  • Data: 2010-09-28 21:14:48
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Sep 2010 13:54:26 +0200, Sylwester Łazar
    <i...@a...pl> wrote:

    > Jak już ktoś zbudował sterownik, to i z algorytmem problemu mieć nie
    > powinien.

    Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
    w takim wypadku żadnego zastosowania. Szerokopasmowa... Te chyba
    mają wciąż zbyt małą trwałość.

    > Ten gość powiedział, że jego Warszawa wyciąga 120 km/h :-)

    To już jest na tyle duża prędkość, by opory powietrza też brać
    pod uwagę.

    > Kształt
    > Profile
    > czasy
    > pojemność
    > masa
    > liczba
    > Materiały.
    >
    > To są modyfikacje, a nie radykalne zmiany konstrukcyjne.
    > Ja to nazywam optymalizacją bądź protezami.

    Drobiazgi. Drobiazgi powodujące, że prościej byłoby
    wziąć/zaprojektować inny silnik, niż reanimować S20/S21. Są
    ludzie, którzy rasują dolnozaworowe czwórki z Forda T. Ale
    wyłącznie dla sportu, własnej rozrywki i konkurowania wyłącznie
    we własnej klasie. Bo wyniki są nadal mizerne, a żelazny deszcz
    często się zdarza.

    W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
    prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
    odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
    wynik mocno nieśmieszny.

    > Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
    > Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.

    A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?

    > Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich sprężyn
    > zaworowych,

    Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
    kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
    Mieliśmy już wszelkiej maści rozrządy suwakowe, mamy w sporcie
    rozrząd pneumatyczny, mamy w laboratoriach rozrząd
    elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
    wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
    ciut za wolny dla szybkobieżnych silników), mamy rozrząd
    desmodromiczny (i to nawet w niewielkim procencie silników
    drogowych) za grubą kasę. A mimo to wszędzie te niedobre
    sprężyny.

    > A w silniku dwusuwowym ich nie było. Postęp? czy cofanie.

    W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
    od strat ładunku i problemów z czystością spalin.

    r.