  • Data: 2014-01-23 20:57:31
    Temat: Re: Montaż elementów w obudowach MLF
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-22 20:59, Atlantis pisze:
> [...]
    > Potem (po długich i frustrujących eksperymentach z żelazkiem) zyskałem
    > dostęp do laminatora i nagle okazało się, że płytki robione
    > termotransferem mogą wychodzić już przy pierwszym podejściu, nawet przy
    > parametrze isolate równym 16 milsów i takiej samej grubości niektórych
    > ścieżek.
    >
    > Teraz zastanawiam się nad zrobieniem kilku kolejnych kroków, jeśli
    > chodzi o miniaturyzację moich projektów. Przede wszystkim:
    > 1) Zastanawiam się jak nisko mogę zejść z grubością ścieżek i "isolate"
    > w przypadku płytek termotransferowych. Dziesięć milsów nie będzie przesadą?

    Uda ci się i co dalej? Płytka bez metalizacji otworów i z ryzykiem że od
    pyłków, włosków itp będziesz miał zwarcia lub przerwy. Jak robisz dla
    siebie to chyba nie jest takie ważne jak mocno jest zminiaturyzowane.
    Jeśli robisz dla kogoś to wypadałoby zamówić płytkę w płytkarni i nie
    bawić się termotransferem.

    > 2) Chciałbym wreszcie wykorzystać posiadanego hot aira do czegoś innego,
    > niż tylko demontaż elementów SMD. Czy metodą termotransferu idzie
    > przygotować płytkę pod elementy w obudowach MLF? Gdzie można kupić
    > metalowe szablony do nanoszenia pasty lutowniczej na pady?

    Jak ty to sobie wyobrażasz? Szablon miałby służyć do nałożenia pasty
    tylko pod jeden układ? Takie rzeczy to raczej stosuje się do reballingu
    gdy jest wybór czy wywalić całą prawie dobrą konsolę czy próbowac
    naprawić. Masz na płytce jeden układ 32 pinowy i dla niego będziesz
    nanosił pastę? Albo na całość albo wcale. Jak się lubisz bawić
    hobbystycznie to poszukaj w necie jak metodą termotransferu wytrawić
    sobie szablon z blaszki od puszki do piwa.
    Ja na prototypowych płytkach kładę hotairem QFN (to samo co MLF) bez
    pasty. Pokrywam zwykłą lutownicą pady na płytce i na układzie, smaruję
    topnikiem układam i grzeję hotairem.

    > Dlaczego tak
    > trudno kupić same elementy? ATmegi 328 w tej obudowie nie widzę nawet w
    > ofercie dużych sklepów...

    Skoro ciężko dostać to może zainteresuj sie prockami łatwiej dostępnymi.

    --
    pozdrawiam
    MD