eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 251. Data: 2010-09-28 22:00:51
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7rl1k$9gn$1@news.task.gda.pl...
    >W dniu 2010-09-27 18:26, Jurand pisze:
    >
    >>> Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na
    >>> niższy.
    >>
    >> Pieprzysz i tyle.
    >
    > Mariusz Chwalba niech Ci wytłumaczy, bo ja nie mam sił do Ciebie.
    >

    A to on jakiś jest guru od skrzyń biegów? ;)
    To jest Was wobec tego dwóch kontra cały motoryzacyjny świat.

    Jurand


  • 252. Data: 2010-09-28 22:02:11
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 28 Sep 2010 19:14:48 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

    >
    > W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
    > od strat ładunku i problemów z czystością spalin.

    Zalezy w jakim. W wysokoprężnym jest zupełnie gdzie indziej ;) Aczkolwiek
    chyba jedyny lotniczy diesel był dwusuwem :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 253. Data: 2010-09-28 22:07:54
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl...

    >> Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to
    >> zamiast
    >> robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
    >> moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je
    >> czesciej
    >> zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...
    >>
    > ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment obrotowy,
    > więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ właśnie na osiągi
    > pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną przy bardzo
    > niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.

    I najlepsze są skrzynie dwusprzęgłowe - DSG, PDK i podobne. A nie twój
    zmulony automat.

    >>> Dlaczego?
    >>
    >> Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
    >> redukcji...
    >>
    > Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
    > naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak chce
    > mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb sport, wtedy
    > jest masakra!

    Masakra to jest w Twojej głowie. Zajmuje miejsce mózgu.

    >>> I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    >>> robiły.
    >>
    >> Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na
    >> codzien,
    >> 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w
    >> kazdym
    >> byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
    >> gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
    >> identycznie...
    >>
    > Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
    > najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
    > rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było jakby
    > zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny moment w
    > zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!

    Głupiś, ot co. Szkoda czasu na tłumaczenia zakutej pale.

    >>> Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    >>> Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    >>> niczego potrzebne.
    >>
    >> Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz
    >> na
    >> wyzszym biegu, taki jest cel redukcji
    >>
    > Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
    > wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.

    Bo porównania nie masz do normalnego auta.

    >>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >>
    >> Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec
    >> powiedzmy
    >> ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
    >> 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze
    >> pedal
    >> gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4
    >>
    > A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
    > pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?

    Obrotomierz też masz zepsuty?

    >>>>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >>>>
    >>>> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >>>>
    >>> W jakim aucie?
    >>
    >> Mercedes CL500 C140
    >>
    > Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy wiesz,
    > że redukuje Ci bieg. :)

    Nie musi szarpać - jak ktoś wie jak działa jego skrzynia, to będzie wiedział
    też, czy zmieniła bieg, czy nie.

    >> 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
    >> redukcja do 2 biegu
    >> 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
    >> 1:00 znowu
    >>
    > Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak reagowała
    > na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.

    A co to jest tryb sport w skrzyni steptronic? Jakiś super patent na zmianę
    biegów? ;)

    > Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o 2
    > tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę nie
    > pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz sportowo i
    > ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma czegoś takiego, że
    > nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny sygnał że skończyłeś
    > jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz (oczywiście w trybie D).
    > Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive oraz
    > Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką masz
    > kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.

    Brandzlujesz się tym steptronikiem, jakby to był ósmy cud świata. A to żadna
    rewelacja. Ba - pod względem trwałości to jest kupa.
    Przejedź się autem z nowoczesną skrzynią dwusprzęgłową. Wtedy pogadamy.

    >>>> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to
    >>>> jako
    >>>> bzdury...
    >>>>
    >>> Ok, co to za skrzynia była?
    >>
    >> z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
    >> zmiany biegow
    >>
    > No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.

    Moja redukowała. No ale ja miałem jakiegoś kibla 330xd, więc może skrzynia
    była zepsuta.

    Jurand.


  • 254. Data: 2010-09-28 22:09:40
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7rj3g$11j$6@news.task.gda.pl...


    >>> Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    >>> Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
    >>
    >> A jak masz 1200 obrotów i wciskasz pedał gazu do końca bez KD, to też
    >> nie zredukuje biegu? Jeśli nie - masz spieprzoną skrzynię.
    >>
    > Nie zredukuje biegu. Przynajmniej ja nie odczuwam czegoś takiego, żeby
    > zredukował bieg, nie widzę tego na obrotomierzu ani nie słyszę.

    To masz zjebaną skrzynię.

    > Silnik się wkręca płynnym ruchem jednostajnie przyspieszonym. I zapewniam
    > Cię, że to jest normalne zachowanie, bo wieloma beemkami jeździłem i
    > wszystkie automaty (steptronic) tak się zachowują.

    Zaręczam Ci, że nie. Miałem BMW z taką skrzynią i wiem jak działała.

    Jurand.


  • 255. Data: 2010-09-28 22:10:56
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7sovd$3us$1@news.task.gda.pl...
    >W dniu 2010-09-28 14:53, Przembo pisze:
    >
    >>>> Rację mają.
    >>> Tylko nie potrafią tej swojej racji wytłumaczyć :)
    >>
    >> Jak to nie potrafią? Ja Ci to już wytłumaczyłem... powtarzać sie nie
    >> zamierzam.
    >>
    >>> A ja wytłumaczyłem już na zasadzie kół zębatych, dlaczego tak jest jak
    >>> ja piszę.. :)
    >>
    >> Ale my rozmawialiśmy o wyższy/niższym biegu, Ty sobie wyjaśniałes
    >> wyższe/niższe przełożenie. Nie widzisz różnicy to i nie rozumisz co Ci
    >> inni piszą, tu nie ma już czego wyjaśniać ;)
    >>
    > Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
    > wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
    > wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego jest
    > tak, a nie jak się mówi potocznie.

    Nie no, to te cyferki na wybieraku wcale nie oznaczają biegów. Takie
    pierdolety ktoś sobie wymyślił, że zmiana z 2 na 3 to jest zmiana na wyższy
    bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu inaczej i my
    mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.

    Jurand.


  • 256. Data: 2010-09-28 22:13:18
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i7sori$1d2r$1@news.mm.pl...
    >W dniu 2010-09-28 04:06, Filip KK pisze:
    >> W dniu 2010-09-27 21:35, V-Tec pisze:
    >>
    >>>>> Co to jest automat lag?
    >>>>
    >>>> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
    >>>> rpm.
    >>>> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
    >>>
    >>>
    >>> i tego właśnie w moim starym automacie cholernie nie lubiałem.
    >>>
    >> No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
    >> się rozdrabniam.
    >>
    >> W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".
    >
    > Wez juz nie pierdol.
    > Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
    > skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
    > manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.

    Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały automat
    5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie dożywające
    150 tysięcy kilometrów.

    Jurand.


  • 257. Data: 2010-09-28 22:20:57
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i7ti1h$9d1$1@news.onet.pl...
    >> Nie jest to moja wina, że przeciętny użytkownik patrzy na cyferki na
    >> wybieraku. Tam faktycznie zmienia się cyfry na wyższe, ale nie biegi na
    >> wyższe. Gdybyś zajrzał w przekrój skrzynki, to byś zrozumiał dlaczego
    >> jest tak, a nie jak się mówi potocznie.
    > Nie no, to te cyferki na wybieraku wcale nie oznaczają biegów. Takie
    > pierdolety ktoś sobie wymyślił, że zmiana z 2 na 3 to jest zmiana na
    > wyższy bieg, ale to nie jest prawda, bo zryty mózg Filipa KK mówi mu
    > inaczej i my mamy przyjąć to za prawdę objawioną. Boże, ręce opadają.
    > Jurand.

    Nie wiem czemu ale na przykładzie argumentacji Filipa mi sie skojarzyło:

    Dwóch profesorów rozmawia przy kawie na uczelni:
    - Ty, wiesz co, ja nic nie rozumiem z obecnej sytuacji ekonomicznej kraju.
    - Spokojnie, zaraz ci wszystko wyjaśnię.
    - Wyjaśnić to i ja umiem, ale nic z tego nie rozumiem.

    Pozdr ;)


  • 258. Data: 2010-09-29 01:57:28
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-26 16:07, PcmOL pisze:
    > ....
    > Odnośnie medialnej papki, to chodzi za mną pomysł, aby wykonać pomiary
    > różnicowe między oponami zimowymi i letnimi dokładnym akcelerometrem.
    > Dziwne wydaje mi się mierzenie osiągów metodami pośrednimi.
    >
    Ale po co? Skoro jest wszystko już dawno sprawdzone, zmierzone.


  • 259. Data: 2010-09-29 02:49:18
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 22:13, Jurand pisze:
    >
    >> Wez juz nie pierdol.
    >> Jak dobrze widze to masz E39 z 3.0d i tam masz ciut nowoczesniejsza
    >> skrzynie niz w E34, ktora glownie rozni sie tym, ze dolozyli mozliwosc
    >> manualnej zmiany biegow, a tak to jest stary dobry automat z konwerterem.
    >
    > Nie do końca. W E34 masz skrzynię produkcji ZF. Zajebiście trwały
    > automat 5-biegowy. W E39 masz skrzynię GM. Gówno do potęgi, często nie
    > dożywające 150 tysięcy kilometrów.
    >
    Posłuchaj cymbale, bo widzę że pozjadałeś wszystkie rozumy.
    Po pierwsze: W BMW E39 194KM BMW stosowało skrzynie ZF oraz GM.

    Jest kilka wersji tej skrzyni:
    06/1999 09/2000 A5S 360R - VT
    09/2000 09/2001 A5S 390R - WG
    09/2001 09/2002 A5S 390R - WZ
    09/2002 09/2003 A5S 390R - YP
    09/2002 A5S 390R - ZM

    Po drugie: Skrzynia wytrzymuje bardzo duże przebiegi, jeżeli się
    odpowiednio ją eksploatuje (czyt. nie zarzyna i wymienia w niej olej)


  • 260. Data: 2010-09-29 02:50:17
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-28 20:38, Brzezi pisze:
    > pon, 27 wrz 2010 o 19:56 GMT, Filip KK napisał(a):
    >> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
    >> auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
    >> potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek? Nie redukuje w momencie
    >> mocnego wciśnięcia pedału gazu.
    >
    > Dobierasz przypadki potwierdzajace Twoja teze, bo akurat jadac 20kmh na 2
    > biegu, nie koniecznie zredukuje do 1, nic w tym dziwnego.
    >
    > Wiec prosze zrob inny test, juz pisalem w innym poscie obok, jadac
    > 60-70kmh, wtedy bedziesz mial najwyzszy bieg, wcisnij gaz do konca, na 100%
    > nastapi redukcja do 3/4 biegu..
    >
    Zrobiłem test przed chwilą.

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 25 . [ 26 ] . 27 . 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: