  • 31. Data: 2011-02-01 02:21:00
    Temat: Re: Monitor-wzrok
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 22:58:17 +0100, animka napisał(a):

    > Ja mam w tej chwili ustawione: jasność na 12 a kontrast na 8.
    > W dzień jest wszystko super, ale przy świetle w nocy ciągle coś przestawiam.

    Zestaw informacji głęboki, niczym...

    [ Dreams have a nasty habit of going bad when you're not looking. ]
    [ (Max Payne) ]

  • 32. Data: 2011-02-01 02:39:40
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    the_foe nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > mialem na mysli czestotiwosc wejsciowa. Nota bene zasilacz nie generuje

    Częstotliwość wejściowa nie ma najminiejszego znaczenia dla zasilaczy
    impulsowych. Pierwszą rzeczą jakie te zasilacze robia jest wyprostowanie i
    wyfiltrowanie tego prądu.
    Przem

  • 33. Data: 2011-02-01 07:12:06
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 13:50:33 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:

    >w LCD? Chyba zdajesz sobie sprawe ze kazdy monito LCD natywnie pracuje z
    >czestotliwosca 60 Hz?

    ty moze spytaj pytka czy mowi o LCD i nie czytaj tyle miedzy
    wierszami.
    poza tym pitolisz, ze kazdy monitor pracuje natywnie z 60Hz, ale to
    juz widze inni cie prostuja. ja sie poprzygladam. <rs>

  • 34. Data: 2011-02-01 07:30:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "the_foe"
    >jak nie jak tak,

    Normalnie.

    >http://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate
    >"Refresh rate or the temporal resolution of an LCD is the number of
    >times per second in which the display draws the data it is being given"

    Wiesz, wikipedia jako podstawowe źródło wiedzy (zwłaszcza jak się do
    końca nie rozumie co w niej piszą), to nie jest dobre rozwiązanie.

    >chciales sie pomadrzyc i sie wyglupiles. Fakt iz w CRT obraz powstaje
    >inaczej nie oznacza to ze definiuje to czym jest odswiezanie ekranu. W
    >LCD po prostu jest on rowny odswiezeniu piksela.

    "Odświeżanie ekranu jest równy"? Po jakiemu to?
    I teraz zadanie domowe - masz pixel, który jest biały. I jego barwa nie
    zmienia się w czasie.
    Pokaż mi jak on jest odświeżany.
    Bo w moim matriksie on jest po prostu stale biały.
    Do tego masz, owszem, częstotliwość, z którą jest dostarczany obraz
    z karty graficznej, oraz częstotliwość, z którą jest on wewnętrznie
    obrabiany przez elektronikę monitora, ale to nie ma nic wspólnego
    z odświeżaniem obrazu. Obraz w ogóle nie wymaga odświeżania.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 35. Data: 2011-02-01 07:30:59
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "the_foe"
    >jest tak na sztywno ustawiony. Przez analoga jedzie 75Hz ale to tylko
    >zludzenie bo obraz wciaz jest 60 Hz pozostale 15 Hz to czas w jakim
    >minitor odbiera dane pozwalajace mu zinterpretowac to co dostal.

    Urocze.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 36. Data: 2011-02-01 07:36:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    rs napisa?(a):

    > poza tym pitolisz, ze kazdy monitor pracuje natywnie z 60Hz, ale to
    > juz widze inni cie prostuja. ja sie poprzygladam. <rs>

    Wymiem 5 modeli, ktore domyslenie nie pracuja z odswiezaniem 60Hz ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 37. Data: 2011-02-01 10:34:47
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wciaz jest 60 Hz pozostale 15 Hz to czas w jakim minitor odbiera dane
    > pozwalajace mu zinterpretowac to co dostal.

    To jak wytłumaczysz, że mając stary monitor LCD i ustawione 60 Hz obraz
    delikatnie drżał (widać było przy małym tekście) i w dynamicznych grach widać
    było brak płynności obrazu, a po przestawieniu na 75 Hz obraz był płynny?
    Synchronizacja pionowa w danach technicznych była 75 Hz. Ba, nawet w instrukcji
    obsługi było napisane, że rozdzielczość maksymalna 1280 x 1024 przy 75 Hz. Tylko
    nie myl częstotliwości odświeżania z czasem reakcji matrycy.

  • 38. Data: 2011-02-01 10:46:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 08:30, Mariusz Kruk pisze:
> [...]
    > obrabiany przez elektronikę monitora, ale to nie ma nic wspólnego
    > z odświeżaniem obrazu. Obraz w ogóle nie wymaga odświeżania.

    gubisz sie w zeznaniach kolego.

    --
    the_foe

  • 39. Data: 2011-02-01 10:56:33
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "the_foe"
    >gubisz sie w zeznaniach kolego.

    OK. Będzie zatem prościej, żebyś zrozumiał.
    Masz kartkę na której ołówkiem piszesz literkę.
    Co minutę ktoś do ciebie dzwoni i mówi ci jaka powinna to być literka.
    O ile ta litera nie zmienia się względem poprzedniej nie musisz w ogóle
    swojej kartki ruszać. Żadnego odświeżania nie ma. Nie musisz rysować
    jeszcze raz tej literki, bo ona już tam jest.
    I tak działa LCD. To nie CRT, gdzie ekran, owszem, wymagał odświeżania.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 40. Data: 2011-02-01 11:10:40
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 08:30, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "the_foe"
    >
    > Urocze.

    tak pisza w instrukcji do mejego monitora w sekcji "troubleshooting". Na
    pytanie dlaczego nie mozna ustawic maksymalnej czestotliwosci (75Hz)
    pionowej przy laczu DVI (dla maksymalnej rozdzielczosci) a mozna na
    d-sub odpowiedz pada, ze przy laczu analogowym uklady monitora
    potrzebuja wiecej czasu na przetworzenie sygnalu. w przypadku DVI
    (cyfrowe) obrobka sygnalu jest zdecydowanie mniej czasochlonna.

    --
    the_foe