-
Data: 2010-09-28 21:14:48
Temat: Re: Moment a moc
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 28 Sep 2010 13:54:26 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
> Jak już ktoś zbudował sterownik, to i z algorytmem problemu mieć nie
> powinien.
Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
w takim wypadku żadnego zastosowania. Szerokopasmowa... Te chyba
mają wciąż zbyt małą trwałość.
> Ten gość powiedział, że jego Warszawa wyciąga 120 km/h :-)
To już jest na tyle duża prędkość, by opory powietrza też brać
pod uwagę.
> Kształt
> Profile
> czasy
> pojemność
> masa
> liczba
> Materiały.
>
> To są modyfikacje, a nie radykalne zmiany konstrukcyjne.
> Ja to nazywam optymalizacją bądź protezami.
Drobiazgi. Drobiazgi powodujące, że prościej byłoby
wziąć/zaprojektować inny silnik, niż reanimować S20/S21. Są
ludzie, którzy rasują dolnozaworowe czwórki z Forda T. Ale
wyłącznie dla sportu, własnej rozrywki i konkurowania wyłącznie
we własnej klasie. Bo wyniki są nadal mizerne, a żelazny deszcz
często się zdarza.
W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
wynik mocno nieśmieszny.
> Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
> Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.
A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?
> Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich sprężyn
> zaworowych,
Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
Mieliśmy już wszelkiej maści rozrządy suwakowe, mamy w sporcie
rozrząd pneumatyczny, mamy w laboratoriach rozrząd
elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
ciut za wolny dla szybkobieżnych silników), mamy rozrząd
desmodromiczny (i to nawet w niewielkim procencie silników
drogowych) za grubą kasę. A mimo to wszędzie te niedobre
sprężyny.
> A w silniku dwusuwowym ich nie było. Postęp? czy cofanie.
W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
od strat ładunku i problemów z czystością spalin.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 22:00 Jurand
- 28.09.10 22:02 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 22:07 Jurand
- 28.09.10 22:09 Jurand
- 28.09.10 22:10 Jurand
- 28.09.10 22:13 Jurand
- 28.09.10 22:20 Przembo
- 29.09.10 01:57 Filip KK
- 29.09.10 02:49 Filip KK
- 29.09.10 02:50 Filip KK
- 29.09.10 08:07 Mariusz Chwalba
- 29.09.10 08:21 Karolek
- 29.09.10 08:22 Karolek
- 29.09.10 08:30 J.F.
- 29.09.10 15:34 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje