eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoment a mocRe: Moment a moc
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moment a moc
    Date: Tue, 28 Sep 2010 22:07:54 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 132
    Message-ID: <i7thrr$8th$1@news.onet.pl>
    References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
    <4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
    <i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
    <i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    <i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1285704379 9137 91.150.222.21 (28 Sep 2010 20:06:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 20:06:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313597
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl...

    >> Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to
    >> zamiast
    >> robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
    >> moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je
    >> czesciej
    >> zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...
    >>
    > ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment obrotowy,
    > więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ właśnie na osiągi
    > pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną przy bardzo
    > niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.

    I najlepsze są skrzynie dwusprzęgłowe - DSG, PDK i podobne. A nie twój
    zmulony automat.

    >>> Dlaczego?
    >>
    >> Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
    >> redukcji...
    >>
    > Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
    > naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak chce
    > mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb sport, wtedy
    > jest masakra!

    Masakra to jest w Twojej głowie. Zajmuje miejsce mózgu.

    >>> I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
    >>> robiły.
    >>
    >> Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na
    >> codzien,
    >> 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w
    >> kazdym
    >> byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
    >> gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
    >> identycznie...
    >>
    > Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
    > najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
    > rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było jakby
    > zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny moment w
    > zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!

    Głupiś, ot co. Szkoda czasu na tłumaczenia zakutej pale.

    >>> Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
    >>> Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
    >>> niczego potrzebne.
    >>
    >> Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz
    >> na
    >> wyzszym biegu, taki jest cel redukcji
    >>
    > Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
    > wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.

    Bo porównania nie masz do normalnego auta.

    >>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
    >>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
    >>
    >> Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec
    >> powiedzmy
    >> ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
    >> 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze
    >> pedal
    >> gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4
    >>
    > A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
    > pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?

    Obrotomierz też masz zepsuty?

    >>>>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
    >>>>
    >>>> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
    >>>>
    >>> W jakim aucie?
    >>
    >> Mercedes CL500 C140
    >>
    > Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy wiesz,
    > że redukuje Ci bieg. :)

    Nie musi szarpać - jak ktoś wie jak działa jego skrzynia, to będzie wiedział
    też, czy zmieniła bieg, czy nie.

    >> 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
    >> redukcja do 2 biegu
    >> 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
    >> 1:00 znowu
    >>
    > Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak reagowała
    > na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.

    A co to jest tryb sport w skrzyni steptronic? Jakiś super patent na zmianę
    biegów? ;)

    > Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o 2
    > tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę nie
    > pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz sportowo i
    > ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma czegoś takiego, że
    > nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny sygnał że skończyłeś
    > jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz (oczywiście w trybie D).
    > Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive oraz
    > Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką masz
    > kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.

    Brandzlujesz się tym steptronikiem, jakby to był ósmy cud świata. A to żadna
    rewelacja. Ba - pod względem trwałości to jest kupa.
    Przejedź się autem z nowoczesną skrzynią dwusprzęgłową. Wtedy pogadamy.

    >>>> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to
    >>>> jako
    >>>> bzdury...
    >>>>
    >>> Ok, co to za skrzynia była?
    >>
    >> z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
    >> zmiany biegow
    >>
    > No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.

    Moja redukowała. No ale ja miałem jakiegoś kibla 330xd, więc może skrzynia
    była zepsuta.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: