  • 1. Data: 2011-01-30 20:56:32
    Temat: Thin client mozliwosci multimedialne
    Od: "Grzechu" <m...@m...msn>

    Czy na sprzecie typu thin client z plyta VIA C3 1Ghz (np. Neoware CA10)
    1. Da sie ogladac divx, xvid, albo strumien wmv w rozdzielczosci 640x480 bez
    lub z przeskalowywaniem do 1024x768?
    2. Wystartuja bez problemow multimedialne minidystrybucje linuxa typu
    geexbox itp?
    3. Czy beda dzialaly programy wymagajace SSE?
    4. Czy przy odpowiedniej ilosci RAM i miejsca dysku da sie zainstalowac
    Windowsa XP?

    Jesli VIA C3 jest zbyt "egzotyczny" dla takich zastosowan to jakim sprzetem
    o malym poborze pradu, bezwentylatorowym sie zainteresowac (tak zeby razem z
    zewnetrznym zasilaczem 12V zmiescic sie w 300-400PLN).

  • 2. Data: 2011-01-30 23:49:58
    Temat: Re: Thin client mozliwosci multimedialne
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 30.01.2011 Grzechu <m...@m...msn> napisał/a:
    > Czy na sprzecie typu thin client z plyta VIA C3 1Ghz (np. Neoware CA10)
    > 1. Da sie ogladac divx, xvid, albo strumien wmv w rozdzielczosci 640x480 bez
    > lub z przeskalowywaniem do 1024x768?

    Z takim materiałem, spokojnie.
    W przeskalowaniu największe znaczenie odgrywa układ graficzny.
    Jeśli jest on szybszy od kart S3 Virage lub Trident 8800, da radę :)
    Aspect rate 4:3 jest bardziej wymagający od 1.85:1, 2.35:1.
    Kłopoty mogą być z materiałem zakodowanym z użyciem H.264/x264.
    Wszystko zależy od rodzielczości, bitrate, kodeka audio.

    > 2. Wystartuja bez problemow multimedialne minidystrybucje linuxa typu
    > geexbox itp?

    Tak. Geexbox jest zgodny z architekturą i386.
    Można pokusić się o instalację zgodnych z i686 (cmov)
    VIA C3 1Ghz z Neoware CA10 obsługuje, między innnymi takie flagi.

    flags: cmov pat mmx fxsr sse
    ----
    https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=99152

    > 3. Czy beda dzialaly programy wymagajace SSE?

    Jeżeli program został odpowiednio skompilowany.
    Mplayer, gstreamer użyje automatycznie. W VLC trzeba odznaczyć w
    ustawieniach.

> [...]

    > o malym poborze pradu, bezwentylatorowym sie zainteresowac (tak zeby razem z
    > zewnetrznym zasilaczem 12V zmiescic sie w 300-400PLN).

    Gotowym odtwarzaczem multimedialnym. Wybór jest przeogromny.