    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT do OT]
    Date: Mon, 19 Sep 2011 12:23:43 +0200
    <ek7ns4ufcoxy$.1wc5fm1hwe6zx.dlg@40tude.net> <j3q5oi$lnl$1@news.onet.pl>
    <j3rceo$v4$2@news.onet.pl> <j3vptb$ss3$1@news.onet.pl>
    <j40urm$nnl$2@news.onet.pl> <j44v48$m1j$1@news.onet.pl>
    <j45rv4$6ee$1@news.onet.pl> <j4884k$s7n$1@news.onet.pl>
    <j48gdr$su3$1@news.onet.pl> <j49lq1$pd9$1@inews.gazeta.pl>
    <j49v5k$dmt$1@news.onet.pl> <j4caa3$hlm$1@inews.gazeta.pl>
    <j4chfd$ms2$1@news.onet.pl> <j4cosg$rcf$1@inews.gazeta.pl>
    <j4csvt$83f$1@news.onet.pl> <j4vboj$cr6$1@news.onet.pl>
    <j4ve3b$lkf$1@news.onet.pl> <4e7368ef$0$3510$65785112@news.neostrada.pl>
    <j50680$tts$1@news.onet.pl> <4e73c3a8$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <j50kj0$hfk$1@news.onet.pl> <4e75c2bf$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 18.09.2011 12:06, Piotr Dmochowski pisze:
    > No i jak tu wierzyć naukowcom :/ Z tego co piszesz wynika że albo
    > naukowcy/lekarze to tacy sami oszuści jak inni (czyli naukowy dowód o
    > niczym nie świadczy)
    Naukowy dowód świadczy. Tylko naukowy dowód wymaga zweryfikowania
    wyników przez różne ośrodki. Wynik jednostkowych eksperymentów o niczym
    nie świadczy. Może coś ewentualnie sugerować.

    > albo że skoro naukowcy/lekarze to stosują to znaczy
    > że działa :).
    Oczywiście, że nie. Za wieloma pseudoteoriami stoją właśnie
    naukowcy/lekarze.

    Jest po prostu taka zasada, że im więcej osób zaangażowanych jest w coś
    tym trudniej ukryć oszustwo. Więc jak 3-4 niezależne ośrodki w kilku
    badaniach potwierdzają jakąś hipotezę to szansa na to, że to oszustwo,
    bo zrobili spisek jest znacznie mniejsza niż szansa na to, że nieznany
    nikomu wcześniej człowiek wynalazł rewelacyjną teorię, ale na skutek
    spisku wszyscy twierdzą, że to bzdura.

    Michoo