    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Most exciting new ? series DSLR is coming
    Date: Mon, 24 Aug 2009 12:25:42 +0200

    Dnia Mon, 24 Aug 2009 07:20:55 +0000 (UTC), Matt napisał(a):

    > Nie, nie byłem. Uważam po prostu, że aparat jest do robienia zdjęć, a nie filmów.

    A komputer jest do obliczeń matematycznych, a nie do pisania postów na
    grupy dyskusyjne ;-)

    > Jak jakiś producent doda funkcję robienia zdjęć do swojej kolekcji butów albo
    > doniczek, to uznasz, że to najlepsze buty/doniczki na świecie? :-) I że reszta
    > producentów jest w tyle? :-D

    Doniczka to nie, ale kapelusz z aparatem - to by było coś...

    Po pierwsze cyfrówki służą głównie do robienia zdjęć pamiątkowych
    i to jest masa która napędza rynek. Po drugie miedzy aparatem
    i kamerą różnica jest niewielka - tylko w procesorze, a reszta
    jest prawie identyczna - aż się prosi żeby je połączyć. Zresztą
    zaczęło się od kamer które robiły zdjęcia (a właściwie wyłapywały
    statyczne klatki z filmów). Potem matryce poprawiły się na tyle
    że łatwe stało się zrobienie tego w drugą stronę - robienie
    zdjęć tak często ze wychodzi z tego film. I wcale nie jest
    to opcja która dodaje wielki koszt do produkcji aparatu, za to
    daje ogromną korzyść w folderze reklamowym (patrz punkt
    pierwszy).

    Z mojego punktu widzenia to też opcja zbędna. Ale z punktu widzenia
    mojej żony wręcz przeciwnie - ona nie potrafi pokazać dynamiczne
    sceny inaczej niż kręcąc filmik (telefonem oczywiście, bo
    wystarczy jako podręczny "notatnik").

    Pozdrawiam,
    Henry