  • Data: 2011-09-01 14:46:25
    Temat: Re: Może mi ktoś wyjasnić, jak to działa ?
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-01 15:35, shg pisze:

    > Obcięli gałęzie bo nie było zasięgu?
    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,87173
    65,Wi_fi_niszczy_drzewa.html

    "Promieniowanie emitowane przez sieć bezprzewodową może być szkodliwe
    dla drzew. Badanie tego zjawiska przeprowadzono w Holandii.

    Badanie zleciły 5 lat temu władze holenderskiego miasta Alphen aan den
    Rijn, jak dowiadujemy się z serwisu PC World. Niepokój obudziły objawy
    choroby okolicznych drzew, których nie można było wytłumaczyć infekcją
    wirusa.

    Sprawą zajęli się naukowcy z Wageningen University. Stwierdzili oni, że
    na podobne symptomy zdradza 70% drzew w całej Holandii. Okazało się, że
    przyczyną jest wystawienie na promieniowanie Wi-fi, potęgowane dodatkowo
    przez pola elektromagnetyczne telefonów komórkowych.

    Holenderscy naukowcy wystawili na działanie Wi-fi 30 drzew - już po
    trzech miesiącach zauważyli mikrouszkodzenia kory, wyciek soku oraz
    obumieranie wierzchniej warstwy naskórka liści. Badania są kontynuowane
    - teraz należy sprawdzić, jakie są długoterminowe efekty wystawienia na
    promieniowanie sieci bezprzewodowych."

    Może ktoś tym drzewom coś zasugerował i to tylko histeryczna reakcja,
    albo Holendrzy coś pokręcili, ale ja tam wolę jednak kable :)

    Pozdrawiam
    Piotrek