  • 11. Data: 2011-10-20 08:11:27
    Temat: Re: Monitor 19'' - 20'' z wejsciami S-Video i composite (BNC).
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-19, o godz. 14:02:51
    "_THX" <j...@g...pl> napisał(a):

    > Potrzebuję monitor niepanoramiczny (rozdzielczość chętnie 1600x1200
    > lub 1280x1024) z wejściami S-Video i BNC (composite).
    > Może być nowy, ewentualnie lekko używany, poleasingowy (powiedzmy 1-2
    > letni). Mam namiar na podobny Samsung (1280x1024), ale za 1300 zł +
    > vat, a to trochę za drogo (tak do 1100 - 1200 zł brutto by pasowało).
    > Czego szukać?

    Monitoring? ;-) Poszukaj monitorów CCTV - tyle że 19 cali będzie za
    1500-1600 netto. I tyle kosztują - sam stanąłem przed tym problemem.
    Taniej można to zrobić kupując mały TV LCD (22-24 cale) i wybierając
    proporcje 3:4 w menu. Albo zwykły monitor 3:4 z DSub i konwerter
    sygnału. Tu może problemem być spadek jakości sygnału choć jeśli to
    monitoring to i tak zwykle masz sygnał PAL więc wysoka rozdzielczość
    niewiele da. Niestety tanio się za bardzo nie da - musiałem kilka
    miesięcy temu wymienić kilka monitorów w jednym systemie monitoringu i
    był problem - skończyło się na nowych monitorach 20 cali i konwerterach.

    Zdrówko

  • 12. Data: 2011-10-21 10:24:57
    Od: "_THX" <j...@g...pl>

    Telewizor odpada, bo:
    a) nie wolno w pracy oglądać telewizji ;-))
    b) no właśnie kształt 16:9 nie pasuje (mamy taki jeden i bezsensownie obcina
    obraz).

    -----
    > Telewizora LCD. Pogodzic sie z innym ksztaltem niz 4:3, i zignorowac
    posiadanie przez niego tunera

  • 13. Data: 2011-10-21 14:52:22
    Od: "_THX" <j...@g...pl>

    Co więc sądzicie o monitorach (gdyby np. je porównać):

    Dell UltraSharp 2007FPb (IPS, ma S-Video, composite RCA i DVI, i USB);

    Samsung SyncMaster 214T (ma S-Video i composite i DVI) - podobno jakieś za
    słabe kondensatory ma?

    Czy lepszą jakość [analogowego] obrazu uzyskujemy po wejściu composite, czy
    po S-Video?

    -----

  • 14. Data: 2011-10-21 15:01:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-10-21 12:24, _THX pisze:
    > b) no właśnie kształt 16:9 nie pasuje (mamy taki jeden i bezsensownie obcina
    > obraz).
    To chyba każdy TV (a zwłaszcza 16:9) ma taki guzik/funkcję jak picture
    size - do ustawienia rozciąganie/obcinanie/natywny (i ten ostatni cie
    interesuje, będziesz miał najwyżej po bokach czarne pasy)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 15. Data: 2011-10-21 15:34:03
    Od: "_THX" <z...@g...pl>

    Bez sensu - nie po to ekran monitora, żeby były na nim czarne pasy i to na
    stałe.

    -----

  • 16. Data: 2011-10-23 11:12:12
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-21, o godz. 15:34:03
    "_THX" <z...@g...pl> napisał(a):

    > Bez sensu - nie po to ekran monitora, żeby były na nim czarne pasy i
    > to na stałe.

    No to nie marudź tylko kup monitor dedykowany do CCTV mający stosunek
    boków 3:4. Tylko nie płacz że jest drogo za niszowy produkt jak ci w
    o połowę tańszej panoramie pasy po bokach przeszkadzają.

    Zdrówko

  • 17. Data: 2011-10-23 21:05:08
    Od: " " <j...@g...pl>

    Najgorsze, że znane mi monitory CCTV są 1280x1024 (niby 5:4 w pikselach, ale
    podają jako 4:3 w rozmiarach), a nie spotkałem ostatnio 1600x1200 (panoramy
    wszedzie się wpychają).
    Więc wolałbym 1600x1200 tak jak napisałem w tytule wątku - różnica w
    monitorze CCTV to zwykle szyba z cienkiego szkła klejonego lub hartowanego
    przed matrycą (bardziej odporna na dotykanie paluchami) no i wtykany Cinch
    (RCA) zamiast bagnetowego BNC.

    -----

  • 18. Data: 2011-10-24 06:42:40
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-23, o godz. 21:05:08
    " " <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > hartowanego przed matrycą (bardziej odporna na dotykanie paluchami)
    > no i wtykany Cinch (RCA) zamiast bagnetowego BNC.

    Ale po co ci tak duża rozdzielczość? Jak masz kamery analogowe to w PAL
    w analogu masz 720×576 a w cyfrze 720×486. HD to panorama wiec 3:4 nie
    za bardzo taka rozdzielczość. Monitor CCTV ma zwykle wejścia BNC a nie
    Cinch. Oczywiście są 1600x1200 tylko nie licz że kupisz je za 1000PLN -
    przygotuj się raczej na kwotę około 3 razy większą i kupno na
    zamówienie albo np. via eBay.

    Zdrówko

  • 19. Data: 2011-10-24 06:50:05
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-10-24, o godz. 08:42:40
    Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> napisał(a):

> [...]
    > BNC a nie Cinch. Oczywiście są 1600x1200 tylko nie licz że kupisz je
    > za 1000PLN - przygotuj się raczej na kwotę około 3 razy większą i

    Jeszce jedno - jak wystarczy tylko wejście composite na RCA to poszukaj
    Della UltraSharp 2007FP. Tylko na wszelki wypadek obejrzyj obraz bo z
    doświadczenia wiem że monitory dedykowane do CCTV mają zdecydowanie
    lepszą jakość obrazu z kamer niż postawione w ich miejsce monitory
    komputerowe.

    Zdrówko

  • 20. Data: 2011-10-24 07:16:13
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "_THX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > słabe kondensatory ma?
    >
    > Czy lepszą jakość [analogowego] obrazu uzyskujemy po wejściu composite,

    S-video

    Artur(m)