  • 11. Data: 2011-01-31 14:06:14
    Temat: Re: Monitor-wzrok
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "januszek"

    Dokładnie, to, co, napisałem.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 12. Data: 2011-01-31 14:13:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mariusz Kruk napisa?(a):

    [...]

    > Dokładnie, to, co, napisałem.

    Na informacje o tym, ze standardowa czestotliwosc odswiezania panela LCD
    to 60Hz Ty napisales, ze wszystkie podłączone do polskiej sieci
    energetycznej pracują z częstotliwością 50Hz, na co z kolei ja
    napisalem, ze to zupelnie cos innego, co Ty znowu skomentowales nic nie
    znaczacym zdaniem dlatego zapytalem co konkretnie masz na mysli?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 13. Data: 2011-01-31 14:20:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    the_foe napisa?(a):

    > z taka to pracuje jedynie zasilacz.

    Nie ;) Tam sa zasilacze impulsowe, w ktorych czestotliwosci impulsow
    mierzy sie w kHz :) i ktorym wartosc czestotliwosci pradu, czy to jest
    nasze europejskie 50hz czy hamerykanskie 60hz znaczenia nie ma ;)

    j.

    ps. nawiasem mowiac, zasilanie pradem stalych, wraca do lask, sczegolnie
    w serwerowniach:
    http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,90096
    14,.html

  • 14. Data: 2011-01-31 15:43:43
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 15:20, januszek pisze:
> [...]
    > mierzy sie w kHz :) i ktorym wartosc czestotliwosci pradu, czy to jest
    > nasze europejskie 50hz czy hamerykanskie 60hz znaczenia nie ma ;)

    mialem na mysli czestotiwosc wejsciowa. Nota bene zasilacz nie generuje
    pradu stalego tylko prad jednoznakowy tetniacy. Dlatego musi podwyzszyc
    czestotliwosc pradu aby amplitudy sie zlaly na mniej wiecej stalym
    poziomie. Szkoda ze w domu nie mamy 3-fazowki bo mozna wtedy
    przesunieciem fazy "obciac glowki" amplituty ;)

  • 15. Data: 2011-01-31 16:38:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    > w LCD? Chyba zdajesz sobie sprawe ze kazdy monito LCD natywnie pracuje z
    > czestotliwosca 60 Hz?

    Piszesz głupoty.

  • 16. Data: 2011-01-31 18:05:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 17:38, qwerty pisze:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    >
    > Piszesz głupoty.

    no dobra. prawie kazdy, mozna kupic specjalna karte i wtedy przed dual
    linka wyciagnac 120 Hz, tylko po co? Niby do 3D, ale ch.. go tam wie...
    Nie zmienia to faktu ze w tej chwili 99,9% monitorow LCD na naszych
    biurkach pracuje z odswiezaniem 60 Hz (chyba ze Philips ma 50 - nie
    wiem, zgaduje)

    --
    the_foe

  • 17. Data: 2011-01-31 18:57:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wyciagnac 120 Hz, tylko po co? Niby do 3D, ale ch.. go tam wie...
    > Nie zmienia to faktu ze w tej chwili 99,9% monitorow LCD na naszych biurkach

    Czyli nie tak jak błędnie napisałeś *każdy*. Niektórzy wykorzystują telewizory
    100 Hz w roli monitora. :)

  • 18. Data: 2011-01-31 19:09:29
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    the_foe pisze:

    > no dobra. prawie kazdy,
    dalej piszesz głupoty, a oni nie mają ochoty Cie uczyć. monitor CRT
    pracujący z szybkością 60 hz miał zapalany punkcik luminoforowy, który
    prawie momentalnie gasł. następne zapalenie następowało dopiero po 1/60
    sekundy.
    LCD ma zapalone punkciki wszystkie za pomocą śwetlówki. ta świetlówka
    miga bardzo szybko (napiszcie naprawiacze jak szybko...). punkt LCD
    "zmienia kolor" z prawie czarnego poprzez wiele odcieni rgb,do prawie
    białego, dość wolno. stąd jedynie 60hz a nie wiecej. jeśli chcesz
    kryszały "przekręcić" z białego na czarny i biały, bedzie to trwało i
    trwao i trwało.. naście-dziesiat milisekund. w tym czasie nic nie będzie
    migało. dla porównania CRT 60hz mignie 3 razy w 3/60sek i zrobi co miał
    zrobić. jeśli go "pogonisz" na 180Hz to mignie 1/60 sek i też wyświetli
    co miał wyświetlić....

    Do wątkotwórcy. zmęczenie, zależy od preferencji człowieka, i modelu
    monitora. ja bym cicho obstawiał ze lepsza technologia - da Ci ukojenie.
    JA sie broniłem przed LCD do ostatku sił. w domu mam ipsa a w pracy
    zwykłe TN. po 4 godznach siedzenia przed TN - jest katastrofa. nie
    dostrzegam drobnych zmian kolorów. w domu przed ips - zero problemów.

    ToMasz

  • 19. Data: 2011-01-31 19:17:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisa?(a):

    > Czyli nie tak jak błędnie napisałeś *każdy*. Niektórzy wykorzystują telewizory
    > 100 Hz w roli monitora. :)

    Czasem w LCD im wiecej Hz tym gorzej ;) A tutaj jest to ładnie wyjaśnione:
    http://monitory.mastiff.pl/faq/index/view_article/ar
    ticle_id/28/

    j.

  • 20. Data: 2011-01-31 20:37:31
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 20:09, ToMasz pisze:
> [...]
    > pracujący z szybkością 60 hz miał zapalany punkcik luminoforowy, który
    > prawie momentalnie gasł. następne zapalenie następowało dopiero po 1/60

    a co ty mi tu z CRT wyjezdzasz? W prkatyce kazdy monitor LCD pracuje z
    czestotliwoscia odwierzania obrazu 60 Hz. Koniec kropka. Moglby pracowac
    z 30 HZ 57 czy 1200. Z dosc oczywistych pwoodow producenci trzymaja sie
    60 Hz.

    --
    the_foe