-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Date: Tue, 28 Sep 2010 22:07:54 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 132
Message-ID: <i7thrr$8th$1@news.onet.pl>
References: <i7hkc5$poh$1@inews.gazeta.pl>
<4c9c5c02$0$27034$65785112@news.neostrada.pl> <i7hn0i$66s$1@news.onet.pl>
<4c9c6027$0$21009$65785112@news.neostrada.pl> <i7hnrc$8hl$1@news.onet.pl>
<i7ibck$9r3$1@news.task.gda.pl> <i7ihqr$es9$1@news.onet.pl>
<i7otda$7o7$2@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pscn$7o7$5@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7pvph$8ne$1@news.task.gda.pl>
<s...@b...chello.pl>
<i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285704379 9137 91.150.222.21 (28 Sep 2010 20:06:19 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 20:06:19 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313597
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:i7spqa$3ut$1@news.task.gda.pl...
>> Nie o to mi chodzilo, gdyby diesle byly takie super elastyczne, to
>> zamiast
>> robic coraz czesciej 6 biegow, robiliby 4 albo 3, "bo przeciez ma taki
>> moment obrotowy", a tu guzik prawda, daja 6 biegow, po to zeby je
>> czesciej
>> zmieniac aby lepiej wykorzystac optymalny zakres obrotow...
>>
> ... CO się przekłada na lepsze osiągi samochodów. Wyższy moment obrotowy,
> więcej mocy, większa ilości biegów, to wszystko ma wpływ właśnie na osiągi
> pojazdu, na przyśpieszenie, elastyczność i prędkość maksymalną przy bardzo
> niskim zużyciu paliwa, bo też o tym zapomniałeś.
I najlepsze są skrzynie dwusprzęgłowe - DSG, PDK i podobne. A nie twój
zmulony automat.
>>> Dlaczego?
>>
>> Bo redukujac bieg, wyprzedzisz szybciej (czyt. bezpieczniej), niz bez
>> redukcji...
>>
> Słuchaj, gówno prawda, ja mam takie pierdolnięcie w mojej Beemie, że
> naprawdę uwierz mi na słowo NIE MUSZĘ redukować żadnych biegów. A jak chce
> mieć cały czas jebnięcie pod pedałem gazu, to wrzucam na tryb sport, wtedy
> jest masakra!
Masakra to jest w Twojej głowie. Zajmuje miejsce mózgu.
>>> I wieloma, którymi jeździłem też tak nie
>>> robiły.
>>
>> Podaj przyklady, bo ja mialem, w sensie jezdzilem dlugotermino na
>> codzien,
>> 4 kompletnie roznymi samochodami z ASB, Audi, Jeep, BMW, Mercede i w
>> kazdym
>> byla identyczna zasada dzialania redukcji przy mocnym wcisnieciu pedalu
>> gazu, innymi ktorymi mialem tylko krotkie przejazdzki dzialaly
>> identycznie...
>>
> Wydaje Ci się. Żaden automat nie redukuje biegu, bo nie ma takiej
> najmniejszej potrzeby. Po co ma redukować bieg, żeby się skrzynia
> rozleciała? Zobacz na powyższy mój filmik i wyobraź sobie co by było jakby
> zredukował, przecież to bzdura kompletna by była. Ma maxymalny moment w
> zakresie i moc i zmiana biegu nic nie da!
Głupiś, ot co. Szkoda czasu na tłumaczenia zakutej pale.
>>> Poprzednie moje auto w 3 litrowej benzynie też tak nie robiło.
>>> Bo po co ma zmieniać bieg na wyższy, skoro wyższe obroty mu nie są do
>>> niczego potrzebne.
>>
>> Jest potrzebne, bo redukujac bieg, osiagniesz wieksze przyspieszenie niz
>> na
>> wyzszym biegu, taki jest cel redukcji
>>
> Chyba mówisz o silniku rzędu 2.0 w ciężkiej budzie. Bo ja nie odnoszę
> wrażenia, żeby mój samochód mulił, ani przez sekundę jak wciskam mu gaz.
Bo porównania nie masz do normalnego auta.
>>> Jedziesz na 3 biegu 60 km/h, puszczasz gaz i skrzynia redukuje na
>>> 2??????????????? Chyba coś Ci się pozajączkowało.
