  • 251. Data: 2010-09-28 22:00:51
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7rl1k$9gn$1@news.task.gda.pl...

    > Mariusz Chwalba niech Ci wytłumaczy, bo ja nie mam sił do Ciebie.

    A to on jakiś jest guru od skrzyń biegów? ;)
    To jest Was wobec tego dwóch kontra cały motoryzacyjny świat.

    Jurand

  • 252. Data: 2010-09-28 22:02:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 19:14:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    > W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
    > od strat ładunku i problemów z czystością spalin.

    Zalezy w jakim. W wysokoprężnym jest zupełnie gdzie indziej ;) Aczkolwiek
    chyba jedyny lotniczy diesel był dwusuwem :D

    --
    ___________ (R)

  • 253. Data: 2010-09-28 22:07:54
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment obrotowy,
    > więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ właśnie na osiągi
    > pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną przy bardzo
    > niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.

    I najlepsze są skrzynie dwusprzęgłowe - DSG, PDK i podobne. A nie twój
    zmulony automat.

    > Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
    > naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak chce
    > mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb sport, wtedy
    > jest masakra!

    Masakra to jest w Twojej głowie. Zajmuje miejsce mózgu.

    > Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
    > najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
    > rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było jakby
    > zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny moment w
    > zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!

    Głupiś, ot co. Szkoda czasu na tłumaczenia zakutej pale.

    > Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
    > wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.

    Bo porównania nie masz do normalnego auta.

    > A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
    > pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?

    Obrotomierz też masz zepsuty?

    > Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy wiesz,
    > że redukuje Ci bieg. :)

    Nie musi szarpać - jak ktoś wie jak działa jego skrzynia, to będzie wiedział
    też, czy zmieniła bieg, czy nie.

    > Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak reagowała
    > na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.

    A co to jest tryb sport w skrzyni steptronic? Jakiś super patent na zmianę
    biegów? ;)

> [...]
    > tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę nie
    > pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz sportowo i
    > ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma czegoś takiego, że
    > nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny sygnał że skończyłeś
    > jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz (oczywiście w trybie D).
    > Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive oraz
    > Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką masz

    Brandzlujesz się tym steptronikiem, jakby to był ósmy cud świata. A to żadna
    rewelacja. Ba - pod względem trwałości to jest kupa.
    Przejedź się autem z nowoczesną skrzynią dwusprzęgłową. Wtedy pogadamy.

    > No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.

    Moja redukowała. No ale ja miałem jakiegoś kibla 330xd, więc może skrzynia
    była zepsuta.

    Jurand.

  • 254. Data: 2010-09-28 22:09:40
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Nie zredukuje biegu. Przynajmniej ja nie odczuwam czegoś takiego, żeby
    > zredukował bieg, nie widzę tego na obrotomierzu ani nie słyszę.

    To masz zjebaną skrzynię.

    > Silnik się wkręca płynnym ruchem jednostajnie przyspieszonym. I zapewniam
    > Cię, że to jest normalne zachowanie, bo wieloma beemkami jeździłem i
    > wszystkie automaty (steptronic) tak się zachowują.

    Zaręczam Ci, że nie. Miałem BMW z taką skrzynią i wiem jak działała.

    Jurand.

  • 255. Data: 2010-09-28 22:10:56
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
    > wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
    > wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego jest
    > tak, a nie jak się mówi potocznie.

    Nie no, to te cyferki na wybieraku wcale nie oznaczają biegów. Takie
    pierdolety ktoś sobie wymyślił, że zmiana z 2 na 3 to jest zmiana na wyższy
    bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu inaczej i my
    mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.

    Jurand.

  • 256. Data: 2010-09-28 22:13:18
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wez juz nie pierdol.
    > Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
    > skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
    > manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.

    Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały automat
    5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie dożywające
    150 tysięcy kilometrów.

    Jurand.

  • 257. Data: 2010-09-28 22:20:57
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyższy bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu
    > inaczej i my mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.

    Nie wiem czemu ale na przykładzie argumentacji Filipa mi sie skojarzyło:

    Dwóch profesorów rozmawia przy kawie na uczelni:
    - Ty, wiesz co, ja nic nie rozumiem z obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.
    - Spokojnie, zaraz ci wszystko wyjaśnię.
    - Wyjaśnić to i ja umiem, ale nic z tego nie rozumiem.

    Pozdr ;)

  • 258. Data: 2010-09-29 01:57:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-26 16:07, PcmOL pisze:
    > Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
    > różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem.
    > Dziwne wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.

    Ale po co? Skoro jest wszystko już dawno sprawdzone, zmierzone.

  • 259. Data: 2010-09-29 02:49:18
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 22:13, Jurand pisze:

    > Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały
    > automat 5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie
    > dożywające 150 tysięcy kilometrów.

    Posłuchaj cymbale, bo widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy.
    Po pierwsze: W BMW E39 194KM BMW stosowało skrzynie ZF oraz GM.

    Jest kilka wersji tej skrzyni:
    06/1999 09/2000 A5S 360R - VT
    09/2000 09/2001 A5S 390R - WG
    09/2001 09/2002 A5S 390R - WZ
    09/2002 09/2003 A5S 390R - YP
    09/2002 A5S 390R - ZM

    Po drugie: Skrzynia wytrzymuje bardzo duże przebiegi, jeżeli się
    odpowiednio ją eksploatuje (czyt. nie zarzyna i wymienia w niej olej)

  • 260. Data: 2010-09-29 02:50:17
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 20:38, Brzezi pisze:

    > Dobierasz przypadki potwierdzajace Twoja teze, bo akurat jadac 20kmh na 2
    > biegu, nie koniecznie zredukuje do 1, nic w tym dziwnego.
    >
    > Wiec prosze zrob inny test, juz pisalem w innym poscie obok, jadac
    > 60-70kmh, wtedy bedziesz mial najwyzszy bieg, wcisnij gaz do konca, na 100%
    > nastapi redukcja do 3/4 biegu..

    Zrobiłem test przed chwilą.