    From: DoQ <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Motocykliści jeżdżą szybko i bezpiecznie
    Date: Sun, 18 Sep 2011 17:59:53 +0200

    W dniu 18-09-2011 17:54, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    k_SN_z_dnia_17_kwietnia_2008_r__sygn_akt_I_C_50_07_n
    iepublikowany__1295
    > Nie ma związku ze sprawą - podejrzany o wymuszenie nie został trafiony
    > pojazdem na drodze z pierwszeństwem.

    Zacytuje jeszcze raz:
    "(...)wraz ze wzrostem prędkości pojazdu zawsze zmniejsza się ilość
    czasu jaki pozostaje na reakcję w nagłych sytuacjach a także wydłuża się
    droga hamowania pojazdu w sytuacjach zagrożenia na drodze, że przy
    nadmiernej prędkości zwiększa się ryzyko odniesienia poważniejszych
    obrażeń w razie zaistnienia wypadku komunikacyjnego że nawet niewielki
    wzrost prędkości może spowodować znaczny wzrost siły uderzenia i że
    wreszcie nadmierna prędkość stwarza niebezpieczeństwo dla innych
    użytkowników dróg w szczególności dla przechodniów.

    Czyli nie tylko lustereczka, nie tylko posiadane pierwszeństwo ale i
    prędkość - tak, wbrew temu co Ci się zdaje uważa Sąd Najwyższy.
    Ale mogłem spodziewać się, że odwrócisz kota ogonem.

    Pozdrawiam
    Paweł