>>
>> Przy delikatniej jezdzie, 4 bieg(ostatni) wlacza sie juz przy 50kmh, wiec
>> powiedzmy
>> ze jade 60kmh, wciskam mocno gaz, redukuje(czyt wrzuca nizszy bieg) czyli
>> 3, jezeli wcisne kickdowna to zredukuje do 2, jezeli od razu puszcze
>> pedal
>> gazu, to spowrotem wrzuci wyzszy bieg 3->4
>>
> A skąd Ty to możesz wiedzieć, czy redukuje czy nie? Skoro jest takie
> pierdolnięcie w fotel, że nie da się tego w żaden sposób odczuć?
Obrotomierz też masz zepsuty?
>>>>> A co to za skrzynia w tej 5 litrówce?
>>>>
>>>> Klasyczny 4 biegowy ASB sterowany mechanicznie/cisnieniowo
>>>>
>>> W jakim aucie?
>>
>> Mercedes CL500 C140
>>
> Być może tak jest u Ciebie, że jak wciskasz gaz, to szarpie i wtedy wiesz,
> że redukuje Ci bieg. :)
Nie musi szarpać - jak ktoś wie jak działa jego skrzynia, to będzie wiedział
też, czy zmieniła bieg, czy nie.
>> 29 wciskam mocno gaz, redukcja do 3, 30sek wciskam kickdowna i kolejna
>> redukcja do 2 biegu
>> 50sek, znowu redukcja po mocniejszym wcisnieciu gazu
>> 1:00 znowu
>>
> Zgadza się. Bo Twoja skrzynia nie miała trybu sport, dlatego tak reagowała
> na pedał gazu. Teraz się wszystko zgadza.
A co to jest tryb sport w skrzyni steptronic? Jakiś super patent na zmianę
biegów? ;)
> Szczerze? Durna ta skrzynka jest, bo zrzuca Ci obroty cały czas, nawet o 2
> tys w dół. Taki tryb zrzucania biegów, niby sport, który tak naprawdę nie
> pozwala na jazdę w trybie sport. Powinna wiedzieć, że jedziesz sportowo i
> ma utrzymać wysoki zakres obrotów. W steptronicu nie ma czegoś takiego, że
> nagle Ci zrzuci obroty, chyba że dasz mu wyraźny sygnał że skończyłeś
> jeździć sportowo naciskając delikatnie na gaz (oczywiście w trybie D).
> Zapraszam do steptronica teraz na jazdę testową. Wypróbuj tryb: Drive oraz
> Sport. Trybu Manual nie włączaj nawet, bo wtedy się zdziwisz jaką masz
> kontrolę nad silnikiem i jego obrotami.
Brandzlujesz się tym steptronikiem, jakby to był ósmy cud świata. A to żadna
rewelacja. Ba - pod względem trwałości to jest kupa.
Przejedź się autem z nowoczesną skrzynią dwusprzęgłową. Wtedy pogadamy.
>>>> jezeli 30tys to jednorazowe przejechanie sie, to mozesz potraktowac to
>>>> jako
>>>> bzdury...
>>>>
>>> Ok, co to za skrzynia była?
>>
>> z tego co pamietam GM, 5 biegow z trybem sportowym i mozliwosci recznej
>> zmiany biegow
>>
> No to ta skrzynka nie redukuje biegu, zapewniam Cię.
Moja redukowała. No ale ja miałem jakiegoś kibla 330xd, więc może skrzynia
była zepsuta.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 22:09 Jurand
- 28.09.10 22:10 Jurand
- 28.09.10 22:13 Jurand
- 28.09.10 22:20 Przembo
- 29.09.10 01:57 Filip KK
- 29.09.10 02:49 Filip KK
- 29.09.10 02:50 Filip KK
- 29.09.10 08:07 Mariusz Chwalba
- 29.09.10 08:21 Karolek
- 29.09.10 08:22 Karolek
- 29.09.10 08:30 J.F.
- 29.09.10 15:34 Filip KK
- 29.09.10 18:31 DoQ
- 29.09.10 18:37 Sylwester Łazar
- 29.09.10 20:02 Adam 'Chloru' Drzewososki
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO