  • Data: 2012-10-23 15:56:33
    Temat: Re: Monitor LCD - poza częstotliwością
    Od: "atna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ezpegbiwslds$.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...
    > Dnia Tue, 23 Oct 2012 11:19:08 +0200, atna napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Bez opisu, do czego głównie wykorzystujesz komputer, to nie ma się jak za
    > takie porady zabierać. :)

    To taki temat poboczny w tym wątku, więc ogólnie odpowiem.
    Do czego? Do wszystkiego po trochu, ale z umiarem ;)

    Najważniejsza dla mnie to chyba płyta główna, żeby komp długo sprawował się
    dobrze. Stabilna z możliwościami rozbudowy na przyszłość. Nie zamierzam
    niczego podkręcać.

    Szybkość - nie ślimak ale też nie gepard ;)

    Stawiam na stabilność i żeby był w miarę nowoczesny przez około 3 lata (tak
    jak był mój obecny staruszek - przez trzy lata nie musiałam się wstydzić
    konfiguracji ;) ) a po trzech latach, żeby jeszcze wiernie mi służył przez
    kolejne 5 lat powiedzmy i żeby sobie radził w miarę dobrze ze wszystkim do
    czego zechcę go wykorzystać.
    Fajnie by było gdyby strawił moją starą drukarkę i stary skaner ;)

    Nie będę oszczędzała na dwóch rzeczach - na płycie głównej i procesorze (w
    granicach rozsądku). Płyta nie musi mieć grafiki wbudowanej, ale niech ma
    dwa wejścia osobne dla myszy i dla klawiatury :)) W ogóle niech ma wszelkie
    potrzebne dziury w odpowiednich miejscach, żebym mogła podłaczyć co mi się
    zamarzy z tyłu kompa i jeszcze od czasu do czasu z przodu co nieco ;)
    Kartę graficzną wolę osobną, ale wystarczy mi śrenia.

    (jak znam siebie, to płyta główna nadal będzie zwała się Asus a karta
    grafiki Ati Radeon a pamięci Kingston a dysk WD a nagrywarka DVD - LG - bo
    tak mam teraz i nie jest źle).

    To tak na marginesie.

    Gdy przed laty chciałam kupić komputer, to śledziłam wszelkie testy w
    różnych magazynach komputerowych i się nieźle w końcu wyszkoliłam.
    Zrobiłam spis tego co mój komp ma mieć w środku, poszłam do sklepu, dałam
    listę, pokazali mi obudowy do wyboru a na drugi dzień zgłosiłam się po
    odbiór komputerka - sama bałam się go składać.
    Sama już potem tylko wgrywałam system, sterowniki, konfigurowałam.
    Z czasem dołożyłam mu pamięci, musiałam zmienić zasilacz, bo po kilku latach
    padł. Dodałam wentylator. Dodałam drugi dysk i dobrze, bo stary też w końcu
    po 7 latach padł, na szczęście najważniejsze dane miałam na tym drugim.

    Teraz się waham - dodawać jeszcze coś do staruszka, tzn. zmienić kartę
    graficzną, czy już sobie z nim dać spokój całkiem.
    Płyta główna dobra, ale lata ma, w każdej chwili może paść, sama nie wiem.
    Pamięć zaczyna szwankować.

    Miało być krótko i tylko na marginesie :)))

    i w sumie nie napisałam do czego mi ten komputer :))))))

    Pozdrawiam, A.