odległych lecz bardzo poważnych negatywnych skutków
    zdrowotnych, może degenerację DNA, może degenerację mózgu?
    Ludzie dostają sraczki na samą myśl o GMO a mają eksperymentować na
    sobie sprzętem który co prawda pomaga ale jego zasada działania i
    odległe skutki są nieprzewidywalne bo nieznane i niezbadane?

  • 222. Data: 2011-09-19 06:33:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Padre,

    Monday, September 19, 2011, 1:46:56 AM, you wrote:

    [...]

    > Tak samo jak wróżki i radiesteci

    Ale po co tak daleko? Świeżutki przykładzik - lekarz medycyny, na
    podstawie próbki moczu osoby, której na oczy nie widzi stwierdza, jak
    mocno ma i w którym miejscu skrzywiony kręgosłup.
    I do tego szarlatana ludzie ustawiają się w kolejnce od 5:00 rano.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 223. Data: 2011-09-19 07:00:44
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > podstawie próbki moczu osoby, której na oczy nie widzi stwierdza, jak
    > mocno ma i w którym miejscu skrzywiony kręgosłup.

    Dobrze, że nie diagnozuje w ten sposób braku łaknienia :-)

  • 224. Data: 2011-09-19 10:16:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2011 12:54, Piotr Dmochowski pisze:

    > Jeden przykład na korzyść nie "zniknie" wszystkich przykładów przeciwko.
    Jeden - wszystkich. Naprawdę nie chce mi się tu przepisywać zawartości
    ulotek różnych specyfików. (Zwłaszcza, że najpierw musiałbym je
    poszukać, bo moja apteczka jest dość skromna.)

    > Następna manipulacja.
    A ty nie manipulujesz? Człowiekowi grozi śmierć z powodu odkładających
    się w naczyniach krwionośnych złogów cholesterolu. Lekarstwa chronią
    przed tym. Ale lekarstwa są złe, bo ich nagłe odstawienie spowoduje, że
    będzie dużo cholesterolu we krwi?

    > W świni materia zmienia się w 6 tygodni.
    Jakieś źródło tych rewelacji? Bo wg mojej skromnej wiedzy spora część
    komórek żyje dłużej, więc co dopiero mówić o wymianie. Ale, żeby daleko
    nie szukać - włosy i paznokcie - nie powiesz mi, że świnia całkowicie je
    wymienia w 1.5 miesiąca?

    > Po wynikach ich poznacie :)

    > Ale nie można też powiedzieć że skoro wyzdrowiał to przypadkowo, a
    > metoda jest nieskuteczna i nieprawdziwa.
    Nie. Na podstawie takiej obserwacji właściwie nic nie możemy powiedzieć.
    Dlatego dowody anegdotyczne są tak mało warte.

    Tylko jest jedna kwestia - należy udowodnić jakiś fakt, a nie brak
    faktu[*]. I tak:
    - nie udowodniono w weryfikowanych badaniach, że biorezonans działa[**]
    - sugerowana teoria powstawania chorób nie ma żadnych podstaw naukowych
    (jest widzimisię jak np teoria strun)
    - sugerowana zasada działania jest sprzeczna z wiedzą biologiczną
    - sugerowana zasada działania jest sprzeczna z wiedzą fizyczną
    - jedyna możliwość w myśl aktualnej wiedzy jest taka, że działać może
    tylko w inny sposób niż przedstawiany przez autorów teorii. Autorzy
    jednak nie prowadzą badań w tym kierunku a twierdzą "jest tak jak
    powiedzieliśmy i koniec" - oznacza to brak chęci prowadzenia badań i
    sugeruje oszustwo.
    bezpieczne jest więc stwierdzenie, że nie działa (z bardzo dużym
    prawdopodobieństwem.

    [*] Udowodnij, że krasnoludki nie istnieją. To, że nikt ich nie widział
    nie jest przecież dowodem na brak istnienia.
    [**] to jak z klonowaniem - wielu mówiło, że im się udało tak-i-tak.
    Inni to sprawdzali i mówili bullshit. I w końcu oszuści się przyznali.

    > Dbając o bezpieczeństwo leków postawiono skuteczną tamę finansową dla
    > nowych rozwiązań spoza wielkich firm i niejako wspiera się szarą strefę
    > w leczeniu.
    Niespecjalnie. Koszta wprowadzenia leku są duże, ale są np uniwersytety,
    które prowadzą badania i mogą starać się o granty jeżeli wykażą się
    wstępnymi wynikami. Tak zresztą zarabia sporo oszustów badających
    fantastyczne teorie. Tylko że w momencie gdy oszustwo wychodzi na jaw i
    pieniądze znikają od razu słuchać o torpedowaniu badań przez bigpharma.

    Michoo

  • 225. Data: 2011-09-19 10:23:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.09.2011 12:06, Piotr Dmochowski pisze:
    > No i jak tu wierzyć naukowcom :/ Z tego co piszesz wynika że albo
    > naukowcy/lekarze to tacy sami oszuści jak inni (czyli naukowy dowód o
    > niczym nie świadczy)
    Naukowy dowód świadczy. Tylko naukowy dowód wymaga zweryfikowania
    wyników przez różne ośrodki. Wynik jednostkowych eksperymentów o niczym
    nie świadczy. Może coś ewentualnie sugerować.

    > albo że skoro naukowcy/lekarze to stosują to znaczy
    > że działa :).
    Oczywiście, że nie. Za wieloma pseudoteoriami stoją właśnie
    naukowcy/lekarze.

    Jest po prostu taka zasada, że im więcej osób zaangażowanych jest w coś
    tym trudniej ukryć oszustwo. Więc jak 3-4 niezależne ośrodki w kilku
    badaniach potwierdzają jakąś hipotezę to szansa na to, że to oszustwo,
    bo zrobili spisek jest znacznie mniejsza niż szansa na to, że nieznany
    nikomu wcześniej człowiek wynalazł rewelacyjną teorię, ale na skutek
    spisku wszyscy twierdzą, że to bzdura.

    Michoo

  • 226. Data: 2011-09-19 10:36:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

> [...]
    > mocno ma i w którym miejscu skrzywiony kręgosłup.
    > I do tego szarlatana ludzie ustawiają się w kolejnce od 5:00 rano.
    Aż mi się przypomniało:
    Do lekarza przyszedł człowiek skarżący się na ból w łokciu. Lekarz bez
    żadnych badań kazał oddać mocz do analizy, co pacjenta bardzo
    zirytowało. No bo co ma mocz do bolącego łokcia! Postanowił zakpić z
    lekarza i zmieszał mocz swój, swojej żony, córki i dolał nieco zużytego
    oleju silnikowego ze swojego auta, po czym oddał tę miksturę do analizy.
    Po kilku dniach zgłosił się do lekarza po wyniki i oto co usłyszał:
    - Żona pana zdradza, córka jest w ciąży, silnik wymaga regulacji gaźnika
    a pan, kiedy się onanizuje to uderza łokciem o wannę i stąd ten ból.

    Michoo

  • 227. Data: 2011-09-20 07:24:17
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Ale po co tak daleko? Świeżutki przykładzik - lekarz medycyny, na

    ...lekarz jest, doktor - bywa medycyny

    > podstawie próbki moczu osoby, której na oczy nie widzi stwierdza, jak
    > mocno ma i w którym miejscu skrzywiony kręgosłup.
    > I do tego szarlatana ludzie ustawiają się w kolejnce od 5:00 rano.

    Widać nie miałeś nikogo komu lekarz już nie może pomóc.
    Wiara umiera ostatnia.
    Też tak jak Ty nie chciałbym musieć korzystać z usług żadnego
    "naturalistycznego lekarza". Ja i nikt z rodziny.
    Życzę zdrowia.

    Artur(m)

  • 228. Data: 2014-05-15 18:57:41
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Wybaczcie za to odkopywanie Tutenchamona :>

    Mam pytanie, czy pojawiły się jakieś nowe techniczne
    szczegóły na temat działania aparatów do
    biorezonansu? Pytam, bo akurat miałem niedawno
    spore problemy z alergią u syna (w zasadzie to nie
    wiadomo czy z alergią, lekarze diagnozowali początki
    astmy). Pielgrzymki po lekarzach, szukanie tych
    polecanych itp. itd., zwyczajowa droga jaką wielu
    ludzi przechodziło. Efekt taki, że przybyło nam w domu
    nieco sprzętu (aparat do inhalacji, plastikowa rura
    do wziewek, jakieś inne cusie) oraz zestaw leków,
    włącznie z jakimiś mocnymi w razie nagłych ataków.
    Nie za wiele to pomagało, dość często mały miał
    ataki kaszlu, głównie w nocy, ale w dzień też się
    nagminnie zdarzało. Piguły, wziewki, inhalacje
    stosowane według poleceń lekarza. W końcu trafiliśmy
    na biorezonans, mimo mojego silnego oporu w tej materii
    (poczytałem to co było tutaj opisywane od technicznej
    strony + dyskusje na elektrodzie), ale dla świętego
    spokoju zgodziłem się. Efekt jest niesamowity,
    po trzech wizytach młody przestał zupełnie kaszleć,
    sporadycznie zdarza mu się raz na kilka dni jakaś
    mała akcja. Leki odstawione zupełnie.

    Przyglądałem się całej operacji, na ustrojstwie
    jest rząd diodek i zakres od 10Hz do 150kHz,
    podczas odczulania (czy tam leczenia, jak zwał
    tak zwał) listwa diodowa świeci sobie albo
    cyklicznie z lewa na prawo i nazad, albo stoi
    na jakimś konkretnym zakresie. Miernika nie miałem
    ze sobą, ale kusi mnie zabrać ze sobą przenośny
    oscyloskop, o ile będziemy tam jeszcze zaglądać.
    Ktoś ma pomysł, jak toto można jeszcze pomierzyć? :>

    L.

  • 229. Data: 2014-05-15 19:04:24
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    zrób fotki

  • 230. Data: 2014-05-17 01:48:44
    Od: "Rasta" <i...@n...spam>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    ps.com...
[...]

    Warto zastanowić się co twoje dziecko je i czym oddycha.

    https://www.google.co.uk/#q=Food+Matters+-+Jedzenie+
    ma+znaczenie

    Jeśli w budynku bez klimatyzacji wstawiono nowe szczelne okna to może byc z
    tym problem.

    No i najważniejsz, nie rozmawiaj przy dziecku o jego chorobach, bo ono jako
    posłuszne dziecko a właściwie jego podświadomośc będzie to

    wszystko materializować psychosomatycznie. Raczej wmawiaj mu, że jest zdrowe
    i nic mu nie jest.

    Rasta