eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
  • Data: 2022-02-16 23:15:47
    Temat: Re: Mowilem, ze nowoczesny diesel lepszy dla zdrowia niz hybrydy ;)
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-02-2022 o 15:26, nadir pisze:

    > Tu:
    > "Prąd z węgla użyty do naładowania baterii jest tym samym prądem z
    > węgla, co prąd z węgla użyty do produkcji paliwa.
    > Tyle że nie dochodzi smrodzenie wyprodukowanym a potem spalonym paliwem."
    > Rafineria, przynajmniej ta z Płocka, produkuje prąd i ciepło to procesów
    > technologicznych ze swojej własnej elektrociepłowni zasilanej gazem i
    > olejem opałowym, które sama wytwarza w procesie przerobu ropy naftowej.

    W sensie, ze chcesz się licytować na temat ogromnej ekologiczności
    ogrzewania olejem opałowym czy gazem, w stosunku do węgla?
    No to sorry, ja nie będę - różnica, zwłaszcza w pierwszym przypadku jest
    niewielka.

    > Tylko dla tych

    Nie - dla wszystkich.
    Skoro węgiel jest be bo brudny, to opału dotyczy dokładnie to samo.
    Gazu nieco mniej, ale nadal to syf.

    > Sama kopalnia na wydobycie węgla zużywa prąd, który zgadnij z czego jest
    > produkowany?

    Z syfu - dokładnie takiego samego jak przy wydobyciu ropy i gazu.

    > Kopalnie mamy albo tuż obok elektrowni, albo trzeba węgiel
    > przetransportować, najlepiej koleją, która też jest na prąd.
    > A jeszcze po drodze jest kupa strat tej energii.

    W drodze paliw do baku ich nie ma?

    > Gówno tam widać.

    Tak, hejter będzie wiedział swoje.
    Ale to nie mój problem - możesz sobie dalej hejtować.