-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moment a moc
Supersedes: <s...@d...wkurw.org>
Date: Tue, 28 Sep 2010 19:14:48 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 68
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <i7km8k$9ra$1@mx1.internetia.pl>
<7...@n...onet.pl>
<i7s4uk$qcc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i7sd72$l9q$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<i7skt3$i3a$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1285701288 29831 194.63.133.138 (28 Sep 2010 19:14:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Sep 2010 19:14:48 +0000 (UTC)
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2313579
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 28 Sep 2010 13:54:26 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
> Jak już ktoś zbudował sterownik, to i z algorytmem problemu mieć nie
> powinien.
Proponowałeś też sondę lambda. Wąskopasmowa sonda lambda nie ma
w takim wypadku żadnego zastosowania. Szerokopasmowa... Te chyba
mają wciąż zbyt małą trwałość.
> Ten gość powiedział, że jego Warszawa wyciąga 120 km/h :-)
To już jest na tyle duża prędkość, by opory powietrza też brać
pod uwagę.
> Kształt
> Profile
> czasy
> pojemność
> masa
> liczba
> Materiały.
>
> To są modyfikacje, a nie radykalne zmiany konstrukcyjne.
> Ja to nazywam optymalizacją bądź protezami.
Drobiazgi. Drobiazgi powodujące, że prościej byłoby
wziąć/zaprojektować inny silnik, niż reanimować S20/S21. Są
ludzie, którzy rasują dolnozaworowe czwórki z Forda T. Ale
wyłącznie dla sportu, własnej rozrywki i konkurowania wyłącznie
we własnej klasie. Bo wyniki są nadal mizerne, a żelazny deszcz
często się zdarza.
W S21 należałoby zacząć od jego doprężenia do sensownego CR (co
prowadzi do wielu drobnych zmian po drodze, co by nie stukał) i
odchudzenia, bo prawie 200kg w silniku 2100ccm i mocy 70KM to
wynik mocno nieśmieszny.
> Na dzień dzisiejszy już jest możliwy odzysk energii hamowania.
> Nie widziałem takiego rozwiązania w seryjnej produkcji.
A Priusa czy Hondę Insight widziałeś?
> Nie widziałem też rozwiązań mających na celu pozbycie się głupich sprężyn
> zaworowych,
Bo na dzień dzisiejszy, w silnikach cywilnych jest to najlepszy
kompromis między prostotą, ceną i niezawodnością działania?
Mieliśmy już wszelkiej maści rozrządy suwakowe, mamy w sporcie
rozrząd pneumatyczny, mamy w laboratoriach rozrząd
elektomagnetyczny, który wciąż nie może się przebić na rynek (bo
wymaga zmian w instalacji elektrycznej, a także do tej pory był
ciut za wolny dla szybkobieżnych silników), mamy rozrząd
desmodromiczny (i to nawet w niewielkim procencie silników
drogowych) za grubą kasę. A mimo to wszędzie te niedobre
sprężyny.
> A w silniku dwusuwowym ich nie było. Postęp? czy cofanie.
W silniku dwusuwowym jest za to parę innych problemów, począwszy
od strat ładunku i problemów z czystością spalin.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 22:00 Jurand
- 28.09.10 22:02 Adam Płaszczyca
- 28.09.10 22:07 Jurand
- 28.09.10 22:09 Jurand
- 28.09.10 22:10 Jurand
- 28.09.10 22:13 Jurand
- 28.09.10 22:20 Przembo
- 29.09.10 01:57 Filip KK
- 29.09.10 02:49 Filip KK
- 29.09.10 02:50 Filip KK
- 29.09.10 08:07 Mariusz Chwalba
- 29.09.10 08:21 Karolek
- 29.09.10 08:22 Karolek
- 29.09.10 08:30 J.F.
- 29.09.10 15:34 Filip KK
Najnowsze wątki z tej grupy
- Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=