  • 21. Data: 2010-12-17 14:43:28
    Temat: Re: Monitor do obróbki zdjęć
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 15:26:39 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Nie jest. Zbyt mały (a raczej - przeciętny) zakres regulacji w pionie i
    >debilny ujemny kąt obrotu.
    O pivota ci chodzi?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 22. Data: 2010-12-17 14:49:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-17 15:43:28 +0100, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> said:

    > O pivota ci chodzi?

    Poniekąd jego przeciwność. W prawo monitor obraca się o 90°, w lewo,
    nie wiedzieć po kiego grzyba o 5°.

    de Fresz

  • 23. Data: 2010-12-17 14:53:12
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 17 Dec 2010 15:49:20 +0100, de Fresz <d...@N...pl>
    wrote:

    >Poniekąd jego przeciwność. W prawo monitor obraca się o 90°, w lewo,
    >nie wiedzieć po kiego grzyba o 5°.

    Może japończycy mają inne zwyczaje? W każdym razie jest to kompletnie
    nieintuicyjne, ale przyajmniej dobrze, że plastik nie jest łatwo
    łamliwy ;)

  • 24. Data: 2010-12-17 14:55:45
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-17 15:49, de Fresz pisze:
    > Poniekąd jego przeciwność. W prawo monitor obraca się o 90°, w lewo, nie
    > wiedzieć po kiego grzyba o 5°.

    30* - jakos nigdy mi to nie przeszkadzalo, odruchowo zawsze pivota i tak
    w prawo robie :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 25. Data: 2010-12-17 14:58:43
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-17 15:26, de Fresz pisze:
    > Obawiam się że mylisz prostactwo ze schludną prostotą. Tą ostatnią od
    > pewnego czasu prezentuje np. Apple.

    Niee, Apple jest designerskie. To dla mnie oddzielna kategoria, idaca
    duzo dalej niz "schludna prostota". Prosty jest ThinkPad.

    http://www.thinkpads.com/wp-content/gallery/lenovo-t
    hinkpad-t410s/lenovo_thinkpad_t410s_front-high.jpg

    No i Eizo wlasnie.

    > Dyskretnie i elegancko, Eizo są zwyczajnie siermiężne.

    Nie odbieram ich tak :] nie wiem co jest siermieznego w zwyklej,
    czarnej, matowej ramce o grubosci ~1cm. Co by tam mialo byc wiecej?
    Polerowane aluminium, przepraszam?

    > I wcale nieszczególnie powalające pod względem jakości materiałów.

    Tego natomiast nie napisalem - sa akceptowalne, na pewno lepsze niz
    monitory za 500 z marketu. Ale widzialem duzo lepiej wykonane sprzety,
    nie da sie ukryc.

    > Nie jest. Zbyt mały (a raczej - przeciętny) zakres regulacji w pionie i
    > debilny ujemny kąt obrotu.

    Potrzebujesz wiecej niz 1cm - 25cm od biurka? Bo ja nie. No ale kwestia
    zapotrzebowan.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 26. Data: 2010-12-17 15:23:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-17 15:55:45 +0100, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

    > 30* - jakos nigdy mi to nie przeszkadzalo, odruchowo zawsze pivota i tak
    > w prawo robie :)

    Ja w ogóle nie robię pivota, ale za cholerę nie wiem, po jaką cholerę
    ten ujemny kąt??? Gdyby ktoś miał spadziste biurko w bok? Problem
    polega na tym, że nie ma żadnego kliku blokującego w pozycji idealnie
    poziomej i bardzo łatwo obraca się przy przekręcaniu monitora na bok.

    de Fresz

  • 27. Data: 2010-12-17 15:28:15
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-17 15:58:43 +0100, Mateusz Papiernik <m...@m...net> said:

> [...]
    >
    > http://www.thinkpads.com/wp-content/gallery/lenovo-t
    hinkpad-t410s/lenovo_thinkpad_t410s_front-high.jpg

    No to już za mocno wkraczamy na terytorium degustibusów, bo ja mam
    zupełnie odmienne zdanie.

    > Nie odbieram ich tak :] nie wiem co jest siermieznego w zwyklej,
    > czarnej, matowej ramce o grubosci ~1cm. Co by tam mialo byc wiecej?
    > Polerowane aluminium, przepraszam?

    Cokolwiek świadczącego o tym, że projektował to dizajner z wyobraźnią,
    nie gubiący z horyzontu funkcjonalności.

    > Potrzebujesz wiecej niz 1cm - 25cm od biurka? Bo ja nie. No ale kwestia
    > zapotrzebowan.

    Tak, chciałbym jeszcze wyżej, o jakieś z 10 cm. Ale to już oferuje
    bardzo niewiele firm i albo trza kombinować z jakąś podstawką, albo
    przywyknąć.

    de Fresz

  • 28. Data: 2010-12-17 15:35:18
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-17 16:23, de Fresz pisze:
> [...]
    > na tym, że nie ma żadnego kliku blokującego w pozycji idealnie poziomej
    > i bardzo łatwo obraca się przy przekręcaniu monitora na bok.

    Aa, o to Ci chodzi. Zgadzam sie, tez mnie brak troche irytuje - co
    prawda malo krece monkiem i rzadko mi to przeszkadza, ale zawsze jak go
    ustawiam, to poswiecam pare sekund na ocene, czy na pewno ustawilem go
    idealnie poziomo.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 29. Data: 2010-12-17 15:39:03
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-17 16:28, de Fresz pisze:
    > No to już za mocno wkraczamy na terytorium degustibusów, bo ja mam
    > zupełnie odmienne zdanie.

    No oczywiscie, w tej materii DGCC jest podstawa. Ja oczekuje od
    monitora, zeby mnie nie irytowal swiecacymi diodkami na 15 kolorow, zeby
    mial podlaczenia przewodow w wygodnie dostepnym miejscu i rownie
    dostepne te elementy sterowania, z ktorych korzystam.

    Zakladajac, ze nie korzystam w monitorze z niczego poza przyciskiem
    wlacznika, to moglby na ramce dla mnie nie miec absolutnie nic...

    > Cokolwiek świadczącego o tym, że projektował to dizajner
    > z wyobraźnią, nie gubiący z horyzontu funkcjonalności.

    ...ale tutaj sie moge 100% zgodzic. Chociaz nie wiem, czego brakuje Ci w
    ergonomii EIZO, to przy sprzecie (kazdym, ale do pracy w szczegolnosci)
    kosztujacym takie pieniadze ergonomia powinna byc na pierwszym miejscu.

    Tylko... o jaka funkcjonalnosc chodzi w monitorze? Bo moze ja po prostu
    czegos nie robie, co zazwyczaj sie robi? Poza patrzeniem w ekran,
    oczywiscie :)

    > Tak, chciałbym jeszcze wyżej, o jakieś z 10 cm. Ale to już oferuje
    > bardzo niewiele firm i albo trza kombinować z jakąś podstawką, albo
    > przywyknąć.

    A. Nie spotkalem na swojej drodze zadnego monitora z jeszcze wyzsza
    podstawka, dlatego sie zdziwilem. Zastanawia mnie, w jakim srodowisku go
    wykorzystujesz, zeby potrzebowac takiej podstawki :) Bo zakladam, ze
    rece masz na normalnej ergonomicznej wysokosci - wiec monitor tak wysoko
    sugeruje jakies zadania specjalne ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 30. Data: 2010-12-17 15:39:54

    On 17.12.2010 16:35, Mateusz Papiernik wrote:

> [...]
    > prawda malo krece monkiem i rzadko mi to przeszkadza, ale zawsze jak go
    > ustawiam, to poswiecam pare sekund na ocene, czy na pewno ustawilem go

    Hmm, to może być pomysł na design, dołożenie poziomicy na dole :)

    --
    http://szumofob.eu