-
251. Data: 2010-09-28 22:00:51
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7rl1k$9gn$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2010-09-27 18:26, Jurand pisze:
>
>>> Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na
>>> niższy.
>>
>> Pieprzysz i tyle.
>
> Mariusz Chwalba niech Ci wytłumaczy, bo ja nie mam sił do Ciebie.
>
A to on jakiś jest guru od skrzyń biegów? ;)
To jest Was wobec tego dwóch kontra cały motoryzacyjny świat.
Jurand
-
252. Data: 2010-09-28 22:02:11
Temat: Re: Moment a moc
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Tue, 28 Sep 2010 19:14:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
>
> W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
> od strat ładunku i problemów z czystością spalin.
Zalezy w jakim. W wysokoprężnym jest zupełnie gdzie indziej ;) Aczkolwiek
chyba jedyny lotniczy diesel był dwusuwem :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
253. Data: 2010-09-28 22:07:54
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl...
>> Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to
>> zamiast
>> robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
>> moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je
>> czesciej
>> zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...
>>
> ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment obrotowy,
> więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ właśnie na osiągi
> pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną przy bardzo
> niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.
I najlepsze są skrzynie dwusprzęgłowe - DSG, PDK i podobne. A nie twój
zmulony automat.
>>> Dlaczego?
>>
>> Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
>> redukcji...
>>
> Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
> naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak chce
> mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb sport, wtedy
> jest masakra!
Masakra to jest w Twojej głowie. Zajmuje miejsce mózgu.
>>> I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
>>> robiły.
>>
>> Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na
>> codzien,
>> 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w
>> kazdym
>> byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
>> gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
>> identycznie...
>>
> Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
> najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
> rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było jakby
> zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny moment w
> zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!
Głupiś, ot co. Szkoda czasu na tłumaczenia zakutej pale.
>>> Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
>>> Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
>>> niczego potrzebne.
>>
>> Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz
>> na
>> wyzszym biegu, taki jest cel redukcji
>>
> Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
> wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.
Bo porównania nie masz do normalnego auta.
>>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
>>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
>>
>> Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec
>> powiedzmy
>> ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
>> 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze
>> pedal
>> gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4
>>
> A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
> pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?
Obrotomierz też masz zepsuty?
>>>>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
>>>>
>>>> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
>>>>
>>> W jakim aucie?
>>
>> Mercedes CL500 C140
>>
> Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy wiesz,
> że redukuje Ci bieg. :)
Nie musi szarpać - jak ktoś wie jak działa jego skrzynia, to będzie wiedział
też, czy zmieniła bieg, czy nie.
>> 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
>> redukcja do 2 biegu
>> 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
>> 1:00 znowu
>>
> Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak reagowała
> na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.
A co to jest tryb sport w skrzyni steptronic? Jakiś super patent na zmianę
biegów? ;)
> Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o 2
> tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę nie
> pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz sportowo i
> ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma czegoś takiego, że
> nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny sygnał że skończyłeś
> jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz (oczywiście w trybie D).
> Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive oraz
> Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką masz
> kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.
Brandzlujesz się tym steptronikiem, jakby to był ósmy cud świata. A to żadna
rewelacja. Ba - pod względem trwałości to jest kupa.
Przejedź się autem z nowoczesną skrzynią dwusprzęgłową. Wtedy pogadamy.
>>>> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to
>>>> jako
>>>> bzdury...
>>>>
>>> Ok, co to za skrzynia była?
>>
>> z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
>> zmiany biegow
>>
> No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.
Moja redukowała. No ale ja miałem jakiegoś kibla 330xd, więc może skrzynia
była zepsuta.
Jurand.
-
254. Data: 2010-09-28 22:09:40
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7rj3g$11j$6@news.task.gda.pl...
>>> Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
>>> Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
>>
>> A jak masz 1200 obrotów i wciskasz pedał gazu do końca bez KD, to też
>> nie zredukuje biegu? Jeśli nie - masz spieprzoną skrzynię.
>>
> Nie zredukuje biegu. Przynajmniej ja nie odczuwam czegoś takiego, żeby
> zredukował bieg, nie widzę tego na obrotomierzu ani nie słyszę.
To masz zjebaną skrzynię.
> Silnik się wkręca płynnym ruchem jednostajnie przyspieszonym. I zapewniam
> Cię, że to jest normalne zachowanie, bo wieloma beemkami jeździłem i
> wszystkie automaty (steptronic) tak się zachowują.
Zaręczam Ci, że nie. Miałem BMW z taką skrzynią i wiem jak działała.
Jurand.
-
255. Data: 2010-09-28 22:10:56
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7sovd$3us$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2010-09-28 14:53, Przembo pisze:
>
>>>> Rację mają.
>>> Tylko nie potrafią tej swojej racji wytłumaczyć :)
>>
>> Jak to nie potrafią? Ja Ci to już wytłumaczyłem... powtarzać sie nie
>> zamierzam.
>>
>>> A ja wytłumaczyłem już na zasadzie kół zębatych, dlaczego tak jest jak
>>> ja piszę.. :)
>>
>> Ale my rozmawialiśmy o wyższy/niższym biegu, Ty sobie wyjaśniałes
>> wyższe/niższe przełożenie. Nie widzisz różnicy to i nie rozumisz co Ci
>> inni piszą, tu nie ma już czego wyjaśniać ;)
>>
> Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
> wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
> wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego jest
> tak, a nie jak się mówi potocznie.
Nie no, to te cyferki na wybieraku wcale nie oznaczają biegów. Takie
pierdolety ktoś sobie wymyślił, że zmiana z 2 na 3 to jest zmiana na wyższy
bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu inaczej i my
mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.
Jurand.
-
256. Data: 2010-09-28 22:13:18
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:i7sori$1d2r$1@news.mm.pl...
>W dniu 2010-09-28 04:06, Filip KK pisze:
>> W dniu 2010-09-27 21:35, V-Tec pisze:
>>
>>>>> Co to jest automat lag?
>>>>
>>>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
>>>> rpm.
>>>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
>>>
>>>
>>> i tego właśnie w moim starym automacie cholernie nie lubiałem.
>>>
>> No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
>> się rozdrabniam.
>>
>> W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".
>
> Wez juz nie pierdol.
> Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
> skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
> manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.
Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały automat
5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie dożywające
150 tysięcy kilometrów.
Jurand.
-
257. Data: 2010-09-28 22:20:57
Temat: Re: Moment a moc
Od: "Przembo" <x...@x...xx>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i7ti1h$9d1$1@news.onet.pl...
>> Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
>> wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
>> wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego
>> jest tak, a nie jak się mówi potocznie.
> Nie no, to te cyferki na wybieraku wcale nie oznaczają biegów. Takie
> pierdolety ktoś sobie wymyślił, że zmiana z 2 na 3 to jest zmiana na
> wyższy bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu
> inaczej i my mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.
> Jurand.
Nie wiem czemu ale na przykładzie argumentacji Filipa mi sie skojarzyło:
Dwóch profesorów rozmawia przy kawie na uczelni:
- Ty, wiesz co, ja nic nie rozumiem z obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.
- Spokojnie, zaraz ci wszystko wyjaśnię.
- Wyjaśnić to i ja umiem, ale nic z tego nie rozumiem.
Pozdr ;)
-
258. Data: 2010-09-29 01:57:28
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-26 16:07, PcmOL pisze:
> ....
> Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
> różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem.
> Dziwne wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.
>
Ale po co? Skoro jest wszystko już dawno sprawdzone, zmierzone.
-
259. Data: 2010-09-29 02:49:18
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-28 22:13, Jurand pisze:
>
>> Wez juz nie pierdol.
>> Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
>> skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
>> manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.
>
> Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały
> automat 5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie
> dożywające 150 tysięcy kilometrów.
>
Posłuchaj cymbale, bo widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy.
Po pierwsze: W BMW E39 194KM BMW stosowało skrzynie ZF oraz GM.
Jest kilka wersji tej skrzyni:
06/1999 09/2000 A5S 360R - VT
09/2000 09/2001 A5S 390R - WG
09/2001 09/2002 A5S 390R - WZ
09/2002 09/2003 A5S 390R - YP
09/2002 A5S 390R - ZM
Po drugie: Skrzynia wytrzymuje bardzo duże przebiegi, jeżeli się
odpowiednio ją eksploatuje (czyt. nie zarzyna i wymienia w niej olej)
-
260. Data: 2010-09-29 02:50:17
Temat: Re: Moment a moc
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-09-28 20:38, Brzezi pisze:
> pon, 27 wrz 2010 o 19:56 GMT, Filip KK napisał(a):
>> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
>> auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
>> potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek? Nie redukuje w momencie
>> mocnego wciśnięcia pedału gazu.
>
> Dobierasz przypadki potwierdzajace Twoja teze, bo akurat jadac 20kmh na 2
> biegu, nie koniecznie zredukuje do 1, nic w tym dziwnego.
>
> Wiec prosze zrob inny test, juz pisalem w innym poscie obok, jadac
> 60-70kmh, wtedy bedziesz mial najwyzszy bieg, wcisnij gaz do konca, na 100%
> nastapi redukcja do 3/4 biegu..
>
Zrobiłem test przed chwilą.