  • Data: 2010-09-29 08:07:03
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Sep 2010 14:37:24 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > A kto Ci takich bzdur naopowiadał? :D
    >
    > Odpowiedz mi na pytanie, po czym mam rozpoznać, że mój automat zmienia
    > bieg, proszę o to przyspieszenie bez kick down:
    > http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
    wmv

    W tym przypadku to ciężko wyczuć. Spróbuj z inną prędkością, żeby obroty
    początkowe były niższe. Albo przełącz sobie na wybór sekwencyjny i przy
    stałej prędkości zrzuć jeden bieg - zobaczysz, jak ta redukcja u Ciebie
    powinna wyglądać.

    Powiem Ci jak u mnie automat działa:

    Jadę sobie spokojnie drogą, na 4 biegu (tak koło 50kmh). Silniczek pyrka
    obie tak koło 1000 rpm. Naciskam trochę bardziej stanowczo pedał gazu (bez
    KD), wskazówka momentalnie skacze do ~1500rpm (downshift) i auto ciągnie do
    przodu jak szalone. Po chwili odpuszczam, powiedzmy przy 4krpm. Po chwili
    dwa następujące po sobie upshifty (do 4, do 5) i dalej jedziemy przy 1krpm,
    tylko szybciej.

    A wracając do tematu dyskusji, to taka ładna ilustracja przy okazji:

    Jedno wspomniane autko ma nominalnie 147KM/273 Nm, drugie 136KM/190 Nm.
    Co to nam mówi o przyśpieszeniach, elastyczności i wrażeniach z jazdy?

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba