  • 81. Data: 2011-02-26 14:16:08
    Temat: Re: Monitor-wzrok
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Komu się okazało, temu się okazało :>
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (z folią antyodblaskową na netbooku, do tego przyznaję że wcale nie
    > idealnie położoną - i tak o rząd wielkości lepiej niż glare)

    Jaką masz folię i gdzie kupiłeś? Właśnie szukam czegoś takiego, bo mnie krew
    zalewa, kiedy usiłuję coś dojrzeć na służbowym notebooku.

  • 82. Data: 2011-02-26 15:30:12
    Od: Krzysztof <k...@p...onet.pl>

    > Jaką masz folię i gdzie kupiłeś? Właśnie szukam czegoś takiego, bo mnie krew
    > zalewa, kiedy usiłuję coś dojrzeć na służbowym notebooku.
    Jeśli można się wtrącić, to ja też mam taką folię, 3M, raz kupiłem na
    http://www.foliaochronna.com, potem na amazonie. Trudno przylepić,
    droga (jak na kawałek plastiku), ale rzeczywiście pomaga.

    --
    Krzysztof

  • 83. Data: 2011-02-26 23:07:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Feb 2011, JaromirD wrote:

    > Jaką masz folię i gdzie kupiłeś?

    Na alledrogo, od gościa który wystawia toto na pęczki
    w formie przyciętej 'na rozmiar' za pomocą lasera,
    oferuje również "wg podanych wymiarów", w tym wedle potrzeb
    jest chętny zrobić kanciaste lub np. zaokrąglić fi 0,25mm.

    Przyznaję, że jak pojawi się rozsądna dostępność
    (post Krzysztofa widziałem i przy okazji podziękowania
    za namiar) to może kupię sobie do kolejnego eksperymentu
    kawałek "z rolki" - mi wychodzi, że dokładne przycięcie
    wcale nie musi być aż tak konieczne, bo sama krawędź
    ekranu ma "zapas" rzędu dwu albo więcej pikseli tudzież
    bardzo dokładne przyłożenie jest równie (czytaj: bardzo)
    trudne (wspominalem że przy próbie korekty naciągnąłem
    okolice jednej z krawędzi).
    A pojedyncze rządki pikseli na krawędziach ekranu wypadnie
    po prostu odżałować i już.
    Jeśli folia jest z warstwą ochronną (zapobiegającą sklejeniu),
    to cięcie z dokładnością rzędu ćwierć milimetra zrobisz byle gilotyną.
    IMVHO - powinno wystarczyć.

    > Właśnie szukam czegoś takiego, bo mnie krew
    > zalewa, kiedy usiłuję coś dojrzeć na służbowym notebooku.

    Doceniam :]
    Niestety, producenci się uparli.
    Jak kupowałem netbooka, to wybór matowego spełniającego inne
    wymogi był zapełniony zbiorem pustym po same brzegi ;)
    Na całe szczęście powstrzymałem się przed palnięciem głupoty
    w postaci kupienia monitora stacjonarnego glare (a przez
    jakiś czas też tak było jak chodzi o cel - 120Hz/stereo,
    teraz wybór jest już spory i matowe są dostępne).

    pzdr, Gotfryd

  • 84. Data: 2011-02-27 14:38:06
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 01:38:18 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Z kilku metrów też?
    > (bo jeśli nie, to wyżej masz opis dlaczego).

    Też, ale słabiej. Tu chodzi o kąt patrzenia. Na wprost, nawet z bliskiej
    odległości, nie widzę innych kolorów niż szarości, ale z boku widzę
    kolorowe paski (pionowe). Jak się odsunę, to cały monitor będę widział pod
    małym kątem (od normalnej) i prawie nie widać kolorowych pasków. Jak
    przekręcę monitor, to kolorowe paski widać nawet z dużej odległości, bo na
    monitor patrzę pod kątem - tzw. color-shift.

    --
    GLaF

  • 85. Data: 2011-02-27 14:54:27
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 01:46:41 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Pisałeś że wolisz większe piksele.
    > No to pytam, czy przy teście szarości widzisz kolorowe krawędzie.
    > Skoro wolisz większe piksele, powinieneś mieć szanse (widzieć).
    > Jeszcze raz i wielkimi literami: na DOBRYM monitorze, MIMO
    > że paski są prawidłowo "wyważone" (szare), jeśli dostatecznie
    > wielkie piksele są oglądane z dostatecznie bliska, to owo
    > zrównoważenie szarości - krawędzi niekoniecznie dotyczy ;)

    Który test szarości masz na myśli? Przy "rzeźniku" nie można siedzieć zbyt
    blisko, żeby nie widzieć poszczególnych poziomych pasków, które tak na
    prawdę nie są szare. Ale przy odległości "roboczej", pewien obszar na
    wprost jest szary, bez pasków (patrz moja sąsiednia odpowiedź).
    Jeśli pytasz o gradient szarości, to nie widzę żadnych innych kolorów prócz
    szarości. Także mimo relatywnie dużego piskela, nie widzę żadnych kolorów
    od subpikseli.

    --
    GLaF

  • 86. Data: 2011-03-11 19:33:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Feb 2011, GLaF wrote:

    > Który test szarości masz na myśli? Przy "rzeźniku" nie można siedzieć zbyt
    > blisko, żeby nie widzieć poszczególnych poziomych pasków

    Właśnie to miałem na myśli :), ze względu na fakt iż przeciętna
    gęstość pikseli typowego monitora <100DPI leży w zasięgu możliwości
    oka (nawet, jeśli te przyjmowane 300 DPI to lekka przesada i dotyczy
    "szczegółów" widocznych głównie jako zmiana jasności, to odstęp jest
    jeszcze za duży aby móc bezpiecznie zakładać dobre "wymieszanie"
    kolorów dla majacych co lepszy wzrok).

    > Ale przy odległości "roboczej", pewien obszar na
    > wprost jest szary, bez pasków (patrz moja sąsiednia odpowiedź).

    Pewnie zależy m.in. od tego co kto rozumie przez "roboczą".
    Np ja jestem krótkowidzem i jak założę nieco słabsze okulary
    (lub siądę bez, acz to przesada) to mogę się przysunąć bez
    męczenia oczu.

    pzdr, Gotfryd