    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mo?e mi kto? wyjasni?, jak to dzia?a ?[OT do OT]
    Date: Mon, 19 Sep 2011 01:46:56 +0200
    <ek7ns4ufcoxy$.1wc5fm1hwe6zx.dlg@40tude.net> <j3q5oi$lnl$1@news.onet.pl>
    <j3rceo$v4$2@news.onet.pl> <j3vptb$ss3$1@news.onet.pl>
    <j40urm$nnl$2@news.onet.pl> <j44v48$m1j$1@news.onet.pl>
    <j45rv4$6ee$1@news.onet.pl> <j4884k$s7n$1@news.onet.pl>
    <j48gdr$su3$1@news.onet.pl> <j49lq1$pd9$1@inews.gazeta.pl>
    <j49v5k$dmt$1@news.onet.pl> <j4caa3$hlm$1@inews.gazeta.pl>
    <j4chfd$ms2$1@news.onet.pl> <j4cosg$rcf$1@inews.gazeta.pl>
    <j4csvt$83f$1@news.onet.pl> <j4vboj$cr6$1@news.onet.pl>
    <j4ve3b$lkf$1@news.onet.pl> <4e7368ef$0$3510$65785112@news.neostrada.pl>
    <j50680$tts$1@news.onet.pl> <4e73c3a8$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
    <j50kj0$hfk$1@news.onet.pl> <4e75c2bf$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>

    > stwierdzenie że nie działa to już (moim zdaniem) zbyt daleko posunięte
    > domysły.

    Brak dowodów naukowych i eksperymentalnych, działanie biorezonansu
    potwierdzają jedynie ci którzy na nim pośrednio lub bezpośrednio zarabiają.

    > A czy krewniak prowadzi jakąś kartotekę/statystyki. Może dałby jakieś
    > ogólne dane żeby zorientować się jaka jest skuteczność tej metody.
    Przestał stosować bo marne efekty spowodowały u niego wątpliwości natury
    etycznej.

    > W końcu w Polsce takie gabinety działają od ponad 10 lat, rynek miał
    > dość czasu żeby zweryfikować sens takiego leczenia.
    Tak samo jak wróżki i radiesteci

    > No i jak tu wierzyć naukowcom :/ Z tego co piszesz wynika że albo
    > naukowcy/lekarze to tacy sami oszuści jak inni
    procentowo tak

    (czyli naukowy dowód o
    > niczym nie świadczy)

    nieliczny i niezweryfikowany we właściwy sposób o niczym nie świadczy,
    to tylko początek długiej drogi do potwierdzenia lub wykluczenia.

    Poza tym badanie skuteczności metodą statystyczną to nie dowód, dowód to
    dopiero naukowe wyjaśnienie mechanizmu działania.

    Dam taki przykład, biedni murzyni chorowali masowo na ciężką chorobę
    (zapomniałem już jaką), podejrzenia padło na dietę więc robiono badania
    na psach i te wykluczyły dietę jako przyczynę. Tak długo dopóki nie
    poznano mechanizmu powstawania choroby nie dostrzeżono, że podczas
    doświadczenia na psach dodawano im niewielka ilość drożdży do jedzenia
    bo murzyńskie menu im nie odpowiadało i już ta niewielka ilość drożdży
    wystarczyła żeby psy nie chorowały i ten z pozoru drobny błąd w
    metodologii badania odsunął na wiele lat rozwiązanie tego problemu.

    Badania skuteczności leku/terapii to zwieńczenie badan naukowych a nie
    ich pierwszy etap bądź co gorsza jedyny.

    Jeszcze raz zapytam, czy masz pewność, że biorezonans skoro wg ciebie
    działa (czyli faktycznie oddziałuje z organizmem na poziomie
    fizycznym/molekularnym bo przecież nie duchowym) nie powoduje na
    przykład odległych lecz bardzo poważnych negatywnych skutków
    zdrowotnych, może degenerację DNA, może degenerację mózgu?
    Ludzie dostają sraczki na samą myśl o GMO a mają eksperymentować na
    sobie sprzętem który co prawda pomaga ale jego zasada działania i
    odległe skutki są nieprzewidywalne bo nieznane i niezbadane?